Skocz do zawartości

[Amortyzator] dla 95 kg baikera ?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam moj RS Indy juz powoli sie rozkracza, wybija nadgarstki itp. Czas cos kupic na moja wage. Potrzebuje amorek do XC do lasu jak i na asfalt. Chodzi mi oto zeby przy mojej wadze nie był za mięki. Nie mam za duzo kasy dlatego poradzcie mi cos za rozsadna cene. Dzieki z góry pozdrawiam.

Napisano

suntour moze byc. moze ewnetualnie znajdziesz na allegro cos tanszego z rs'a - przynajmniej za jakis czas. skoro ten daje jeszcze jako tako rade to moze poczekaj do wiosny? w zimie beda przeceny.

moze znajdzie sie np tora rock shoxa.

moglby byc mysle tez i judy j2 lub j3 po przecenach. waza sporo ale sa dosyc solidne.

ile wytrzymal twoj indy? chodzi o czas i przejechane kilometry?

to dosyc stary widelec wiec mysle ze masz go juz dlugo. skoro wytrzymal powiedzmy 2 lata to mysle ze wymienione przeze mnie rs'y dadza rade. skoro to jest las i asfalt (bez ekstremy? ) to nie powinno byc problemu. suntoury sa dosyc mulowate w dzialaniu jak na mnie - choc w nizszych modelach jest system powietrzny ktory mozna wyregulowac pod siebie. choc sadze ze przy twojej wadze jesli napompujesz suntoura zeby nie byl za miekki to on juz bedzie baaardzo marnie sie uginal... :)

Napisano

RS Piloc C ma twarda sprezyne ,ktora moim zdaniem bedzie dla Ciebie dobra. A mozna dosyc tanio go kupic. Sam ostatnio zalozylem temat ,bo chcialem go kupic ,ale powiedziano mi ,ze na moja wage jest zbyt twardy :) Wiec moim zdaniem dla Ciebie bedzie dobry.

 

Ale jak masz ok. 400-500zl to moze poszukaj Pilota XC (powietrzny)

 

A jak nie odpowiada Ci ten amor to pytaj dalej :)

Napisano

Indy był bardzo mocny jak na swoje gabaryty. kupilem go 3 lata temu (uzywany) lecz nistety trafil mi sie w lesie 2m uskok (skarpa) = naruszona konstrukcja. Przy mojej wadze dobijam go do konca bez problemu :). Osobiscie boje sie teraz jezdzic ostrzej bo kazdej chwili moze sie rozkraczyć :). A po lesie jezdze spokojnie no czasami sie trafi jakis uskok ale sporadycznie. No wlasnie to chyba nowość RS J2 J3 czy sa one sprawdzone ??

Kurde JUDY XC albo TT by sie przydalo jakies nowe ale to juz ciezko dostać.

Napisano

w skiteamach sa teraz fajne wyprzedaze na amorki. mozna np. bombera mx comp air za 399 wylapac. tzn. mozna bylo. zadzwon, zapytaj, moze sie da jeszcze sprowadzic, moze jeszcze gdzies cos zalega na magazynie. a jesli nie, to pewnie niebawem te amorki beda rzucane na allegro z troche wieksza cena. pewnie da sie dos wylapac. chyba warto zastanowic sie nad powietrznym- zawsze go pod swoja mase podpompowac bedziesz mogl.

Napisano

a wlasnie zapomnialem o Pilocie myślisz ze da se rade ze mną :) Poszukam na allego. A moze jeszcze jakies opcje ??THX z góry

 

SKITEAM ?? co to takiego hehe nie bardzo sie orienuje

 

Hehehe ok juz wiem Najwiekszy sklep sportowy :) popatrze :)

Napisano

a wlasnie zapomnialem o Pilocie myślisz ze da se rade ze mną :) Poszukam na allego. A moze jeszcze jakies opcje ??THX z góry

 

SKITEAM ?? co to takiego hehe nie bardzo sie orienuje

 

Hehehe ok juz wiem Najwiekszy sklep sportowy :D popatrze :D

 

Mysle ,ze nie bedzie problemu :D Piloc C jest wlasnie na ciezkiego bikera ,a XC to zawsze mozesz dopompowac na swoja wage :(

Napisano

jesli masz wybor i mozliwosci to nie pilot c. to stary widelec, bez regulacji tlumienia. golenie tylko 28 mm.

lepiej cos nowszego z tego lub poprzedniego roku.

judy (poza j1- na ten nie zwracaj uwagi) ma tlumienie powrotu regulowane w szerokim zakresie. sa egzemplarze i z blokada na widelcu i na kierownicy.

jest masywniejszy od pilota. na pewno warto wybrac cos nowszego niz pilot.

