LukR Napisano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2016 Udało mi się kupić okazyjnie (1100zł) nowy rower Romet Okran 3.0 2015 i w związku z zaoszczędzonymi pieniędzmi postanowiłem wymienić od razu hamulce ponieważ to one były największym znakiem zapytania podczas zakupu. Proszę o radę jakie hamulce najlepiej do tego roweru wybrać hydrauliczne czy dobre mechaniczne. Czy konieczna jest wymiana tarcz czy mogą zostać orginalne ?, Co dodatkowo będe musiał zmienic lub dokupić przy modernizacji układu hamulcowego. Kwota do dyspozycji to 300zł proszę o konkretne zestawy,modele itp. najlepiej linki do stron bo jestem zielony w temacie hamulców tarczowych. Specyfikacja roweru. koła 28 rama alu 6061 T6 rozmiar 21” widelec SR Suntour NEX RL-DS-700C napęd 24 manetki tył, przód Shimano Acera M360 8 speed / Shimano Acera M360 3 speed przerzutka tył, przód Shimano Acera M360 / Shimano Acera M360 mechanizm korbowy Shimano Acera M361 48/38/28 175mm hamulec tył, przód Shimano Tourney TX800 / Shimano Tourney TX800 tarcza hamulcowa tył, przód Shimano SM-RT56 160mm / Shimano SM-RT56 160mm opony 40-622 obręcze Euroline piasta tył, przód Joytech D342DSE / Joytech D341DSE kaseta / wolnobieg Shimano Altus 11-32 8 speed kierownica Romet Sport Bar 680mm sztyca Romet 31,6mm 350mm mostek kierownicy Romet Sport Stem 90mm 8DEG 31,8mm siodło Romet by Velo pedały plastikowe waga 14 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2016 Jak już zmieniać to na hydrauliki, najlepiej wybrać coś z shimano - największy wybór i dostęp do części zamiennych. Tarcze hamulcowe mogą pozostać te co masz Dobre hamulce to min. SLX M675 ale to koszt 430zł http://www.sbike.pl/shimano-hamulce-tarczowe-shimano-slx-br-m675-+-bl-m675-g01s-komplet-o_l_1105.html , z niższych modeli w twoim budżecie masz M396 http://allegro.pl/zestaw-hamulcow-shimano-br-m396-p-t-krakow-okazja-i5982656661.html lub M445 http://allegro.pl/zestaw-hamulcow-shimano-m445-p-t-biale-i5793608665.html (tu tylko trzeba sprawdzić czy przewody nie za krótkie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukR Napisano 10 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2016 Czy wystarczy zakupić np. ten zestaw http://allegro.pl/zestaw-hamulcow-shimano-br-m396-p-t-krakow-okazja-i6107601822.html i tylko zamienić, czy będę musiał kupić jakieś adaptery, mocowania itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2016 Wystarczy tylko ten zestaw , nic więcej nie musisz kupować . W ramie i widelcu masz mocowanie PM , a tarcze 160mm tak więc żadnych adapterów nie potrzebujesz. Jedyne co trzeba będzie zrobić to skrócić przewody , bo będą za długie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2016 A co dolega tym fabrycznym hamulcom, że już chcesz zmieniać? O ile nie masz klamkomanetek to po prostu zdejmujesz stare hamulce i zakładasz nowe. Przewody hamulcowe w nowym komplecie będą za długie więc wypadało by je skrócić, chyba że nie przeszkadza Ci ich nadmiar i jakoś to zaplączesz. Może zajść konieczność odpowietrzenia układu po takiej operacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukR Napisano 10 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2016 Fabrycznym nic nie dolega, ale modernizując hamulce zostaje mi nieużywany zestaw fabryczny który mogę zamontować do roweru syna, który ma obecnie jakieś no name w takim rowerku http://www.romet.pl/Rower,RAMBLER_26_20,10,668,673,14083,2015.html, odnośnie skracania to będę chciał tego unikać, czy istnieją jakieś normy długości przewodów np. do roweru crossowego 21 cali ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2016 Nie ma żadnych norm. Każdy producent ramy może wymyślić sobie własny sposób prowadzenia przewodów. A kupiony osobno zestaw hamulców ma zawsze przewody z naddatkiem żeby miało to szansę pasować do każdej ramy. Przedni hamulec będzie miał krótszy przewód, ale i tak będzie on za długi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.