adamszen Napisano 13 Kwietnia 2016 Napisano 13 Kwietnia 2016 Cześć! Zeszłej jesieni kupiłem sobie Rometa Orkan M 4.0 do jazdy rekreacyjnej (głównie po utwardzonym terenie, szutrze, trochę po lesie etc - mój pierwszy sensowny rower po góralu z czasów podstawówki, czyli ponad 20 lat temu Rower ma oryginalnie obręcze Alexrims MD17, opony Schwalbe Range Cruisier 700x38C. Zdążyłem na nim zrobić tylko ok 200km, nadeszła zima - rower przestał w garażu. Na wiosnę wyciągnąłem, dopompowałem do ok. 3,5-4 bar (na oponie jest zakres minimum 3,5bar, maksimum chyba 5 albo 6 bar). Pompkę też miałem nową (nożna BETO z manometrem) i ruszyłem w trasę. Po ok. 15km zrobiliśmy sobie krótki postój na obgadanie gdzie jedziemy dalej i w tym momencie koło zrobiło wielkie BUUUUUUM. Stałem akurat na nogach, rower nie był w żaden sposób obciążony. Dętka rozcięta na długości chyba z 20-30cm, a na oponie ścięła się guma z jej stopki. Opona wygląda po tym tak: Na obręczy jest naklejka z rozmiarem opon: ETRTO 622 x 18, więc chyba Romet dobrał oponę poprawnie. Obręcz jest nieuszkodzona - sprawdziłem ją całą dokładnie. Pytanie do znawców - co było przyczyną tego wystrzału? Ciśnienie było w dolnym zakresie, który wskazuje producent opony, a wszystko chyba wskazywałoby na to, że było za wysokie i opona wyleciała z obręczy uszkadzając stopkę, a za nią poleciała i rozcięła się na rancie obręczy dętka? Kupiłem sobie już dwie nowe opony Schwalbe Marathon Plus Tour 700x40C z nowymi dętkami i przełożyłem - czy to normalne, że po upuszczeniu powietrza oponę można ściągnąć i założyć bez problemu i bardzo łatwo - rękami, bez użycia łyżek? Co więcej przed napompowaniem powietrza opona wydawała mi się nawet trochę za duża Po napompowaniu jest jak najbardziej OK i siedzi dobrze, tylko boję się teraz pompować więcej niż 2-2,5bar, szczególnie, że strzeliła mi przednia (jakbym akurat szybko jechał to nie byłoby ciekawie). Dzięki i pozdrawiam!
xmanteam Napisano 14 Kwietnia 2016 Napisano 14 Kwietnia 2016 Witam, niestety miałem to samo w orkanie 5. Tylko u mnie opona się ostała a identycznie pękła dętka . Ja się osobiście bardzo na orkanie zawiodłem plus fatalne hamulce promaxy. Wydaje mi się ze albo wkładają do roweru stare dętki i opony aby zejść z kosztów albo jak u mnie kupując zeszły rocznik po prostu nie był odpowiednio przechowywany. Sent from my iPhone using Tapatalk
Rafal_M Napisano 14 Kwietnia 2016 Napisano 14 Kwietnia 2016 Witam, Orkan 5.0 2015. Kupiony na początku kwietnia. 3-ciego dnia po przejechaniu na rowerze ok. 50 km eksplodowała mi tylna dętka (rozerwana na ok. 15 cm). Opona całe szczęście cała. Sytuacja miała miejsce podczas jazdy, koło było napompowane na 4,7 bara (opona ma podane ciśnienie bodajże 4-6 bar). Z początku brałem 2 hipotezy pod uwagę: źle włożona dętka (przygnieciona oponą) lub słaba dętka tajlandzkiej firmy Deestone. Widząc to, że nie jestem sam, pierwszą opcję chyba mogę odrzucić. Do postu kolegi xmanteam dodam słabą sieć rowerów Romet. No, ale niestety - nie można mieć wszystkiego, na czymś właściciel marki musi zaoszczędzić, aby wychodzić na plus. PS. Dodatkowo mam niesamowitego pecha. W 200 km zdążyłem złapać w sumie 3 gumy (wszystko z tyłu). Drugiej gumie zapobiec mogła chyba jedynie pancerna opona typu Schwalbe Marathon Plus (duże, ostre szkło), trzeciego przebicia z powodu choroby nie miałem czasu zdiagnozować.
