Skocz do zawartości

jakie koło do krossa level R6?


ostry_12344

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, 

Jakiś czas temu zacząłem moją przygodę z rowerami MTB. Kupiłem Krossa level R6. Od kilku tygodni zacząłem jeździć i niestety zdarzył się wypadek. Wracałem z przejażdżki bo okolicznych górach, a przewróciłem się na krawężniku... Wstałem i wydawało mi się, że oprócz zdartej manetki nic się nie stało, próbowałem jechać dalej, coś poskrzypiało, patrzę w dół, a koło tylne zupełnie scentrowane. Swoim ciężarem widocznie oparłem się o koło gdy łapałem równowagę i tylne koło mocno się wygięło. Oddałem rower, żeby mi to jakoś wyprostowali ale wczoraj zadzwonił do mnie facet z Decathlonu i powiedział, że koła nie da się wyprostować  :ermm: 

Teraz potrzebuję tylne koło do mojego roweru, a że nie znam się na kołach to nie wiem jakie najlepiej kupić, czy da się kupić tylko tylne czy zestaw. Czy musi być to samo co było. Niżej podaję specyfikację kół ze strony Krossa. To koła 27,5".

 

PIASTA PRZÓD: Joy Tech D041DSE 32H

PIASTA TYŁ: Joy Tech D142DSE 32H

 

OPONY: Schwalbe Racing Raplh Performance 27,5" 32H

 

OBRĘCZE: WTB Speed Disc i19 27,5" 32H

 

http://allegro.pl/27-5-kpl-lozyska-disc-novatec-wyprzedaz-30-i6117268887.html Znalazłem coś takiego, czy takie koła się nadają i czy są lepsze czy gorsze niż moje oryginalne, które kupiłem? 

Dziękuję z góry za pomoc :)

Napisano

jeśli mocno wygiął obręcz, to centrowanie nie pomoże, a nawet jeśli jako tako się wyprostuje, to nadmiernie naprężone szprychy zaczną pękać ... Co do samych kół, może poszukaj jakichś o większej szerokości wewnętrznej obręczy, np. 23 mm ...

Lub zainwestuj w szerszą obręcz i nowe szprychy i daj stare koło do zaplecenia od nowa.

Napisano

Gdyby na mnie trafiło pewnie bym ani grosza nie dał za naprawę.Oczywiście że sama regulacja naciągu szprych nic nie da.

Główny problem to miejsce serwisowania,to moloch gdzie takich rzeczy nie robią,ale można by z mechanikiem po za serwisem się dogadać.

W każdym razie kupowanie nowego koła nie ma sensu,nowa obręcz i tyle.

Napisano
W każdym razie kupowanie nowego koła nie ma sensu,nowa obręcz i tyle.

Tylko że czasem wymiana obręczy się nie opłaca...

Obręcz-100 szprychy-40 i robocizna-50zł czyli razem wyjdzie około 190zł a za 200zł(lub nawet mniej) można kupić już w miarę dobre koło na łożyskach maszynowych :whistling:

Napisano

Dzięki za odpowiedzi :D No więc w chwili obecnej muszę zdecydować czy kupić nowe koło czy tylko obręcz. 

 

Marcin9 mówisz, że do 200 zł znalazłbym dobre koło na łożyskach maszynowych. Coś takiego myślisz, że by się nadało?

http://allegro.pl/kolo-tylne-27-5-xlc-evo-qr-rodi-black-rock-6-sr-i6056084224.html

Jeżeli za 200 zł miałbym kupić nowe koło to faktycznie nie wiem czy jest sens kupować samą obręcz  :unsure:  

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...