Skocz do zawartości

[serwis] Sid team 2007


scirocco

Rekomendowane odpowiedzi

Zabrałem się za serwis kupionego dawno temu sida team rocznik 2007. Do tej pory robiłem tylko proste amortyzatory, tutaj jest dual air i wiedziałem, że nie będzie łatwo. Mam dobre smary/oleje, uszczelki kurzowe będą nowe oryginalne, oringi chciałbym zobaczyć jak wygladają bo do zamienników nie mam zaufania a oryginalne drogie i ciężko dostępne.


 


W tych amortyzatorach by dostać się do wnętrza górnych lag trzeba mieć specjalny klucz - nie do dostania już.


IMG_5901.jpg


 


rozpiłowałem otwór w nakrętce 15mm do średnicy 10mm i odkręciłem korek sprężyny. Cała sprężyna powinna wyjść, ale zablokował się najniższy element. Prawodpodobnie zapiekła się uszczelka. Przepłukałem to izopropanolem, olejem i pomimo używania sporej siły ani drgnie... zaznaczyłem na schemacie z manuala.


 


Capture.jpg


 


Macie jakieś skuteczne motody na takie zapieczone elementy?


Amortyzator nie jest w złym stanie technicznym, brudu tak nie było, olej obecny.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda mi to na zwykły rurowy klucz,poza tym rozpiłowałeś z 15 mm na 10 mm ,David Copperfield?

Myślałem o rurowym, ale musiałby mieć zewnętrzny wymiar 15mm. Żaden z kompletu który mam nie pasuje. Pozostało by piłowanie a raczej łatwo nie osiągnę precyzji która nie uszkodziłaby korka. Nakrętka 15mm pasuje idelanie, jedynie otwór w niej był zbyt mały.

 

Wiem, że chciałeś być zabawny, ale chodziło mi o powiększenie otworu do 10mm w nakrętce 15mm.

 

 

Puklus - korek utknął gdzieś w połowie goleni - jam gdzie siedzi w trakcie pracy amora. Gwint jest na dole lagi i ma max 10mm długości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych: w tym amortyzatorze konstrukcja tłumika jest inna jak w nowych i żadne o-ringi nie przycierają się na gwincie. Całość to zamknięty w tulei kartusz składający się z 2 tłumików. Dolnego korka nie trzeba odkręcać - wszystko wyciąga się górą i wychodzi bez żadnych oporów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ale on pisał o sprężynie. Co nie zmienia faktu, że podobnie jak w reconie z takimi ( podobnymi) goleniami, tak i tu można/trzeba wszystko wyjąć górą. Uszczelka sama w sobie sie nie mogla zapiec, zassać, owszem. Jeżeli by sie "zapiekła", musiała by tam dziać wysoka temperatura a guma sie rozpuściła i przykleiła do goleni, co niemal dyskwalifikuje dalsze używanie amortyzatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Składam juz sida i teraz pytanie.

Mam 2 różne odbojniki. Jeden krótszy. Który gdzie powinien trafić?

 
IMG_5961.jpg
 
Ja bym dał krótszy na tłumik. Ale znalazłem też fote gdzie było odwrotnie założone.
tutaj
Edytowane przez scirocco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...