Elek93 Napisano 8 Kwietnia 2016 Napisano 8 Kwietnia 2016 Na początku witam wszystkich serdecznie Jestem tu nowy. Chciałbym zacząć swoją przygodę z poważniejszym "rowerowaniem" Do tej pory jeździłem na wynalazku typu 2 "amortyzatory" z tesco + inne szmery bajery, które jedyne co powodowały to zwiększenie wagi. Teraz chcę zakupić coś co będzie już bardziej przypominało rower z prawdziwego zdarzenia. Coś dla aktywnego amatora.Początkowo chciałem MTB, ale po naczytaniu się różnych opinii doszedłem do wniosku (chyba właściwego), że najlepszy dla mnie będzie cross. Moja średnia trasa to 40% asfaltu, 40% dróg polnych, 15% lasu i 5% innych Wzrost 181cm, waga 67kg.>> Pierwsze pytanie to czy cross faktycznie będzie dla mnie wyborem optymalnym? Jeśli tak to czy w razie gdybym chciał zmodyfikować swoje trasę na bardziej polno-leśną to czy da radę zmienić opony z 1.6 na 1.75 (szerokość)?>> Drugie pytanie już dotyczące samych rowerów to jaki wybrać. Do wydania mam tak jak w temacie: +-1200 zł. Jeśli rower będzie tańszy to super (zostanie więcej na akcesoria ), z kolei jak będzie naprawdę warto dołożyć do sporo lepszego roweru te 200+ zł to jestem w stanie to zrobić Z modeli jakie sam na tą porę wyselekcjonowałem to: -Kross Evado 1.0 2016, lub Evado 2.0 2015 (oba w granicach 1300-1400 zł) z tego co wyczytałem mają one wolnobieg i tu pytanie czy rzeczywiście jest to dużo gorsza opcja od kasety?.I dwa modele od transroweru (trochę się obawiam doboru wielkości ramy bez przymiarki):- SPARTACUS CROSS 4.0 - http://allegro.pl/rower-spartacus-cross-4-0-amor-blokada-alivio-2016-i6096689143.html- LAZARO INTEGRAL V2 - http://allegro.pl/mocny-cross-2016-lazaro-integral-v2-men-2-x-acera-i6053816090.htmlZastanawiam się czy ten Spartacus jest rzeczywiście dużo lepszy od Lazaro V2 i czy jak na moje potrzeby warto dopłacać jakbym miał wybierać między nimi...Chyba, że doradzicie mi jeszcze jakiś inny model?Podkreślę, że jestem amatorem. Widzę jak różnice przedstawiają się w tabelkach ale nie mam pojęcia jak w rzeczywistości idzie je odczuć.
talento259 Napisano 8 Kwietnia 2016 Napisano 8 Kwietnia 2016 1. Tak. Cross będzie dobry przy takim rozłożeniu jak napisałeś. 2. Bez problemu na tył wejdzie 1.75, na przód 29 x 2.1 nawet można włożyć. (28 i 29 to ten sam rozmiar) 3. Wolnobieg to bardzo duża wada. Jeśli masz dość mocną nogę, a wystarczy że jesteś dość ciężki i już ośka się wygnie. Tym bardziej przy tej cenie to porażka. 4. Transrower ma bardzo dobre rowery. Spartacus ma taki plus, że cały napęd jest na Alivio czyli oczko - dwa wyżej niż Lazaro. Czy warto dopłacać? Według mnie tak, ponieważ Spartacus ma lepszy napęd, dodatkowo blokadę skoku w amortyzatorze, co przyda się bardzo na asfalcie. Jednak mimo to Lazaro również jest warty w pełni swojej ceny, jeśli chcesz zaoszczędzić.
Elek93 Napisano 9 Kwietnia 2016 Autor Napisano 9 Kwietnia 2016 Dzięki za odpowiedź. Zastanawiam się jeszcze w czym lepszy jest Kross Evado skoro na papierze wypada blado w stosunku do Transroweru. Czy to kwestia np. Lepszej jakościowo ramy, obręczy czy może cena jest taka, a nie inna jedynie ze względu na napis KROSS?
vdcmike Napisano 9 Kwietnia 2016 Napisano 9 Kwietnia 2016 Alivio serii 4000 to takie samo g...no jak acera 3000. Żadne nawet "pół oczka" wyżej. Różnica to 27 vs 24 kombinacje przełożeń co w tego typu rowerze ma znaczenie trzeciorzędne. Widelec NVX jest za to nieco lepszy od NEXa że względu na możliwość zablokowania oraz tłumik olejowy (NEX nie posiada żadnego). Oba niestety bardzo wiotkie (golenie 28mm) i w bardziej ambitny teren niż ścieżka leśna bym nie polecał (wg producenta NVX przeznaczenie treking a NEX rower miejski).
Elek93 Napisano 9 Kwietnia 2016 Autor Napisano 9 Kwietnia 2016 Na takiej zasadzie to chyba każdy rower poniżej 2k to g...no. Ale amatorowi chyba starczy
vdcmike Napisano 9 Kwietnia 2016 Napisano 9 Kwietnia 2016 Chodziło mi wyłacznie o to, że nie istnieje jakakolwoiek wyższość współczesnego alivio nad współczesną acerą.
