Skocz do zawartości

[koła]Szosa, jakie nowe koła do 1000 zł?

kuba79

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Kupuję właśnie szosę, rower całkiem przyjemny, ale jak to bywa fabryczne koła już niekoniecznie. Będę chciał prawdopodobnie w krótkim czasie wymienić je na nowe. Ważę w tej chwili 85kg, w sezonie zejdę do 80-75. Jeżdżę głównie po płaskim, jakieś nieduże podjazdy, za to stan asfaltu najróżniejszy, raczej z przewagą tego marnego... Głównie długie trasy, nie do ścigania. Dlatego zależy mi na wytrzymałości kół, a przy tym niezłej aerodynamice. Waga jest mniej ważna, chociaż wolałbym żeby nie były to super ciężkie pancerniaki. Szukam kompromisu, raczej w tej właśnie kolejności: wytrzymałość, aero, waga. Opony 23c, przynajmniej z przodu szersza do mojego niestety nie wejdzie... Może być kombinacja z 25 na tył.

To moja pierwsza szosa, więc jestem zielony, zwłaszcza jeśli chodzi o dobór kółek. Tym samym własnoręczne składanie odpada, gotowce lub zlecenie złożenia. Co byście radzili w cenie do 1000 zł? Z góry dzięki za wszelkie wskazówki i typy.

Napisano

Mój błąd, tak mam 11 rzędowe Shimano.

Rower to Scott Speedster 20 2015:

http://www.scott.pl/produkt/182/556/rower-speedster-20/

Piasta tył: Formula Team 24 H

Piasta przód: Formula Team 20 H

Obręcze: Syncros Race 27 Aero Profile 20 Front / 24 Rear

Opony: Kenda Kriterium 700 x 23C

Nie znam się, więc nie wiem co w ogóle sądzić o tych kołach? Na opony chyba ludzie generalnie narzekają z tego co czytałem... Na co mogę wymienić, żeby jeździło się wygodniej? Wiem, że 25 nie wejdzie na przód.

Napisano

Dlaczego uważasz że 25mm nie wejdzie do przodu? To naprawdę byłoby dziwne. Jaką _realną_ szerokość miała opona która testowałeś?

Nie zmieniaj kół, i tak na razie nie odczujesz różnicy (no chyba że to kaprys - taki argument rozumiem, ale trzeba się do niego umieć przyznać ;).

Zużyj opony, zmień je na lżejsze (te Kendy ważą grubo powyżej 300g, kowadła...).

Napisano