Mod Team sznib Napisano 16 Kwietnia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2016 To jest druga strona medalu. Napęd mechaniczny większość z nas bez problemu sama ogarnia w zakresie montażu i regulacji. Przy elektronice zapewne nie obejdzie się bez wizyty w serwisie (i to nie każdym). Koszty utrzymania roweru rosną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartinH Napisano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2016 (edytowane) Niestety technologia Di2 w MTB na chwilę obecną średnio się sprawdza. Ech.... Połowa Pucharu Świata XCO jeździ na XTR Di2, w zeszłym sezonie nikt nie odpadł z wyścigu z powodu awarii sprzętu, przynajmniej ścisła czołówka. Sprzęty nie mają łatwo, na 20 km Pucharu Świata częściej zmieniasz biegi niż na polskich Maratonach. Remy Absalon ma Di2 w endurówce i jeździ EWS, gdzie sprzęt dopiero dostaje w d... Edytowane 16 Kwietnia 2016 przez MartinH Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2016 (edytowane) Ech.. PŚ rządzi się innymi założeniami niż codzienna jazda przez "Kowalskiego". O awariach sprzętu sponsorowanych (sic!) zawodników najczęściej nawet nie wiesz. Jeździłeś w ogóle na tym, widziałeś chociaż na żywo? Edytowane 16 Kwietnia 2016 przez Punkxtr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartinH Napisano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2016 Jak powiem, że nie to co nie mam prawa się udzielać w dyskusji? Śledzę Puchar Świata i nie widziałem aby ktoś w trakcie zawodów wymieniał przerzutkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2016 Tak właśnie myślałem - teoria vs praktyka. Na plus, że się przyznałeś ;-) Zawody kontra rzeczywistość do 2 różne światy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2016 Awarie sprzętu zdarzają się tak w grupach mechanicznych jak i elektrycznych, Di2 jest stosunkowo niezawodny, co nie znaczy że się nie psuje, problemem jest na pewno cena i ogólnodostępność części zamiennych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vpablov Napisano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2016 tylko zawodnik ma komfort wymiany zużytego elementu, nawet co wyścig, a szary użytkownik - nie bardzo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KogucikDoroty Napisano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2016 A za kilka/kilkanaście wiosen Tourney DI2 i na serwisie zamiast imbusami z laptopem będzie trzeba ustawiać Całkiem możliwe Zdecydowana większość ludzi szuka roweru do 2K, więc dla korporacji, dla której liczy się tylko zysk i słupki w zestawieniach - to będzie idealny target. Domyślam się, że Tourney jest najlepiej sprzedającą się grupą i Shimano pewnie coś wymyśli do makrokeshy? Jak ludzie rzucają się na slogany 'oryginalny osprzęt Shimano', 'Full', '2xTarcze', '2xAmor' - to jak dojdzie jeszcze 'ORYGINALNY elektroniczny napęd Shimano', to ludzie rzucą się na makrokeshe jak muchy do g...na Wg. mnie, elektronika w napędzie to nieporozumienie - zaraz na zawodach ktoś poczęstuje Cię impulsem elektromagnetycznym i odpadasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rszturo Napisano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2016 Niestety technologia Di2 w MTB na chwilę obecną średnio się sprawdza. Chyba jednym z pierwszych rowerów w PL wyposażonych w takiego XTR miał D. Mirosław. Nie ukończył jednego wyścigu w parze z A. Kaiserem właśnie przez problem z Di2 - na wyświetlaczu pojawił się "error" i trzeba było wracać do domu. Po moim teście Speca z XTR Di2 okazało się, że w trakcie zwariowała tylna przerzutka - w pewnym momencie działała tylko do połowy kasety. W domu trzeba było przeregulować całość. Może Kowalski vel. D. Mirosław przed startem dobrze nie przetestował sprzętu i w trakcie niestety wyszła wada fabryczna, która może się zdarzyć w każdym produkcie. Na szosie Di2 chyba się sprawdza? Tam też była wpadka bo rozwalało prowadnicę przedniej przerzutki Ultegra. Myślę, że testowanie sprzętu przez zawodowców powoduje, że konstruktorzy pozbywają się wad "wieku dziecięcego" i nowe XT będzie lepsze w działaniu od obecnego XTR (mocniejsze silniki, inne oprogramowanie itp). Ja jestem bardzo ciekaw nowego XT. To jest ukłon w stronę ludzi którzy lubią się ścigać a nie w stronę turystów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechu2410 Napisano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2016 Ja jestem trochę innego zdania niż większość z Was , dla mnie rower to przede wszystkim maratony , zawody xc... . Czekam z niecierpliwością kiedy pojawi się w Polsce i będzie dostępne dla " przeciętnego Kowalskiego " . Jedyne czego mogę się . to cena , 4000 zł to niestety na taką przyjemność nie wydam. Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
