Skocz do zawartości

[do 1500zł]Rower crossowy na grubych oponach.


koceks

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Poszukuję roweru do jazdy w mieście. Z czego doszedłem najlepszym wyborem jest rower crossowy, ale poszukuję z grubymi oponami ze względu na to, że wolę jeździć z dużą prędkością skrótami itp niż ulicą/chodnikiem. Chciałbym aby miał on koła 28'. Być może dobrym rozwiązaniem będzie jakiś mtb? Słyszałem też o takich oponach, które się dostosowują do powierzchni. Czekam na pomoc. 
Pozdrawiam :)
 

Napisano

Jeśli jeździsz tylko po mieście, to „grube” opony nie są do niczego potrzebne. Wystarczy nauczyć się jeździć, a nie ciąć na krechę z tyłkiem na siodle.

Rower crossowy nie ma z założenia możliwości użycia naprawdę szerokich opon. Rower MTB do miasta i w budżecie 1500zł za nowy to jedynie w kategorii żartu.

Ewentualnie „cruiser”, będą szerokie gumy do lansu na bulwarach, ale tu nie ma mowy o szybkiej jeździe.

Jest sporo rowerków typu „miejski pomykacz”, jak ma to być 100% asfalt/drogi/utwardzone powierzchnie to zainteresował bym się jednym z nich. Np. Kross Seto, Inzai czy podobne.

Napisano

Tu chodzi o to, że jadąc na skrót z duża prędkością na grubych oponach przez małą dziurkę nic mi się nie stanie, a jadąc na cienkich cholera wie. 

 

Wystarczy nauczyć się jeździć, a nie ciąć na krechę z tyłkiem na siodle.
No cóż jedni lubią zapierdzielać po skrótach inni po drogach/chodnikach proste. I oczywiście, że nie z tyłkiem na siodle tylko z odpowiednią prędkością i postawą. Co do rowerów co podałeś to przekraczają 1500 zł bardzo + poszukuje z widelcem amortyzowanym
Napisano

skoro tak podchodzisz do sprawy to w np auchan są faty za 1300 zł do twoich celów nadadzą idealne bo crossa z grubymi oponami nie dostaniesz a mtb za te pieniądze to jakiś używany 29er z niskiej półki  

Napisano

 

 

KROSS'ie hexagon r3
Pseudo mtb z osprzętem typu "szrot".

Opony w crossie możesz zmienić na jakieś szersze tylko najpierw musisz zmierzyć jakie wejdą.

 

Napisano

@@Marcin9, Nie opłaca się go brać? Na rowerze nie jeżdżę codziennie, a jeżeli to nie jakieś duże odległości w wakacje może się zdarzyć z 50 km może więcej na dzień. W crossie odstraszają mnie cienkie opony, że przy mojej jeździe szybko się rozwalą o byle co.

Napisano
Nie opłaca się go brać?

Nie

 

 

W crossie odstraszają mnie cienkie opony, że przy mojej jeździe szybko się rozwalą o byle co.

 Uwierz nawet jak wjedziesz w dziurę to się nic nie stanie w większości przypadków. No chyba że będzie bardzo głęboka lub po prostu będziesz miał pecha

Jakiś czas temu wjechałem rowerem szosowym w dziurę dosyć głęboką i nic się nie stało a już myślałem że obręcz będzie  do wymiany bo dostałem mocno po rękach...

Bardzo często też jeżdżę rowerem szosowym po drodze szutrowej i nic się złego nie dzieje a mam opony 700x25

Napisano

@@Marcin9, Bo ja mam wrażenie, że jadąc crossem z cienką oponą wjadę z większą prędkością w jakiś malutki krawężnik i po oponie :/. A jak już cross to jaki polecasz do 1500 zł ?

Edit: A widzę, że miałeś hexagona X1 i aż tak odradzasz?

Napisano

 

 

A widzę, że miałeś hexagona X1 i aż tak odradzasz?
W fabrycznej konfiguracji miałem go miesiąc...

Później wymieniłem piasty, hamulce, cały napęd, sztyce, amortyzator... Czyli zostało siodełko, rama, jedna obręcz :whistling:


 

 

A jak już cross to jaki polecasz do 1500 zł ?
 http://allegro.pl/2016-king-of-the-road-lazaro-integral-v3-alivio-i6094161941.html (link przykładowy jak poszukasz to może znajdziesz taniej :thumbsup:)
Napisano

@@Marcin9, no ok nie ciekawie:D A dziewczyna moja ostatnio kupiła sobie btwin 340 dosyć tani rowerek zwykły góral, ona jeździ dużo na rajdy i nie narzeka, co sądzisz o nim? I odnośnie crossów czy lepsze tutaj będą znacznie i np romet orkan dobry? 