Napisano

Tak sobie myśle, RS Tora, aktualnie stoi po 650zł, spróbuj sie potargować, odmów sobie 2 piwek i moze starczy ;)? Amor powietrzny, golenie 32mm i do tego nie wazy 2,5kg :)

Napisano

Tak sobie myśle, RS Tora, aktualnie stoi po 650zł, spróbuj sie potargować, odmów sobie 2 piwek i moze starczy ;)? Amor powietrzny, golenie 32mm i do tego nie wazy 2,5kg :)

mysle ze wazac 95 kilo potraktowalbym wage jako sprawe drugorzedna. przynajmniej ja bym tak zrobil.

Napisano

Witam dzieki za pomoc i za zainteresowanie. Dzis bylem w skiteam i dorwalem ostatnią sztuke RS judy SL zaaaaaaaaaa 249 zl :blink: ta cena mnie skusiła bylem juz na jezdzie probnej jest ok podkrecilem na 110 skoku i utrzymuje mnie ;) jak to sie mowi płynie po drodze. Moze w przyszlosci da sie wymnic sprezyny na sztywniejsze - jest taka mozliwość ??.

 

Ok przeczytałem zasady i się dostosuję.

  • 2 lata później...
Napisano

Szukam nowego amortyzatora, do tej pory jeżdżę i SR Suntour XCM, który po pierwszym mocniejszym dzwonie złapał luzy i hałasuje okrutnie.

 

Ważę ponad 90 kg, raczej nie skacze na rowerze, za to lubię szybką jazdę po lesie, duktach, drogach szutrowych i innych polnych, kamienie korzenie itp.

 

Potrzebuję czegoś wytrzymałego, waga nie ma znaczenia, cena około 400.

 

Rozpatrywałem:

Rock Shock Dart 2/3

SR sountur DURO DJD

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=672661345

Oba dobrze się bronią ceną.

 

Oraz takie dwa:

SR EPICON

http://www.allegro.pl/item672661342_sr_sun...i_mod_2008.html

SR Raidon

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=678514145

Ten ostatni kusi regulacją ciśnienia i blokadą w kierownicy. Zastanawiam się jedynie czy za te pieniądze powietrzny amor nie rozszczelni się po sezonie.

 

Zależy mi przede wszystkim na trwałości i wytrzymałości, potem komfort, potem dodatki (blokada, regulacja tłumienia).

Napisano

Przede wszystkim jaki skok? Bo podałes modlele od 100 do 130mm.

 

A po drugie to w tej cenie nie kupisz pancernego i trwałego amorka, chyba, ze uzywany jakiś. Jakośc wykonannia suntourów póki co jeszcze pozostawia sporo do życzenia, a Dart ma golenie 28mm, co sprawia, że nadaje sie raczej do turysyki niż do ostrej jazdy.

Napisano

huhu rozumiem że ty nie masz suntoura??? Ja ujeżdzam epicona lod air 100mm i pompuje go UWAGA DO 180-200psi Jeżdżę sporo w terenie, i amor działa jak nowy, nie starła się nawet anonda na goleniach. Jedyne co sie w nim stało, to podeszło powietrze pod źle naklejone naklejki. Ja uważam ze zr suntour zrobił ogromny skok jakościowy pozostając przy dość niskich cenach.

Zgadzam się że w tej cenie nie kupi się pancernego nowego amora, ale możżna kupić niezły amortyzator i to do tego powietrzny z szerokimi goleniami.