remlik Napisano 23 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2016 ponoć już w sierpniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PIjAQXD Napisano 31 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2016 a ja tam wolę pozostać przy przerzutkach z linkami prostsze w regulacji bo te elektryczne to tak jak kolega wcześniej pisał będzie trzeba regulować przy pomocy laptopa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2016 "a za 20 lat na ulicach Paryża będzie tyle koni, że zaleje nas łajno i nie będzie jak żyć" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2016 Podobnie jak ktoś napisał wcześniej, mi rower służy do tego żeby się wyszaleć, wolę sobie zrobić 30km i bawić się na każdym kilometrze, niż jechać 200km tylko po to żeby kręcić. W związku z tym, ja bym tam chętnie zamontował coś takiego u siebie, jeżeli ma usprawnić zmianę przełożeń ( gdzie nie rzadko na odcinku 100 metrów przerzuca się kilka razy przełożenie) to dlaczego miałbym tego nie wsadzić? A cena itd to kwestia czasu, jeszcze parę lat temu "tarcze" to był wymysł szatana a teraz to standard ( chociaż jest jeszcze paru na forum co uważa że V-ki są spoko) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cyroniok Napisano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2016 na bike 24 mają przybliżone ceny https://www.bike24.com/1.php?content=13&search=XT+Di2 tanio nie bedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emremigiusz Napisano 20 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2016 Oby tradycyjne sterowanie pozostało.Pchać elektronikę do wszystkiego za wszelką cenę to obsesja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 23 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2016 Za niedługo trza będzie przedefiniować słowo ROWER ;-)) Di2 to propozycja dla bogatego klienta. Nie zejdą z tym do poziomu rowerów za 4 tys. Co do usprawnienia... przy systemie 1:1 wszystko jest wystarczająco sprawne i pchanie elektroprzeciepek wiele tu nie wnosi. No niby wszystko fajnie-bajerancko-drogo. Złapią na to bogatych jeleni i tyle. Za chwilę zintegrują to z silnikiem i będzie MELEX doskonały w którym tablet będzie najważniejszym elementem systemu (jak w motoryzacji). Dla mnie rower ma być prosty w formie, budowie i działaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tylkoNiedzielny Napisano 23 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2016 A za kilka/kilkanaście wiosen Tourney DI2 i na serwisie zamiast imbusami z laptopem będzie trzeba ustawiać Mój mokry sen. Zero użerania się z linkami, imbusami, międzybiegami. Łączysz się przez wifi, restartujesz programem od producenta i dziękuję! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 23 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2016 Łączysz się przez wifi, restartujesz programem od producenta i dziękuję! I tak co 2 dzień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emremigiusz Napisano 24 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2016 Ktoś kto regularnie startuje w zawodach to i owszem. Dla turystyki,a już na pewno w przypadku gdy rower przez cały rok jest jako przedmiot codziennego użytku to zbędny gadżet. Wychodzisz z pracy a tu... ,kur... ,jakiś ch... ,zapierd... mi przerzutkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 24 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2016 Mój mokry sen. Zero użerania się z linkami, imbusami, międzybiegami. Łączysz się przez wifi, restartujesz programem od producenta i dziękuję! Łączysz się przez wifi potem wsiadasz na rower i widzisz że przedniej przerzutce upierdzieliło wózek Mechaniczne przerzutki szosowe przednie cierpią bardzo na tą dolegliwość, elektryczne jeszcze bardziej bo silnik na hama ciągnie łańcuch. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poochaty Napisano 24 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2016 Bardzo potrzebne to łączenie przez wifi, szczególnie na pustyni pośrodku arizony w czasie wycieczki przez stany... Albo przez indie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 24 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2016 to łączenie przez WiFi jest po to żeby jakby ktoś nie daj boże ukradł ci rower to jeśli przerzutka będzie w pobliżu jakiegoś hotspotu wifi- będziesz mógł przy użyciu swojego smartfona uprzykrzyć życie złodziejowi poprzez zmianę biegów wbrew jego woli, namierzanie roweru jeszcze nie w tej generacji Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 27 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2016 Albo mijasz inny rower czy coś innego i przez jakieś zakłócenia samo Ci zmienna bieg. Od biedy zapala się "check" co 1000km i należy wysłać całość do Shimano na przegląd, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 27 Sierpnia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2016 Jak ta grupa będzie tk upierdliwa jak szosowe Di2 to ja bym tego nie chciał. Nie wspominając o specjalnie delikatnej budowie. No ale zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.