Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team
Napisano

To jest druga strona medalu. Napęd mechaniczny większość z nas bez problemu sama ogarnia w zakresie montażu i regulacji. Przy elektronice zapewne nie obejdzie się bez wizyty w serwisie (i to nie każdym). Koszty utrzymania roweru rosną.

Napisano (edytowane)

Niestety technologia Di2 w MTB na chwilę obecną średnio się sprawdza.

 

Ech.... Połowa Pucharu Świata XCO jeździ na XTR Di2, w zeszłym sezonie nikt nie odpadł z wyścigu z powodu awarii sprzętu, przynajmniej ścisła czołówka. Sprzęty nie mają łatwo, na 20 km Pucharu Świata częściej zmieniasz biegi niż na polskich Maratonach.

Remy Absalon ma Di2 w endurówce i jeździ EWS, gdzie sprzęt dopiero dostaje w d...

 

Edytowane przez MartinH
Napisano (edytowane)

Ech.. PŚ rządzi się innymi założeniami niż codzienna jazda przez "Kowalskiego". O awariach sprzętu sponsorowanych (sic!) zawodników najczęściej nawet nie wiesz. Jeździłeś w ogóle na tym, widziałeś chociaż na żywo?

Edytowane przez Punkxtr
Napisano

Awarie sprzętu zdarzają się tak w grupach mechanicznych jak i elektrycznych, Di2 jest stosunkowo niezawodny, co nie znaczy że się nie psuje, problemem jest na pewno cena i ogólnodostępność części zamiennych.

Napisano

A za kilka/kilkanaście wiosen Tourney DI2 i na serwisie zamiast  imbusami z laptopem będzie trzeba ustawiać :icon_lol:

 

Całkiem możliwe :) Zdecydowana większość ludzi szuka roweru do 2K, więc dla korporacji, dla której liczy się tylko zysk i słupki w zestawieniach - to będzie idealny target.

 

Domyślam się, że Tourney jest najlepiej sprzedającą się grupą i Shimano pewnie coś wymyśli do makrokeshy?

 

Jak ludzie rzucają się na slogany 'oryginalny osprzęt Shimano', 'Full', '2xTarcze', '2xAmor' - to jak dojdzie jeszcze 'ORYGINALNY elektroniczny napęd Shimano', to ludzie rzucą się na makrokeshe jak muchy do g...na :)

 

 

 

Wg. mnie, elektronika w napędzie to nieporozumienie - zaraz na zawodach ktoś poczęstuje Cię impulsem elektromagnetycznym i odpadasz :woot:

Napisano

Niestety technologia Di2 w MTB na chwilę obecną średnio się sprawdza. Chyba jednym z pierwszych rowerów w PL wyposażonych w takiego XTR miał D. Mirosław. Nie ukończył jednego wyścigu w parze z A. Kaiserem właśnie przez problem z Di2 - na wyświetlaczu pojawił się "error" i trzeba było wracać do domu. Po moim teście Speca z XTR Di2 okazało się, że w trakcie zwariowała tylna przerzutka - w pewnym momencie działała tylko do połowy kasety. W domu trzeba było przeregulować całość. 

 

Może Kowalski vel. D. Mirosław przed startem dobrze nie przetestował sprzętu i  w trakcie niestety wyszła wada fabryczna, która może się zdarzyć w każdym produkcie. Na szosie Di2 chyba się sprawdza? Tam też była wpadka bo rozwalało prowadnicę przedniej przerzutki Ultegra.

Myślę, że testowanie sprzętu przez zawodowców powoduje, że konstruktorzy pozbywają się wad "wieku dziecięcego" i nowe XT będzie lepsze w działaniu od obecnego XTR (mocniejsze silniki, inne oprogramowanie itp).

 

Ja jestem bardzo ciekaw nowego XT. To jest ukłon w stronę ludzi którzy lubią się ścigać a nie w stronę turystów.

