Sansei6 Napisano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2016 Potrzebuję szybko wymienić cały napęd zarówno zębatki z przodu, jak i kasetę z tyłu i przerzutkię kółeczka - napinacz, łańcuch. Jeżdżę cały rok w najrózniejszych warunkach. Kryterium dla mnie to wytrzymałość, nie znoszę zmian napędu (taki dziwny jestem przyzywyczajam się do wysztkiego). Nie zależy mi na lekkości, cena póki co nie jest też dla mnie kryterium (oczywiscie bez przesady nie wydam na złoty łańcuch tysiąca złotych ). Przód obecnie starczył mi na 10 tyś km, tył na 6 tyś. Chcę taki napęd by dał mi jeszcze wiecej przebiegu, ma wytrzymać jak najwięcej, w terenie, na szosie i w śniegu. Po prostu coś pancernego na lata i na kilometry. Co poradzicie? Mój rower jak w opisie Kross Heksagon V6. Z przodu 3 z tyłu 8 rz. Z góry dzięki za wszelkie info! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dr_dave Napisano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2016 Chyba nie istnieje takie coś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
100lar3k Napisano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2016 Nie ma takiego napędu. Ja jeżdżę cały rok i napęd starcza mi maksymalnie na jeden sezon. Czyli na jakieś 5000-6000 km. I uważam to za dobry wynik. Wcześniej miałem 3x8 kaseta hg50 łańcuch hg93 teraz mam to samo ale z przodu mam zębatkę hello mtb. Jeśli chcesz napęd na długo i nie katujesz roweru w terenie to może jakaś Piasta planetarna ci przypasuje. Oczywiście zawsze możesz przerzucić się na napęd jednorzędowy ponić jest znacznie trwalszy. Tapatalk i wszystko jasne[emoji41] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miki74 Napisano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2016 korba myślę że Alivio na octalink z tarczą 44 lub 40 w zależności jak jeździsz i gdzie.kaset HG51 dwa lub trzy łańcuch connex 804 / 808 lub KMC 9.93 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2016 Kasetę kup sobie alivio albo acera, korbę tak samo (na octa) i zainwestuj w 2-3 topowe łańcuchy. Poza łańcuchami to niestety ale im drożej tym lżej i często delikatniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sansei6 Napisano 10 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2016 Staram się nie jeździć siłowo, na codzień do pracy na spokojnie, ale lubie nocne wypady w las i wówczas nie moze mnie nic zawieść... wiem, że ideałów nie ma ale szukam coś najmocniejszego i najwytrwalszego jakie mozna znaleźć do mojego roweru. Jak opisałem wyżej.. To nie wiem czy 44 czy 40 w sumie sie nie zastanawiałem nad tym... Jak jeżdżę z mymi młodymi to i tak to jest tempo spacerowe, raczej przeprawówka niż wyścig wówczas... musze do nich dostosowac tempo... także maraton a nie sprint, więc siły rozkładane miarowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miki74 Napisano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2016 Inaczej, obecna korba Tobie pasuje ? Jak tak to kup z takimi samymi blatami.Korba octalink wymaga suportu octalink. Suport dobierasz do modelu korby i długości mufy.Osobiście jak miałem koła 26" blat 44 był dla mnie za duży, ale ja jeżdżę z podwyższoną kadencją.Edit :Są korby z blatami 42 na octalink, ale z niższej grupy Acera (o ile się nie mylę). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emremigiusz Napisano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2016 W tym wymień napęd,i mnij go do turystyki.A drugiego kup na piaście planetarnej jako roboczego woła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2016 Korba jakaś, przecież to tanie jest, byle pasowało pod suport. Kaseta HG51 Łańcuchy dwa Connexy 808 albo KMC X8.99 i nic lepszego raczej na ósemkę nie kupisz. No ewentualnie łańcucha możesz szukać w dziewiątkowych innego, np HG93 bo to XT łańcuch jest. A jak masz szmal i naprawdę się przyzwyczajasz do rzeczy to Campa C9 - najtrwalszy łańcuch na dziewiątkę. Tak, dziewiątkowy łańcuch w napędzie ósemkowym będzie działał prawidłowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miki74 Napisano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2016 Jak ma duży przebieg obecny suport to może lepiej z suportem zmienić i jak pisałem od razu przejść na octalink. