Skocz do zawartości

[napęd] Cały napęd "pancerny"


Sansei6

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuję szybko wymienić cały napęd zarówno zębatki z przodu, jak i kasetę z tyłu i przerzutkię kółeczka - napinacz, łańcuch. Jeżdżę cały rok w najrózniejszych warunkach. Kryterium dla mnie to wytrzymałość, nie znoszę zmian napędu (taki dziwny jestem przyzywyczajam się do wysztkiego). Nie zależy mi na lekkości, cena póki co nie jest też dla mnie kryterium (oczywiscie bez przesady nie wydam na złoty łańcuch tysiąca złotych ;)  ). Przód obecnie starczył mi na 10 tyś km, tył na 6 tyś. Chcę taki napęd by dał mi jeszcze wiecej przebiegu, ma wytrzymać jak najwięcej, w terenie, na szosie i w śniegu. Po prostu coś pancernego na lata i na kilometry. Co poradzicie?

Mój rower jak w opisie Kross Heksagon V6. Z przodu 3 z tyłu 8 rz.

Z góry dzięki za wszelkie info!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiego napędu. Ja jeżdżę cały rok i napęd starcza mi maksymalnie na jeden sezon. Czyli na jakieś 5000-6000 km. I uważam to za dobry wynik. Wcześniej miałem 3x8 kaseta hg50 łańcuch hg93 teraz mam to samo ale z przodu mam zębatkę hello mtb. Jeśli chcesz napęd na długo i nie katujesz roweru w terenie to może jakaś Piasta planetarna ci przypasuje.

Oczywiście zawsze możesz przerzucić się na napęd jednorzędowy ponić jest znacznie trwalszy.

 

 

Tapatalk i wszystko jasne[emoji41]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staram się nie jeździć siłowo, na codzień do pracy na spokojnie, ale lubie nocne wypady w las i wówczas nie moze mnie nic zawieść... wiem, że ideałów nie ma ale szukam coś najmocniejszego i najwytrwalszego jakie mozna znaleźć do mojego roweru. Jak opisałem wyżej..

To nie wiem czy 44 czy 40 w sumie sie nie zastanawiałem nad tym... 

Jak jeżdżę z mymi młodymi to i tak to jest tempo spacerowe, raczej przeprawówka niż wyścig wówczas... musze do nich dostosowac tempo... także maraton a nie sprint, więc siły rozkładane miarowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inaczej, obecna korba Tobie pasuje ? Jak tak to kup z takimi samymi blatami.
Korba octalink wymaga suportu octalink. Suport dobierasz do modelu korby i długości mufy.

Osobiście jak miałem koła 26" blat 44 był dla mnie za duży, ale ja jeżdżę z podwyższoną kadencją.

Edit :
Są korby z blatami 42 na octalink, ale z niższej grupy  Acera (o ile się nie mylę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korba jakaś, przecież to tanie jest, byle pasowało pod suport.

 

Kaseta HG51

 

Łańcuchy dwa Connexy 808 albo KMC X8.99 i nic lepszego raczej na ósemkę nie kupisz.

 

No ewentualnie łańcucha możesz szukać w dziewiątkowych innego, np HG93 bo to XT łańcuch jest. A jak masz szmal i naprawdę się przyzwyczajasz do rzeczy to Campa C9 - najtrwalszy łańcuch na dziewiątkę. Tak, dziewiątkowy łańcuch w napędzie ósemkowym będzie działał prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerzutka slx lub xt

 

Stop wróć. Mówimy tu o napędzie ośmiorzędowym.

 

To ja już trzeci sezon katuję deore 591 z tylu i nic się z nią nie dzieje. Wytrzymała dwa lekkie strzały i kilka mniejszych gałęzi w "łańcuchu". Ale jak na razie wytrzymała dzielnie 3 zimy.

 

Tapatalk i wszystko jasne[emoji41]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu naprawdę nie ma co kombinować. W przenoszeniu napędu krytyczny jest łańcuch bo jest tylko jeden. Blatów/rzędów masz sporo więc nawet jeśli wyłamiesz w którymś wszystkie zęby to zawsze wrócisz na innym. To samo z przerzutkami - zawsze można w warunkach totalnie polowych coś zaimprowizować na szybko i się wróci (bo to raz się blokowało patykiem). Co do pancernych łańcuchów to że swojej strony wyłącznie X8.99 (campa zbyt droga i w 8r nie oferuje nic więcej niż kmc, nie mam przekonania do connexa). Nie ma się też co pakować niepotrzebnie w łańcuchy 9r (droższe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A coś odnośnie przerzutki?

Wyrzuć :) Serio mówię, pancerny jest napęd jednorzędowy więc pozostaje Ci albo singiel albo przekładnia planetarna. Ale to już poważniejsza inwestycja którą w obu wariantach polecam.

 

Co do trwałego napędu wielorzędowego - u mnie kaseta HG51 i łańcuch KMC X8 zrobiły niecałe 14 tysięcy kilometrów, w rowerze trekkingowym czyli nie raz nie miały lekko pod sakwami.

 

Co do samej korby - stalowe zębatki to podstawa, w sumie to głównie najmniejsza i środkowa. 

 

No i jazda w zimie - to niestety niszczy napęd bardzo mocno. Rozważyłbym albo tzw. zimówkę (którą można kupić w cenie napędu :) ) albo jakąś tanią kasetę i łańcuch zakładane tylko na zimę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie się kończy set HG41 i 2xHG71 aktualnie, 5500km obecnie i szukam następców. Takiej rekomendacji potrzebowałem, ciekawe co z tego wyniknie.

 

 

Z ciekawości zapytam: szejkowałeś tego KMC X8? Czy może zostawiłeś go jak był i tylko dosmarowywałeś od czasu do czasu przecierając?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...