Fanky Napisano 14 Kwietnia 2016 Napisano 14 Kwietnia 2016 Witam Na wstępie napiszę, że jestem mocno zaskoczony zużyciem opon jakie były fabrycznie założone w rowerze Kellys Gate 30, Opony Schwalbe Rapid Rob skończyły się po 600km czyli po 3 tygodniach jazdy !!!. 80% trasy to asfalt. Teraz muszę kupić nowe opony i rozważam coś takiego Continental RaceKing Pure Grip, jednak nigdzie nawet na stronie producenta nie znalazłem wersji Race King opisanej jako Pure Grip. Te opony znalazłem w cenie 94PLN/szt. Druga opcja to Race King Race Sport w cenie 140PLN/szt. Czy ktoś może pomóc opisać różnicę w tych oponach ? poza wagą RK PureGrip ważą 660g RK RaceSport ważą 535g.
seraph Napisano 14 Kwietnia 2016 Napisano 14 Kwietnia 2016 Rapid Rob skończyły się po 600km czyli po 3 tygodniach jazdy !!!. 80% trasy to asfalt. Dziwisz się, że opony terenowe zużywają się nadmiernie na asfalcie? Do tego pewnie więcej hamujesz tyłem? Opony, które zamierzasz kupić wcale wiele więcej nie wytrzymają... U mnie Schwalbe Rocket Ron wytrzymał na tyle 5000 km, a na przodzie dalej jeździ. Naprawdę te 20% to aż taki teren żeby zakładać opony czysto terenowe? Co do pytania to opony w wersji Race zawsze mają delikatniejszy bieżnik dla mniejszych oporów toczenia, ale przez to są bardziej wymagające technicznie - oczywiście chodzi o jazdę zgodnie z przeznaczeniem, czyli w terenie.
Roxorloops Napisano 14 Kwietnia 2016 Napisano 14 Kwietnia 2016 Continentale zajeździsz w podobnym czasie. Albo nieumiejętnie hamujesz albo nie wiem, ja 50/50 jazdy (do lasu jakoś trzeba dojechać) mam mountain kingi od 2 sezonów i nadal mają jakieś 90% bieżnika.
Fanky Napisano 15 Kwietnia 2016 Autor Napisano 15 Kwietnia 2016 Dziwisz się, że opony terenowe zużywają się nadmiernie na asfalcie? Do tego pewnie więcej hamujesz tyłem? Opony, które zamierzasz kupić wcale wiele więcej nie wytrzymają... U mnie Schwalbe Rocket Ron wytrzymał na tyle 5000 km, a na przodzie dalej jeździ. Naprawdę te 20% to aż taki teren żeby zakładać opony czysto terenowe? Co do pytania to opony w wersji Race zawsze mają delikatniejszy bieżnik dla mniejszych oporów toczenia, ale przez to są bardziej wymagające technicznie - oczywiście chodzi o jazdę zgodnie z przeznaczeniem, czyli w terenie. Dziwisz się, że opony terenowe zużywają się nadmiernie na asfalcie? Pytanie w moim poście dotyczy tego czym różnią się poszczególne modele RaceKingów a nie tego że opony terenowe się zużywają na asfalcie.Mam świadomość swojej wagi (100+) i tego że opona terenowa zyżuje się szybciej na asfalcie aczkolwiek 600km wydaję się dość niskim przebiegiem, kiedyś w starym wheelerze miałem jakieś koreańskie opony i służyły 3 lata a teren do jazdy, masa kolarza i technika była ta sama. Do tego pewnie więcej hamujesz tyłem? Nie, tu nie ma Pan racji, nie hamuję tylko tyłem i nie hamuję ostro. ....ale przejdźmy od dywagacji i cennych porad doświadczonych kolarzy MTB do tego co mnie interesuje Opony, które zamierzasz kupić wcale wiele więcej nie wytrzymają... U mnie Schwalbe Rocket Ron wytrzymał na tyle 5000 km, a na przodzie dalej jeździ. Naprawdę te 20% to aż taki teren żeby zakładać opony czysto terenowe? Czy RaceKing