Skocz do zawartości

[Bornholm] prośba o wskazówki na wyjazd

robciozg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem z Zielonej Góry i zamarzyło mi się na kilka dni z rowerem wybrać na Bornholm. Zabrać rower na prom w Kołobrzegu i chociaż na 3 dni wybrać na Bornholm. Na pewno ktoś z was forumowicze był na Bornholmie, proszę o kilka rad, zwłaszcza gdzie się zatrzymać, może możecie coś polecić, jak zarezerwować, gdzie? Ja chciałbym bazę w Nexo, tam wyląduję promem i stamtąd te dwa trzy dni bym sobie troszeczkę pojeździł. Nie chcę brać za dużo tobołów, wolałbym nie pole namiotowe tylko jakiś pensjonat, kwaterę pod dachem. Jadę sam bo niestety nie mam innych chętnych :-(.

Dziękiz a informacje

Polecam kemping w Nexo -> http://www.nexocamp.dk/ - dobre miejsce pod bazę wypadową, porządne sanitariaty i porządna kuchnia z jadalną, przynajmniej tak było kilka lat temu. W kuchni były garnki, patelnie, na upartego to nawet sztućce i talerze dało się znaleźć, była też lodówka, podejrzewam, że na minus to raczej się nie zmieniło. Kemping jest na tyle blisko miejsca do którego dopływa prom, że śmiało możesz zabrać więcej tobołów, na kempingu się rozpakujesz, a na wypady będziesz jeździł "na lekko". Na kempingu są też domki drewniane do wynajęcia ale w 1 os. to nie wiem czy Ci się opłaci. Najtaniej wyjdzie w namiocie ale ogólnie jest tam gdzie posiedzieć więc pobyt w namiocie możesz śmiało ograniczyć tylko do spania.

Bilet na Bornholm najtańszy nie jest więc chyba warto zostać tam trochę więcej niż 3 dni, mimo że wyspa nie jest duża to jest tam sporo ciekawych miejsc i tras rowerowych. Fajna jest trasa zachodnim wybrzeżem czy np. po lasach Almindingen, polecam też wypad na wyspę Christianso, promy wypływały bodaj ze Svaneke i Gidhjem.

Ogólnie fajnie, klimatycznie i mimo iż objechanie tej wyspy z punktu widzenia "rowerowych wyjadaczy" nie jest jakimś szczególnym osiągnięciem to naprawdę polecam.

Witam