Skocz do zawartości

[opony 29er] szybka na asfalt / pewna w lekki teren i wzniesienia


kbck91

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

Szukam dobrych opon pod mojego 29er'a MTB. Jestem amatorem, który większą część jeździ rowerem po mieście, ale jak tylko mogę lubię zapuszczać się do w lekki teren, np. Kampinosu i tam mocniej nacisnąć. Chciałbym przy okazji przejechać się w dłuższą wyprawę [ok. 200 km - głównie asfalt (darujmy sobie komentarze o szosówkach)], więc potrzebuję opony, która będzie szybka na asfalcie, ale również dobrze da sobie radę w tym lekkim terenie i małych wzniesieniach.

 

W rowerze mam obecnie Schwalbe Rapid Rob, 54-622, które wydają mi się zbyt grube jak na moje potrzeby. Na forum poczytałem o oponach CONTINENTAL RACE KING 2.2, ale nigdzie nie znalazłem ich w regularnej sprzedaży, oraz Geax Mezcal. 

Proszę byście coś polecili ciekawego. Cena tu też nie jest aż taka ważna, jeśli opona będzie swoje warta.

Dzięki i pozdrawiam!

 
Napisano
Napisano

 

 



A jak z jej oporami toczenia. Nie wiem czy jako amator nie nadużywam tego terminu, ale na logikę wydaje mi się, że duże ząbki = wolniejsza jazda.

Są jeszcze jakieś inne propozycje? 
Napisano

race king ma małe ząbki, i teraz tylko stosuje okazjonalnie race kinga na tył na maratonach, bo jest oponą o niskich oporach toczenia, ale nawet na Mountatin kingu możesz zrobić wycieczkę daleką, ja w zeszłym roku byłem na wycieczce 700km głownie asfalt

Napisano

 

A jak z jej oporami toczenia. Nie wiem czy jako amator nie nadużywam tego terminu, ale na logikę wydaje mi się, że duże ząbki = wolniejsza jazda.

 

Są jeszcze jakieś inne propozycje? 

 

Błędne myślenie, sam rok temu się wyprowadziłem z błędu kupując wielką oponę i okazało się, że jest szybsza niż węższe semi slicki. Race Kinga szukasz. Albo Smart Sama.

Napisano

@,

Okej, złapałem, to jeszcze z tej strony.

Obecnie mam Schwalbe Rapid Rob, 54-622: 
https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-29-cali-622/p,opona-rapid-rob-29x2-1-schwalbe,118390.html

To też jest gruba opona, choć 2,1. Czy Race King będzie bardziej adekwatny do moich potrzeb? Czy jest oponą szybszą i lepsza na trasy o których pisałem?

Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi.

Napisano

@kbck91

 

http://www.schwalbe.com/en/offroad.html

 

ustaw koło 29 i rolling coraz dalej, rapid rob jest na trzecim kwadraciku, smart sam na czwartym

 

na piątym jest tylko roro i rara (pozostałe pomijamy z racji delikatności) i owszem, roro czy rara będą się kręciły jeszcze lepiej, ale mają wadę taką, że na asfalcie znikną dwukrotnie szybciej niż Smart Samy.

 

 

Rozumiesz? Klocki klockami, szerokość szerokością a opory toczenia oporami :)

Napisano

Polecam temat kolegi o oporach toczenia: http://www.forumrowerowe.org/topic/127827-opory-toczenia-porownanie/ 

 

Race Kingi wypadają bardzo dobrze. Mam u siebie 2x Race King (1x druciana, 1x zwijana). Bardzo fajnie się na nich śmiga zarówno na asfalcie jak i w lesie. Wyjątkiem jest błoto niestety traci przyczepność, ale ogólnie na plus.

 

Wielkim minusem tej opony to jej przebijalność. Jedna oponę musiałem podkleić od wewnętrznej strony bo non stop miałem przebitą dętkę. Omijam szerokim łukiem szkło itd, a w tym roku przebiłem dętkę już z 6 razy = (1500km). 

 

 

Napisano

Dzięki Panowie za zaangażowanie. 
Rozwiąliście moje wątpliwości i dowiedziałem się bardzo dużo na temat opon.

 

Po przeanalizowaniu testów i poznaniu specyfikacji wychodzi, że powinienem wybierać z:
Continental Race King (które osiągały bardzo małe opory toczenia, jednak małą odporność na przebici - choć nie wiem jak wersja z systemem ProTection).
Schwalbe Racing Ralph lub Schwalbe Rocket Ron, które mają również bardzo dobre opory toczenia, odporność na przebicia lepszą od Continentala, jednak jak podpowiadacie, te opony zetrą się na asfalcie
 o wiele szybciej niż Race King.

Smart Sam odpadł, bo nie był najlepszy w żadnej z tych kategorii. 

Niedługo zdecyduję się na któreś, ale wybór ograniczył się do trzech. Prawdopodobnie wybiorę Continental Race King.

Dzięki wielkie za rady!


Przy okazji opony Continental są w różnych cenach. Np. z systemem ProTection i gumą BlackChill kosztuje 190 zł, a wersja, którą podaliście mi w poście "Pro Grip zwijana" kosztuje 90.

Rozumiem, że chodzi o mieszankę gumy i system, jednak czy opony będą miały te same osiągi jeśli chodzi o opory tarcia?

Napisano

@@R10,

Ta znajdują się poza zasięgiem moich zainteresowań. Pewnie będzie szybka na asfalcie, ale na sypkim np. w Parku Kampinoskim nie zapewni ona dobrej przyczepności. Te o których pisałem wydają się być bardziej uniwersalne. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...