scirocco Napisano 9 Kwietnia 2016 Napisano 9 Kwietnia 2016 Zabrałem się za serwis kupionego dawno temu sida team rocznik 2007. Do tej pory robiłem tylko proste amortyzatory, tutaj jest dual air i wiedziałem, że nie będzie łatwo. Mam dobre smary/oleje, uszczelki kurzowe będą nowe oryginalne, oringi chciałbym zobaczyć jak wygladają bo do zamienników nie mam zaufania a oryginalne drogie i ciężko dostępne. W tych amortyzatorach by dostać się do wnętrza górnych lag trzeba mieć specjalny klucz - nie do dostania już. rozpiłowałem otwór w nakrętce 15mm do średnicy 10mm i odkręciłem korek sprężyny. Cała sprężyna powinna wyjść, ale zablokował się najniższy element. Prawodpodobnie zapiekła się uszczelka. Przepłukałem to izopropanolem, olejem i pomimo używania sporej siły ani drgnie... zaznaczyłem na schemacie z manuala. Macie jakieś skuteczne motody na takie zapieczone elementy? Amortyzator nie jest w złym stanie technicznym, brudu tak nie było, olej obecny. Cytuj
Artwro Napisano 9 Kwietnia 2016 Napisano 9 Kwietnia 2016 Wygląda mi to na zwykły rurowy klucz,poza tym rozpiłowałeś z 15 mm na 10 mm ,David Copperfield? Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 9 Kwietnia 2016 Mod Team Napisano 9 Kwietnia 2016 Jak rozumiem, odkręciłeś ten korek na dole goleni ? W takim wypadku uszczelka zatrzymała sie na gwincie prawdopodobnie. Cytuj
scirocco Napisano 9 Kwietnia 2016 Autor Napisano 9 Kwietnia 2016 Wygląda mi to na zwykły rurowy klucz,poza tym rozpiłowałeś z 15 mm na 10 mm ,David Copperfield? Myślałem o rurowym, ale musiałby mieć zewnętrzny wymiar 15mm. Żaden z kompletu który mam nie pasuje. Pozostało by piłowanie a raczej łatwo nie osiągnę precyzji która nie uszkodziłaby korka. Nakrętka 15mm pasuje idelanie, jedynie otwór w niej był zbyt mały. Wiem, że chciałeś być zabawny, ale chodziło mi o powiększenie otworu do 10mm w nakrętce 15mm. Puklus - korek utknął gdzieś w połowie goleni - jam gdzie siedzi w trakcie pracy amora. Gwint jest na dole lagi i ma max 10mm długości. Cytuj
Artwro Napisano 9 Kwietnia 2016 Napisano 9 Kwietnia 2016 Z kompletu który masz,nie ma ale w przyrodzie występuje taki klucz. Cytuj
scirocco Napisano 9 Kwietnia 2016 Autor Napisano 9 Kwietnia 2016 Oczywiście występuje i jest to dzieło nie przyrody a producenta amortyzatora: Problem jest z dostaniem tego klucza. Rozumiesz już problem? Cytuj
Punkxtr Napisano 10 Kwietnia 2016 Napisano 10 Kwietnia 2016 Dla potomnych: w tym amortyzatorze konstrukcja tłumika jest inna jak w nowych i żadne o-ringi nie przycierają się na gwincie. Całość to zamknięty w tulei kartusz składający się z 2 tłumików. Dolnego korka nie trzeba odkręcać - wszystko wyciąga się górą i wychodzi bez żadnych oporów. Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 10 Kwietnia 2016 Mod Team Napisano 10 Kwietnia 2016 Ale on pisał o sprężynie. Co nie zmienia faktu, że podobnie jak w reconie z takimi ( podobnymi) goleniami, tak i tu można/trzeba wszystko wyjąć górą. Uszczelka sama w sobie sie nie mogla zapiec, zassać, owszem. Jeżeli by sie "zapiekła", musiała by tam dziać wysoka temperatura a guma sie rozpuściła i przykleiła do goleni, co niemal dyskwalifikuje dalsze używanie amortyzatora. Cytuj
scirocco Napisano 8 Maja 2016 Autor Napisano 8 Maja 2016 (edytowane) Składam juz sida i teraz pytanie. Mam 2 różne odbojniki. Jeden krótszy. Który gdzie powinien trafić? Ja bym dał krótszy na tłumik. Ale znalazłem też fote gdzie było odwrotnie założone. tutaj http://fcdn.mtbr.com/attachments/weight-weenies/520696d1266131364-1998-sid-techical-question-damper-retrofits-sid-internals.jpg Edytowane 8 Maja 2016 przez scirocco Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.