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2016 Napęd 8sp sam w sobie już jest pancerny. Nic poza ewentualnie jazdą na 3 łańcuchy nie wymyślisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sansei6 Napisano 10 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2016 A coś odnośnie przerzutki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
100lar3k Napisano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2016 Przerzutka slx lub xt Stop wróć. Mówimy tu o napędzie ośmiorzędowym. To ja już trzeci sezon katuję deore 591 z tylu i nic się z nią nie dzieje. Wytrzymała dwa lekkie strzały i kilka mniejszych gałęzi w "łańcuchu". Ale jak na razie wytrzymała dzielnie 3 zimy. Tapatalk i wszystko jasne[emoji41] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2016 Tu naprawdę nie ma co kombinować. W przenoszeniu napędu krytyczny jest łańcuch bo jest tylko jeden. Blatów/rzędów masz sporo więc nawet jeśli wyłamiesz w którymś wszystkie zęby to zawsze wrócisz na innym. To samo z przerzutkami - zawsze można w warunkach totalnie polowych coś zaimprowizować na szybko i się wróci (bo to raz się blokowało patykiem). Co do pancernych łańcuchów to że swojej strony wyłącznie X8.99 (campa zbyt droga i w 8r nie oferuje nic więcej niż kmc, nie mam przekonania do connexa). Nie ma się też co pakować niepotrzebnie w łańcuchy 9r (droższe). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2016 Jak ma duży przebieg obecny suport to może lepiej z suportem zmienić i jak pisałem od razu przejść na octalink. A równie dobrze nowy wkład może paść po 1000km a stary, mimo że używany śmigać jeszcze 5 lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 11 Kwietnia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2016 W tym wymień napęd,i mnij go do turystyki I co, potem ma na takim wymiętym jeździć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2016 A coś odnośnie przerzutki? Wyrzuć Serio mówię, pancerny jest napęd jednorzędowy więc pozostaje Ci albo singiel albo przekładnia planetarna. Ale to już poważniejsza inwestycja którą w obu wariantach polecam. Co do trwałego napędu wielorzędowego - u mnie kaseta HG51 i łańcuch KMC X8 zrobiły niecałe 14 tysięcy kilometrów, w rowerze trekkingowym czyli nie raz nie miały lekko pod sakwami. Co do samej korby - stalowe zębatki to podstawa, w sumie to głównie najmniejsza i środkowa. No i jazda w zimie - to niestety niszczy napęd bardzo mocno. Rozważyłbym albo tzw. zimówkę (którą można kupić w cenie napędu ) albo jakąś tanią kasetę i łańcuch zakładane tylko na zimę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2016 Mike - jeden łańcuch na tej kasecie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2016 Wymiana kasety i łańcucha to góra 15 min roboty. Raz w roku można zrobić. Dodatkowo wymiana korby to kolejne 10-15 min w zależności czy z suportem czy nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2016 Mike - jeden łańcuch na tej kasecie? Tak. Jak wszystko zmienię to wrzucę gdzieś foty jak toto wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2016 U mnie się kończy set HG41 i 2xHG71 aktualnie, 5500km obecnie i szukam następców. Takiej rekomendacji potrzebowałem, ciekawe co z tego wyniknie. Z ciekawości zapytam: szejkowałeś tego KMC X8? Czy może zostawiłeś go jak był i tylko dosmarowywałeś od czasu do czasu przecierając? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2016 Szejkowałem zwykle co 2-3 smarowania. Do tego starałem się dbać o czystą kasetę. Niestety X8 Gold jest już nie do kupienia a takowy zużyłem, teraz będę jeździł na niklowanym X8 99. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.