Napisano

 

 

btwin 340 dosyć tani rowerek zwykły góral, ona jeździ dużo na rajdy i nie narzeka, co sądzisz o nim?
"Zwykły miejski góral" bo nawet w opisie jest napisane "nie używać w terenie". Rajdy czyli starty w maratonach czy zwykłe przejażdżki po okolicy?

 

 

I odnośnie crossów czy lepsze tutaj będą znacznie i np romet orkan dobry? 
?

 

Napisano

@@Marcin9, Ona jeździ rożnie po 100 km np w wakacje z 400/500. 

Co do tych crossów chodziło mi czy ogrooomna różnica będzie w wygodzie itp względem takiego btwina. Chociaż domyślam się, że tak. I czy romet orkan były dobry? Bo myślę, że mógłbym do tego 1500 dociągnąć ale jeżeli nie ma aż takiej potrzeby to wolałbym taniej coś kupić bo jeżdżę rekreacyjnie.


I jeszcze pytanie. Jakiegoś górala do tego max 1500? Ponieważ ciągnie mnie jakoś do grubych opon odpychają mnie te cienkie a nie widzi mi się dokupywać do crossa większych.

Napisano

zdaje mi sie ze szukasz mtb zeby moc sie "wozic" na szerokich oponach a nie uzytkowo, poza tym te argumenty przeciwko cienszym oponom zwalaja z nog...
w zakresie 1500 zeta nowy to nie ma o wybierac bo wszystko to samo w normie z jakims malym odchyleniem standardowym, wiec sugerowalbym sie kolorem :)

Napisano

@@Looser, No nie koniecznie "wozić". Jeździłem dzisiaj na kolegi crossie i nie czułem się jakoś aż tak komfortowo jak na górskim przez te cienkie opony. Jakbym chciał się wozić to bym kupił pierwszy lepszy a nie pytał się o pomoc na forum. Dla mnie jeżdżenie na grubszych oponach to jest większa frajda a żaden minus.

Napisano

 

 

jadąc crossem z cienką oponą wjadę z większą prędkością w jakiś malutki krawężnik i po oponie :/.
t

W takich samych warunkach możesz skasować również oponę i obręcz mtb. To czy szanse na przeżycie koła są większe zależeć będzie głownie od szczęścia i od  Twojego przygotowania na przejechanie przez taką przeszkodę.

 

 

 

@Marcin9, no ok nie ciekawie:D A dziewczyna moja ostatnio kupiła sobie btwin 340 dosyć tani rowerek zwykły góral, ona jeździ dużo na rajdy i nie narzeka, co sądzisz o nim? I odnośnie crossów czy lepsze tutaj będą znacznie i np romet orkan dobry? 

Niektórzy ludzie jeżdżą na marketowcach w teren i nie giną a z wypadu nie przywożą do domu plecaka pełnego części. Nie wiem jak jeździ Twoja dziewczyna, większość kobiet zdecydowanie nie ma zapędów do szarżowania ani na asfalcie ani w terenie, więc nawet bardzo średni sprzęt funkcjonuje tak jak trzeba. Decathlon z jakiegoś znanego sobie powodu wprowadził jednak takie zastrzeżenie do eksploatacji tego roweru. Z pewnością wiedzą jak dobrane przez nich komponenty mogą zareagować na obciążenia poza asfaltami.

 

Rachunek ekonomiczny produktów jest jaki jest i nowe kosztują tyle ile kosztują. Przy kwocie 1500 zł możesz poszukać używek, okazji na sprzęt który jest w dobrym stanie i zadbany, szczególnie z kołami w rozmiarze 26 cali. Na youtube jest kanał użytkownika szajbajk, jednym z rodzajów kręconych przez niego filmów jest zmajstrowanie roweru w różnych kwotach, był też projekt 1500 zł, obecnie jest chyba 1000. Możesz obejrzeć i się trochę poduczyć jak kupować taki rower i na co zwracać uwagę - wartość edukacyjna na tym kanale jest wg mnie bardzo duża.

Napisano

No prawda nie maa zapędów do szarzowania. Czyli do tego 1500 nie dostanę jakiegoś przeciętnego "mtb"? Co do używek nie jestem jakoś przekonany. Gdybym jeździł częściej i dłużej itp to bym zainwestował więcej pieniędzy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...