Ychu Napisano 14 Kwietnia 2016 Napisano 14 Kwietnia 2016 A ja Wam powiem co jest nie tak. Mam ramblera 2.0 , szerokość opon Romet dał 2.25 (koło 26") ale jak zdejmowałem oponę to dętka jest w zakresie 1.25 do 1.75. Przy oponie 2.25 ta dętka pewnie jest grubo naciągnięta i pewnie przez to osłabiona. U mnie nie strzeliła ale może u was było podobnie albo wsadzili chu* warte dętki "chińczyk TM". Wystrzały dętek nie powinny mieć miejsca. Po za tym nie jestem pewien czy dobrze dobrali , może niech ktoś jeszcze się wypowie.
raffik Napisano 14 Kwietnia 2016 Napisano 14 Kwietnia 2016 Te dętki są warte w hurcie mniej niż dolara. Zmieńcie i po problemie. A tak to tylko jojczycie.
cervandes Napisano 14 Kwietnia 2016 Napisano 14 Kwietnia 2016 Trzy osoby piszą o tym samym problemie, wystrzał dętki w Orkanie a Ty to nazywasz jojczeniem? Do tego ten rozmiar, jeśli jest nieprawidłowo dobrany do opony to chyba wypada się do tego przyczepić?!
tobo Napisano 14 Kwietnia 2016 Napisano 14 Kwietnia 2016 Jeśli opona ma nawet 2.25 (co znaczy różnie zależnie od producenta) to dętka w rozmiarze 1.25- 1.75 rozciągnie się ile? Proponuję sprawdzić szerokość opony, odjąć ze 4 mm (grubość ścian plus tolerancja pomiaru, następnie napompować dętkę tak by przyjęła "okrągłą" formę, zmierzyć a potem napompować do szerokości takiej jaka wypełnia oponę. Zakładam że skoro problem pojawia się w tych samych rowerach to znaczy że partia dętek jest felerna. Co do pierwszego postu - jeśli opona uległa uszkodzeniu z powodu eksplozji dętki to możesz spróbować powalczyć o korzystne dla siebie rozwiązanie - jeśli sprzedawca będzie przyjazny kupującemu. Jeździłem z dętkami 1 cal w oponach dwucalowych, jedyny minus to ubytek ciśnienia który trzeba było częściej likwidować. Żadnych wybuchów, a dętka 1 cal ma sporo cieńsze ściany niż gruba mtb.
Gość Napisano 14 Kwietnia 2016 Napisano 14 Kwietnia 2016 Na moje marne szanse, Opony i dętki nie podlegają gwarancji... no chyba że Romet się poczuje po masowych zgłoszeniach problemu.
