Skocz do zawartości

[Remont Macrocasha] Budżet 350zł 400max Problem z trwałością napędu


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wujek poprosił mnie o pomoc w wyborze i zmontowaniu części do jego roweru. Miał już wymieniany 2x nowy napęd chyba Shimano TZ? Największy problem jest z trwałością. Wiele nie jeździł, a łańcuch już przeskakuje zęby korby zdeformowane "do szpica" wolno bieg też nie wygląda najlepiej. Co jest przyczyną tak szybkiego zużycia? Czytałem na tym forum że może to być wina łańcucha Czy jest szansa kupić coś co będzie trwałe i tanie? nie musi być lekkie.

Wybrane mam takie coś:

Koła:http://allegro.pl/komplet-kol-26-stars-pod-kasete-czarne-mtb-alu-i5825391027.html

Potrzebuję jeszcze:

Korbę

Kasetę 

Łańcuch

Przerzutki są. Wyczynowa grupa -SHIMANO ACERA

 

Napisano

Serio chcesz władować 4 stówki w makrokesza? Ja bym na wstępie polecił pogonić ten rower za ile się uda i kupić Kemmela z Decathlonu albo jakiś inny prosty i tani rower na rynku wtórnym. Jedynym miejscem makrokesza jest śmietnik, taka prawda. Ten rower z zasady składa się na tanich częściach tylko po to żeby go sprzedać. 

 

 

Napisano

Ja bym do niego nawet 5zł nie dołożył ;) Ale właściciel twierdzi inaczej że to drogi rower bo kosztował ponad 1000zł i warto go naprawiać

Napisano

Problemem może być łańcuch, jak dali tam coś za dychę to zjadł wolnobieg momentalnie. 

 

Pozostaje kupić kasetę HG40/51 i jakiś lepszy łańcuch, cokolwiek powyżej HG40 i tak w okolicach 30-40 zł powinno się nadać. KMC, SRAM, Accent może. Od siebie polecam KMC X8. 

 

No i trzeba o niego dbać to wytrzyma dłużej. 

 

Kółka powinny być okej aczkolwiek można szukać jakiś sensownych używek. 

 

Korba - coś taniego z wymienialnymi zebatkami. Jakiś Suntour, Acera. 

Napisano

Przy wymianie kasety zwróć uwagę ile ma koronek, żeby nie okazało się, że jeszcze manetkę trzeba zmienić lub od razu to uwzględnij.

 

 

Co jest przyczyną tak szybkiego zużycia?

 

Ciężko powiedzieć nie wiedząc jak rower jest zadbany i używany. Jeżeli łańcuch zardzewiały i zesztywniały, to może szybciej zużyć zębatki. Jeżeli przerzutka źle wyregulowana lub krzywa, to łańcuch też może przeskakiwać.

Pytanie te co to jest niewiele jeżdżenia. Mi się udało zajechać zębatkę tylną w 3000km. Mogła się trafić licha, do tego linia łańcucha nie była dobrze ustawiona. Jak wujek często jeździ na przekosach, to łańcuch ma większe naprężenia, a zęby łatwiej ściąć (dosłownie: https://lh3.googleusercontent.com/-ahjmY7Y04Aw/USvZql4porI/AAAAAAAAKxw/xtE2Ds7Bvl0Zb96V7pXD6e-XHh7OHTQ-QCCo/s800-Ic42/P1100148.JPG ).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...