to opona czysto terenowa, z tego co czytałem własnie na tym forum to opona bardziej polecana na twarde nawierzchnie, szutry i lekki piach, a to właśnie jest środowisko w którym najczęściej się poruszam. Co do pytania to opony w wersji Race zawsze mają delikatniejszy bieżnik dla mniejszych oporów toczenia, ale przez to są bardziej wymagające technicznie - oczywiście chodzi o jazdę zgodnie z przeznaczeniem, czyli w terenie. Czym różnią się poszczególne modele RaceKingów ? https://www.cyklotur.com/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-29-cali-622/p,opona-race-king-pure-grip-29x2-2-zwijana-continental,289167.html http://allegro.pl/opona-continental-race-king-race-sport-29x2-2-535g-i5672056510.html https://www.cyklotur.com/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-29-cali-622/p,opona-race-king-29-cali-continental,153802.html Tylko proszę nie pisać o kwestii zwijania i drutowania, to jest dla mnie zrozumiałe, jakie są inne cechy różniące te opony i wpływające na ich cenę A jeszcze jako ciekawostka coś takiego, może to będzie lepsze dla moich potrzeb ? http://rowertour.com/continental-speed-king-race-sport-29x2-2-opona-zwijana.html
Gien Napisano 15 Kwietnia 2016 Napisano 15 Kwietnia 2016 Nie chce mi się produkować po raz drugi. Poczytaj tutaj: http://www.forumrowerowe.org/topic/198435-opona-29er-opony-dla-29era-pod-bikemaratony/page-3?do=findComment&comment=1821471 Blackchili to inny rodzaj mieszanki. Oprócz niższej wagi mamy lepszą przyczepność i podobno mniejsze opory toczenia. Ta wersja opon jest produkowana w "kalifacie niemieckim" . Wszytko oprócz Blackchili jest made in china/taiwan/india.
raffik Napisano 15 Kwietnia 2016 Napisano 15 Kwietnia 2016 Zajeżdżenie opony RaceKing przez 600km to byłby chyba rekord forum. Po takim dystansie nie powinno na nich być większych śladów. Bierz tanie wersje z indiańskich fabryk. Szkoda lepszej mieszanki na taką beztroskę.
Gien Napisano 15 Kwietnia 2016 Napisano 15 Kwietnia 2016 Nie RaceKing tylko "Opony Schwalbe Rapid Rob skończyły się po 600km"
Fanky Napisano 15 Kwietnia 2016 Autor Napisano 15 Kwietnia 2016 Nie chce mi się produkować po raz drugi. Poczytaj tutaj: http://www.forumrowerowe.org/topic/198435-opona-29er-opony-dla-29era-pod-bikemaratony/page-3?do=findComment&comment=1821471 Blackchili to inny rodzaj mieszanki. Oprócz niższej wagi mamy lepszą przyczepność i podobno mniejsze opory toczenia. Ta wersja opon jest produkowana w "kalifacie niemieckim" . Wszytko oprócz Blackchili jest made in china/taiwan/india. O super właśnie tego szukałem Bardzo dziękuję za konkretna odpowiedź !!! :-)
raffik Napisano 15 Kwietnia 2016 Napisano 15 Kwietnia 2016 Nie RaceKing tylko "Opony Schwalbe Rapid Rob skończyły się po 600km" Ale w tamtym poście wysnułem przypuszczenie, że jeżeli tamte Jaskółki tak marnie skończyły po 600km, to pewnie RaceKing też będą miały nielekko i byłby to rekord forum. Do takiej jazdy szkoda kupować opony z blackchili robionej w Zjednoczonych Emiratach Niemieckich i lepiej kupić wersję indiańską czyli tańszą. Bo przez kolejne 600km i tak różnicy się nie wychwyci.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.