scirocco Napisano 9 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2016 Zabrałem się za serwis kupionego dawno temu sida team rocznik 2007. Do tej pory robiłem tylko proste amortyzatory, tutaj jest dual air i wiedziałem, że nie będzie łatwo. Mam dobre smary/oleje, uszczelki kurzowe będą nowe oryginalne, oringi chciałbym zobaczyć jak wygladają bo do zamienników nie mam zaufania a oryginalne drogie i ciężko dostępne. W tych amortyzatorach by dostać się do wnętrza górnych lag trzeba mieć specjalny klucz - nie do dostania już. rozpiłowałem otwór w nakrętce 15mm do średnicy 10mm i odkręciłem korek sprężyny. Cała sprężyna powinna wyjść, ale zablokował się najniższy element. Prawodpodobnie zapiekła się uszczelka. Przepłukałem to izopropanolem, olejem i pomimo używania sporej siły ani drgnie... zaznaczyłem na schemacie z manuala. Macie jakieś skuteczne motody na takie zapieczone elementy? Amortyzator nie jest w złym stanie technicznym, brudu tak nie było, olej obecny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artwro Napisano 9 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2016 Wygląda mi to na zwykły rurowy klucz,poza tym rozpiłowałeś z 15 mm na 10 mm ,David Copperfield? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 9 Kwietnia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2016 Jak rozumiem, odkręciłeś ten korek na dole goleni ? W takim wypadku uszczelka zatrzymała sie na gwincie prawdopodobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scirocco Napisano 9 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2016 Wygląda mi to na zwykły rurowy klucz,poza tym rozpiłowałeś z 15 mm na 10 mm ,David Copperfield? Myślałem o rurowym, ale musiałby mieć zewnętrzny wymiar 15mm. Żaden z kompletu który mam nie pasuje. Pozostało by piłowanie a raczej łatwo nie osiągnę precyzji która nie uszkodziłaby korka. Nakrętka 15mm pasuje idelanie, jedynie otwór w niej był zbyt mały. Wiem, że chciałeś być zabawny, ale chodziło mi o powiększenie otworu do 10mm w nakrętce 15mm. Puklus - korek utknął gdzieś w połowie goleni - jam gdzie siedzi w trakcie pracy amora. Gwint jest na dole lagi i ma max 10mm długości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artwro Napisano 9 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2016 Z kompletu który masz,nie ma ale w przyrodzie występuje taki klucz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scirocco Napisano 9 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2016 Oczywiście występuje i jest to dzieło nie przyrody a producenta amortyzatora: Problem jest z dostaniem tego klucza. Rozumiesz już problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2016 Dla potomnych: w tym amortyzatorze konstrukcja tłumika jest inna jak w nowych i żadne o-ringi nie przycierają się na gwincie. Całość to zamknięty w tulei kartusz składający się z 2 tłumików. Dolnego korka nie trzeba odkręcać - wszystko wyciąga się górą i wychodzi bez żadnych oporów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 10 Kwietnia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2016 Ale on pisał o sprężynie. Co nie zmienia faktu, że podobnie jak w reconie z takimi ( podobnymi) goleniami, tak i tu można/trzeba wszystko wyjąć górą. Uszczelka sama w sobie sie nie mogla zapiec, zassać, owszem. Jeżeli by sie "zapiekła", musiała by tam dziać wysoka temperatura a guma sie rozpuściła i przykleiła do goleni, co niemal dyskwalifikuje dalsze używanie amortyzatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scirocco Napisano 8 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2016 (edytowane) Składam juz sida i teraz pytanie. Mam 2 różne odbojniki. Jeden krótszy. Który gdzie powinien trafić? Ja bym dał krótszy na tłumik. Ale znalazłem też fote gdzie było odwrotnie założone. tutaj http://fcdn.mtbr.com/attachments/weight-weenies/520696d1266131364-1998-sid-techical-question-damper-retrofits-sid-internals.jpg Edytowane 8 Maja 2016 przez scirocco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.