Gość Napisano 15 Kwietnia 2016 Napisano 15 Kwietnia 2016 Wujek poprosił mnie o pomoc w wyborze i zmontowaniu części do jego roweru. Miał już wymieniany 2x nowy napęd chyba Shimano TZ? Największy problem jest z trwałością. Wiele nie jeździł, a łańcuch już przeskakuje zęby korby zdeformowane "do szpica" wolno bieg też nie wygląda najlepiej. Co jest przyczyną tak szybkiego zużycia? Czytałem na tym forum że może to być wina łańcucha Czy jest szansa kupić coś co będzie trwałe i tanie? nie musi być lekkie. Wybrane mam takie coś: Koła:http://allegro.pl/komplet-kol-26-stars-pod-kasete-czarne-mtb-alu-i5825391027.html Potrzebuję jeszcze: Korbę Kasetę Łańcuch Przerzutki są. Wyczynowa grupa -SHIMANO ACERA
MikeSkywalker Napisano 15 Kwietnia 2016 Napisano 15 Kwietnia 2016 Serio chcesz władować 4 stówki w makrokesza? Ja bym na wstępie polecił pogonić ten rower za ile się uda i kupić Kemmela z Decathlonu albo jakiś inny prosty i tani rower na rynku wtórnym. Jedynym miejscem makrokesza jest śmietnik, taka prawda. Ten rower z zasady składa się na tanich częściach tylko po to żeby go sprzedać.
Gość Napisano 15 Kwietnia 2016 Napisano 15 Kwietnia 2016 Ja bym do niego nawet 5zł nie dołożył Ale właściciel twierdzi inaczej że to drogi rower bo kosztował ponad 1000zł i warto go naprawiać
MikeSkywalker Napisano 15 Kwietnia 2016 Napisano 15 Kwietnia 2016 Problemem może być łańcuch, jak dali tam coś za dychę to zjadł wolnobieg momentalnie. Pozostaje kupić kasetę HG40/51 i jakiś lepszy łańcuch, cokolwiek powyżej HG40 i tak w okolicach 30-40 zł powinno się nadać. KMC, SRAM, Accent może. Od siebie polecam KMC X8. No i trzeba o niego dbać to wytrzyma dłużej. Kółka powinny być okej aczkolwiek można szukać jakiś sensownych używek. Korba - coś taniego z wymienialnymi zebatkami. Jakiś Suntour, Acera.
zekker Napisano 16 Kwietnia 2016 Napisano 16 Kwietnia 2016 Przy wymianie kasety zwróć uwagę ile ma koronek, żeby nie okazało się, że jeszcze manetkę trzeba zmienić lub od razu to uwzględnij. Co jest przyczyną tak szybkiego zużycia? Ciężko powiedzieć nie wiedząc jak rower jest zadbany i używany. Jeżeli łańcuch zardzewiały i zesztywniały, to może szybciej zużyć zębatki. Jeżeli przerzutka źle wyregulowana lub krzywa, to łańcuch też może przeskakiwać. Pytanie te co to jest niewiele jeżdżenia. Mi się udało zajechać zębatkę tylną w 3000km. Mogła się trafić licha, do tego linia łańcucha nie była dobrze ustawiona. Jak wujek często jeździ na przekosach, to łańcuch ma większe naprężenia, a zęby łatwiej ściąć (dosłownie: https://lh3.googleusercontent.com/-ahjmY7Y04Aw/USvZql4porI/AAAAAAAAKxw/xtE2Ds7Bvl0Zb96V7pXD6e-XHh7OHTQ-QCCo/s800-Ic42/P1100148.JPG ).
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.