Skocz do zawartości

[koła, 29er, 2.4"] Koła 29" pod szerokie opony, budżet 1500-2500zł


johnnyno

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

 

Szukam kół do 29er pod szerokie laczki (2,4").

Jakich szerokich obręczy powinienem szukać, aby opony dobrze się układały i nie pływały?

Wg tabeli wystarczy 21mm, ale może warto zainwestować w trochę szersze?

 

Możecie polecić mi jakieś fajne kółka na łozyskach maszynowych w zakresie cenowym 1500-2500zł (nowe)?

Oś przód 15mm, tył 12mm z adapterem na 9mm.

Kasetę mam SLXa jeśli to ma znaczenie.

 

 

Dzięki!

 

 

Napisano

 

 

25 mm to minimum według mnie. Ile ważysz, i w sumie do jakiej jazdy to będą koła ? 
 

 

Wazę koło 75 kg.

Jazda teraz bardzo zróżnicowany, ale też cięzki -> błoto, "piaskownice", strumyki, wąwozy, korzeniaste zjazdy.

 

Scigam się też w maratonach, więc na wadze mi zależy.

Początkowo planowałem z całym zestawem zmieścić się w 3kg (wraz z oponami, mleczkiem, zaciskami), ale może być ciężko :)

Same opony to ok 1400g (MK II RS 2.4" + XK RS 2.4").

Napisano

zamiast dt ex471 proponowałbym DT XM481

30mm szerokości wewnętrznej, na laczku 2.4cala już będzie bardzo szeroko, wagowo tak samo jak na ex471

ale to jest opcja jeśli chcesz wycisnąć z roweru maksymalnie co sie da z przyjemności użytkowania. Nie jest to opcja lekka i dynamiczna ;)

 

Jak chcesz szersze obręcze do XC i maratonów które będą sztywne i wytrzymałe, a przy okazji mocno nie dociążą roweru to bierz dt xm401. 22.5mm szerokości wewnętrznej. Wart rozpatrzenia jest też wtb kom i23, ale po ostatnim wzroście ceny przegrywa z dt

 

Jak chcesz obręcze szerokie na którym jazda po górach z laczkiem 2.4 to będzie czysta przyjemność bez patrzenia na każdy gram, to bierz xm481.

Różcnica w wadzę 465gramów xm401 vs 525gramów xm481. Na komplecie to 120gramów i 7mm szerzej. XM481 też jest troche droższy

Napisano

 

 

WTB ASYM I29 MM   29 cali nie bedzie dobra? 340 okolo kosztuje

 

Fajna, ale jeszcze cięższa niż xm481 czy 471.


 

 

Jak chcesz obręcze szerokie na którym jazda po górach z laczkiem 2.4 to będzie czysta przyjemność bez patrzenia na każdy gram, to bierz xm481. Różcnica w wadzę 465gramów xm401 vs 525gramów xm481. Na komplecie to 120gramów i 7mm szerzej. XM481 też jest troche droższy

 

Masz rację, frajdy z jazdy nigdy za wiele, a XC to tylko dodatek - troche porywalizować, troche powalczyć i tyle :) 

481 wygląda ciekawie. Zastanawiam się jedynie jakim kosztem, bo waga ta sama co 471 ale 5mm szersza.

Mniejsza sztywność, wytrzymałość?


Wiem, że mogę zaraz rozpętać wojnę na forum, ale kusi ten chiński karbon :D :D :D

 

http://www.aliexpress.com/item/Hookless-35mm-wide-x-25-5mm-depth-29inch-Tubeless-ready-carbon-MTB-rim/32279883684.html

 

1100 zł para z darmową przesyłką do PL, szerokosc 35 mm, waga zestawu +-900g :P

Napisano

Akurat mamy WTB KOM i-25 w promocji. Co do chińczyków, koledzy ze znajomego serwisu mieli trochę do czynienia z karbonowymi obręczami z Ali. Wykończenie obręczy było tragiczne, wiszące kawałki karbonu, czasem trochę nierówne itp. Nie wiem co prawda czy dokładnie ten model, ale tani chińczyk jest tani m.in. dlatego że nie ma kontroli jakości.

Napisano

Podłączę Sie pod temat.

Full 29 aktualnie mam ztr flow29.

Ważę. 110 jeżdżę dla przyjemności gdzie się da.

Czy warto zmieniać na cos o szerokości 30-35mm?

Napisano

tak warto zmienic na coś szerszego ,ja mam wtb asym i29 dla 29era ,dostałem ja w centrum roweroweym za 289 zeta ;szerokość, wytrzymałosc  jest  putze glanz.

w dzisiejszym szeroko pojętym agresywnym MTB wsadzanie czegos poniżej 25 mm szerokosci  wewnetrznie jest bezsensem i sprawdza się dla golinogów i wyznawców wagomira,bez obrazy dla nich oczywiscie.

a

ja po zmianie bedę miał szerokie lapucie na teren beda  extra.

 

pozdrawiam

Napisano

A co myślicie o oponach Continental X-king 2.4 Race Sport (620g)?

Zastanawiam się jak z ich wytrzymałością...

 

Ktoś użytkuje?

Ew coś innego możeice polecić? (2.3-2.4", lekkie)?

 

Napisano

Używałem X-King 29" x2.2 to były bardzo wytrzymałe, podanych przez Ciebie nie mam więc ciężko mi się o nich wypowidzieć, ale generalnie opony Continental są dla mnie jednymi z najlepszych, w dodatku nie są za drogie. Kupowałem w sklepie ###### to płaciłem za tamte x2.2 około 80zł.

Napisano

 

 

Używałem X-King 29" x2.2 to były bardzo wytrzymałe, podanych przez Ciebie nie mam więc ciężko mi się o nich wypowidzieć, ale generalnie opony Continental są dla mnie jednymi z najlepszych, w dodatku nie są za drogie. Kupowałem w sklepie ###### to płaciłem za tamte x2.2 około 80zł.

 

Wcześniej jezdziłem na Race Kingach (26x2.0) i obie rozerwałem z boku :P

Poźniej wrzuciłem z przodu Moutain Kinga 2.2 i musze powiedzieć, że PETARDA!!!! 

Od miesiąca mam z tyłu X-Kinga więc trudno powiedziec czy wytrzymała, ale ma dużo lepszą przyczepność niż RK.

 

Teraz buduje 29er-a i zastanawiam się czy jak wrzucę wersję Race Sport to czy nie będzie to kosztem wytrzymałości, tym bardziej że opona kosztuje 160 zł :P

Napisano

W 26" jeździłem w górach na XK w wersji RS i Prot w rozmiarach 2.4. Bardzo dobre opony i nigdy z nimi nie miałem problemu. Aktualnie w 29" mam z tyłu XK w wersji Prot w rozmiarze 2.4 i też póki co świetnie się spisują aczkolwiek swoje ważą. :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...