adamszen Napisano 14 Kwietnia 2016 Autor Napisano 14 Kwietnia 2016 Dętka w moim romecie jest niewiadomego pochodzenia - jest jakiś rozmyty numer białą farbą na niej i choć nie mam prawie żadnego doświadczenia z dętkami rowerowymi to porównując ją do nowej Schwalbe wygląda rzeczywiście jak chińczyk Jednak czy wystrzał dętki (przy stojącym rowerze) mógłby spowodować uszkodzenie stopki opony? Wydaje mi się, że wtedy po prostu zeszłoby ciśnienie z koła i opona byłaby dalej na swoim miejscu? Mi to raczej wygląda odwrotnie - czyli, że najpierw zsunęła się z rantu opona, a potem dętka "nadziała się" na rant i pękła? Olewam sprawę gwarancji - mam już nowe opony i dętki, chciałem tylko wyjaśnić sytuację i znaleźć źródło problemu, bo boję się teraz szybko jeździć, a nawet pompować do wyższych ciśnień niż 2-3 bar :-) Jeśli opona ma nawet 2.25 (co znaczy różnie zależnie od producenta) to dętka w rozmiarze 1.25- 1.75 rozciągnie się ile? [...] Jeździłem z dętkami 1 cal w oponach dwucalowych, jedyny minus to ubytek ciśnienia który trzeba było częściej likwidować. Żadnych wybuchów, a dętka 1 cal ma sporo cieńsze ściany niż gruba mtb. Nie nie, to rower trekingowy - oryginalne opony mają szerokość 1.5 Dętka nie wiem ile miała - mam tą drugą sprawną w garażu, jak będę w domu to pomierze ale na "chudą" nie wyglądała Witam, niestety miałem to samo w orkanie 5. Tylko u mnie opona się ostała a identycznie pękła dętka . Ja się osobiście bardzo na orkanie zawiodłem plus fatalne hamulce promaxy. Jako, że mój ostatni rower miał już ze 20 lat (i nigdy nie miał wymienianych żadnych podzespołów, nigdy nie widział serwisu, opony miał nawet oryginalne to dla mnie ten orkan to rakieta, a hamulce ma jak brzytwa i w ogóle nie ma się do czego przyczepić :) Pewnie jak pojeżdzę trochę więcej to zacznę wydziwiać
vdcmike Napisano 14 Kwietnia 2016 Napisano 14 Kwietnia 2016 Takich incydentów nie zgłaszajcie przez gwarancję tylko przez rękojmię. Gwarancja może nie obejmować dętek i opon ale rękojmia musi (należy opisać, że produkt był używany zgodnie z przeznaczeniem, pompowany do ciśnienia takiego i takiego co mieści się w limicie określonym przez producenta takim a takim, nie nosi żadnych mechanicznych uszkodzeń a wybuch nasąpił samoistnie). Najlepiej gdybyście się w kilku zebrali (wtedy producent nie mógłby twierdzić, że jest to incydentalne). Pytanie tylko czy warto (dętkę można kupić za 9zł).
adamszen Napisano 14 Kwietnia 2016 Autor Napisano 14 Kwietnia 2016 Najlepiej gdybyście się w kilku zebrali (wtedy producent nie mógłby twierdzić, że jest to incydentalne). Pytanie tylko czy warto (dętkę można kupić za 9zł). Dętkę za 9 pln ale opona, która uległa awarii to już bliżej 50 pln! Ja to olewam, rower kupiłem od najtańszego dystrubutora Rometa na Allegro, więc nie ma sensu się kopać z koniem Zresztą dodam, że i tak chciałem kupić coś z troszkę bardziej "górskim" bieżnikiem. Schwalbe marathon plus tour (1.6) powinny być dla mnie ciutek lepsze więc się nad tą zniszczoną oponą nie rozczulam za bardzo
raffik Napisano 14 Kwietnia 2016 Napisano 14 Kwietnia 2016 Do jojczenia za dętką za 6zł dodam jeszcze 2 łyżki piachu w tryby. 1/ Ile ważyli kowboje dosiadający Rometów? 2/ Czy manometry ich pompek mierzyły w nibybarach czy też błąd pomiaru ciśnienia był im znany? Osobiście obstawiam zleżałe/wadliwe dętki jako przyczynę lub złe osadzenie opony.
adamszen Napisano 14 Kwietnia 2016 Autor Napisano 14 Kwietnia 2016 1/ Ile ważyli kowboje dosiadający Rometów? 2/ Czy manometry ich pompek mierzyły w nibybarach czy też błąd pomiaru ciśnienia był im znany? AD1. 80kg AD2. Mam nowiutką pompkę Beto CMP 113AG4, więc zakładam (ale muszę to sprawdzić bo też skłaniam się ku temu, że było za wysokie ciśnienie), że ciśnienie nie przekroczyło normy (pompowałem do 3,5-4 bar, czyli do dolnego zakresu - na oponie mam napisane MIN 4 bar, MAX 6 bar.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.