Napisano
huhu rozumiem że ty nie masz suntoura??? Ja ujeżdzam epicona lod air 100mm i pompuje go UWAGA DO 180-200psi Jeżdżę sporo w terenie, i amor działa jak nowy, nie starła się nawet anonda na goleniach. Jedyne co sie w nim stało, to podeszło powietrze pod źle naklejone naklejki. Ja uważam ze zr suntour zrobił ogromny skok jakościowy pozostając przy dość niskich cenach.

Zgadzam się że w tej cenie nie kupi się pancernego nowego amora, ale możżna kupić niezły amortyzator i to do tego powietrzny z szerokimi goleniami.

Miałem suntoura(i ti wcale nie takiego słabego), zona ma suntoura (no ten jest trochę słabszy) i rewelacyjne nie są. Nie sa ani trwałe ani super wytrzymałe, a jakość wykonania pozostawia sporo do życzenia. Kolega pisał o amorku wytrzymałym i trałym przede wszystkim, a w tej cenie mozna albo wytrzymały vide Epicon, RST Launch, albo trwały vide tanie RS i Manitou, albo jedno i drugie tylko tragicznie wręcz działające vide MZ Marzocchi.

Napisano

Huhu, co masz na myśli rozróżniając wytrzymałość i trwałość? Wytrzymały to ten co więcej w terenie zniesie, a trwały to taki który się wolniej zużywa? To to nie idzie w parze?

 

Z tych dwu powietrznych to Raidon czy Epicon wyżej klasowo stoi?

W sklepie gość mi polecał z tanich właśnie SR Duro. Porównywalny jest do nich?

 

Powiedzcie mi jeszcze czy powietrzny amorek wymaga jakichś szczególnych zabiegów przy konserwacji i eksploatacji, poza smarowaniem goleni?

 

Zapomniałem dodać że używam hamulca tarczowego (160mm), wolałbym żeby nie było piwotów.

  • Mod Team
Napisano
huhu rozumiem że ty nie masz suntoura??? Ja ujeżdzam epicona lod air 100mm i pompuje go UWAGA DO 180-200psi Jeżdżę sporo w terenie, i amor działa jak nowy, nie starła się nawet anonda na goleniach. Jedyne co sie w nim stało, to podeszło powietrze pod źle naklejone naklejki. Ja uważam ze zr suntour zrobił ogromny skok jakościowy pozostając przy dość niskich cenach.

Zgadzam się że w tej cenie nie kupi się pancernego nowego amora, ale można kupić niezły amortyzator i to do tego powietrzny z szerokimi goleniami.

Do ilu??????!!!! Jeśli mozna wiedziec, ile ważysz?

Ragnall- Epicon stoi wyżej i ma wyższą kulturę pracy niż Raidon. Duro to troche inna bajka- jest przeznaczony do dirtu, 4X, nie do XC.

Powietrzny amorek wymaga tego samego ,co sprężynowy- dbałości ( Brunox i serwis co jakis czas)

BTW- jaka masz ramę?

Napisano
Huhu, co masz na myśli rozróżniając wytrzymałość i trwałość? Wytrzymały to ten co więcej w terenie zniesie, a trwały to taki który się wolniej zużywa? To to nie idzie w parze?

Dokładnie to mam na mysli. Może iść w parze ale nie w tym przedziale cenowym. Taki Dart będzie działał długo i bezproblemowo, jesli się go katowac nie będzie. Suntour czy tez tani RST prawdopodobnie zdecydowanie szybciej będzie wymagał serwisowania i częstszego czyszczenia (po prostu jest z tańszych materiałów), ale więcej zniesie bo ma mocniejszą budowę. Marzocchi MZ jest konstrucją trwałą i wytrzymałą, ale tak toporną, ze niewartą uwagi.

Napisano

Przeznaczenie objawia się inną charakterystyką pracy. Duro jest amorkiem który ma wyłapywac przede wszystkim duże dziury i amortyzowac przy lądowaniu po skoku.

 

Amor do jazdy po lesie ma przede wszystkim zapewniać ciągły kontakt koła z podłozem i zapobiegac utracie przyczepności. W dalszej częsci komfort.

 

To dwie zupełnie inne charakterystyki pracy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...