Napisano

Ja jestem trochę innego zdania niż większość z Was , dla mnie rower to przede wszystkim maratony , zawody xc... . Czekam z niecierpliwością kiedy pojawi się w Polsce i będzie dostępne dla " przeciętnego Kowalskiego " . Jedyne czego mogę się . to cena , 4000 zł to niestety na taką przyjemność nie wydam.

 

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

  • 3 miesiące temu...
Napisano

a ja tam wolę pozostać przy przerzutkach z linkami prostsze w regulacji bo te elektryczne to tak jak kolega wcześniej pisał będzie trzeba regulować przy pomocy laptopa  :002:

Napisano

Podobnie jak ktoś napisał wcześniej, mi rower służy do tego żeby się wyszaleć, wolę sobie zrobić 30km i bawić się na każdym kilometrze, niż jechać 200km tylko po to żeby kręcić.

 

W związku z tym, ja bym tam chętnie zamontował coś takiego u siebie, jeżeli ma usprawnić zmianę przełożeń ( gdzie nie rzadko na odcinku 100 metrów przerzuca się kilka razy przełożenie) to dlaczego miałbym tego nie wsadzić?

 

A cena itd to kwestia czasu, jeszcze parę lat temu "tarcze" to był wymysł szatana a teraz to standard ( chociaż jest jeszcze paru na forum co uważa że V-ki są spoko)

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Za niedługo trza będzie przedefiniować słowo ROWER ;-)) 

Di2 to propozycja dla bogatego klienta. Nie zejdą z tym do poziomu rowerów za 4 tys. Co do usprawnienia... przy systemie 1:1 wszystko jest wystarczająco sprawne i pchanie elektroprzeciepek wiele tu nie wnosi. 

No niby wszystko fajnie-bajerancko-drogo. Złapią na to bogatych jeleni i tyle. Za chwilę zintegrują to z silnikiem i będzie MELEX doskonały w którym tablet będzie najważniejszym elementem systemu (jak w motoryzacji). 

Dla mnie rower ma być prosty w formie, budowie i działaniu. 

 

Napisano

A za kilka/kilkanaście wiosen Tourney DI2 i na serwisie zamiast  imbusami z laptopem będzie trzeba ustawiać :icon_lol:

 

Mój mokry sen. Zero użerania się z linkami, imbusami, międzybiegami. Łączysz się przez wifi, restartujesz programem od producenta i dziękuję!

Napisano

Ktoś kto regularnie startuje w zawodach to i owszem.

Dla turystyki,a już na pewno w przypadku gdy rower przez cały rok jest jako przedmiot codziennego użytku to zbędny gadżet.

Wychodzisz z pracy a tu... ,kur... ,jakiś ch... ,zapierd... mi przerzutkę.

Napisano

Mój mokry sen. Zero użerania się z linkami, imbusami, międzybiegami. Łączysz się przez wifi, restartujesz programem od producenta i dziękuję!

Łączysz się przez wifi potem wsiadasz na rower i widzisz że przedniej przerzutce upierdzieliło wózek :) 

Mechaniczne przerzutki szosowe przednie cierpią bardzo na tą dolegliwość, elektryczne jeszcze bardziej bo silnik na hama ciągnie łańcuch.

Napisano

to łączenie przez WiFi jest po to żeby jakby ktoś nie daj boże ukradł ci rower to jeśli przerzutka będzie w pobliżu jakiegoś hotspotu wifi- będziesz mógł przy użyciu swojego smartfona uprzykrzyć życie złodziejowi poprzez zmianę biegów wbrew jego woli, namierzanie roweru jeszcze nie w tej generacji ;)

 

Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty.

  • Mod Team
Napisano

Jak ta grupa będzie tk upierdliwa jak szosowe Di2 to ja bym tego nie chciał. Nie wspominając o specjalnie delikatnej budowie. No ale zobaczymy :D

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...