Elek93 Napisano 9 Kwietnia 2016 Autor Napisano 9 Kwietnia 2016 Czyli kiedyś była większa różnica między nimi? I czy lepiej wybrać coś ze starszymi modelami tej rodziny Shimano? I jeszcze pytanie odnośnie ramy: te crossy od Lazaro, Kandsa i Spartacusa to wszystkie na tej samej, identycznej konstrukcji transroweru? Raczej nie lubię mocno pochylonej sylwetki, ale chyba muszę kupić 19" przy 180cm i 83cm od ziemi do kroku (?). Choć sam już nie wiem bo wg porady sklepu: "prawidłowo dobrana rama ma mieć minimum!! 4cm do max 10cm luzu od czubka górnej rury do krocza." A u mnie byłoby to 3cm w 19” albo 6cm w 17". Czyli bardziej pasuje opcja 17", jednak wg tabelki dotyczącej wzrostu to jestem o 6 cm za wysoki, a do 19" (od 176 do 184cm) idealnie po środku. I bądź tu mądry...
gdy Napisano 9 Kwietnia 2016 Napisano 9 Kwietnia 2016 chopie ! rower da rade do Twoich zastosowań bez dwóch zdań. wiadomo, ze alivio to wiekszy prestiż i lans niż acera. jak to bywa w marketingu rowery w podobnych cenach trudno porównać bo firmy dorzucają różne "bonusy" żeby zwabić klienta, jednocześnie gdzie indziej odbijając to sobie na innych komponentach. brać, kupować , nie wybrzydzać , śmigać , cieszyć sie : jazdą , przygodą ,nabijaniem kilometrów, robiąc przy okazji super foty na to zacne forum . czuwaj druhu !
talento259 Napisano 9 Kwietnia 2016 Napisano 9 Kwietnia 2016 @up popieram 100%. Nie słuchaj bełkotu tych wyżej, bo pewnie dla nich XTR jest za słaby do crossa... To chodzi o stosunek cena / osprzęt, który w obu rowerach jest dobrze wyważony i nie da się tego ukryć.
Pablo59 Napisano 9 Kwietnia 2016 Napisano 9 Kwietnia 2016 A "w temacie ramy" zdecydowanie 19" - nie próbuj nawet żartem wspominać o 17 "
Elek93 Napisano 10 Kwietnia 2016 Autor Napisano 10 Kwietnia 2016 Dziękuję wszystkim za pomoc. I Tobie @gdy za pozytywny wpis Po namyśle postanowiłem wybrać tańszy model: Integral V2 (od bf_bike na all - mam nadzieje, że od strony sklepu będzie wszystko ok bo mają dobre opinie ), w czarnym kolorze i ramie 19" Stwierdziłem, że jak na moje potrzeby będzie to wystarczający rower, a zostanie mi jeszcze parę groszy na jakieś przyzwoite lampki (a nie chińskie za 15zł ) i jakieś inne niezbędne akcesoria...Biorąc pod uwagę to, że na początku planowałem wydać 800 zł i kupić Rockridera 340 to i tak już sporo dołożyłem, ale i półka do jakiej sięgnąłem po rower chyba jednak sporo wyższa niż ta gdzie znajduje się rower Bitwin. I przede wszystkim sądzę, że jednak cross to na tę chwilę dla mnie lepszy wybór od mtb....a jak się mocno wkręcę w "rowerowanie" to zawsze w przyszłości mogę zainwestować więcej w te tematy Teraz pozostaje mi czekać. Chwile temu kupiłem, a już się niecierpliwię Jak dojdzie to się pochwalę Pozdrawiam!
Elek93 Napisano 13 Kwietnia 2016 Autor Napisano 13 Kwietnia 2016 Rowerek przyszedł wczoraj Wszystko super. Jedynie do czego mogę się przyczepić to, to że jedna (z czterech) śruba do mocowania kierownicy we wsporniku była źle wkręcona przez co gwint jest uszkodzony...Reszta była ok zapakowany bardzo dobrze, hamulce i przerzutki wydają się być dobrze wyregulowane jak na start także od razu po skręceniu mogłem jechać.Na razie jeszcze nie dopasowałem swojego Lazaro idealnie do siebie bo co chwila lał deszcz i niewiele pojeździłem. Początkowe wrażenie trochę dziwne po przesiadce z za małego 26" "mtb" "full marketen" ...ale bardzo pozytywne PS Rower zamówiłem w niedzielę, w poniedziałek popołudniu został wysłany, a we wtorek w okolicach południa już był u mnie (a miał do pokonania jakieś +-600km) także świetny wynik
Pablo59 Napisano 13 Kwietnia 2016 Napisano 13 Kwietnia 2016 Czy chcesz powiedzieć że jedna z 4 śrub nie trzyma ? ? ? ? ? ? A jak z pozycją, pasuje ?
Elek93 Napisano 13 Kwietnia 2016 Autor Napisano 13 Kwietnia 2016 Trzymać trzyma, tyle że ciężko byłą ją wykręcić i wkręcić. Będę sprawdzał czy się nie luzuje. Najwyżej przegwintuje na nowo.Pozycję jeszcze będę dostosowywał pod siebie. Muszę jeszcze popracować nad pozycją kierownicy, ale myślę że będzie OK. Jak trochę więcej pojeżdżę to się też przyzwyczaję Wielkość ramy ok
vdcmike Napisano 13 Kwietnia 2016 Napisano 13 Kwietnia 2016 Przegwintowanie aluminiowego gwintu w mostku to słaby pomysł. Dokręć i zostaw a jeśli w trakcie dokręcania czujesz, że gwintu brak to wymiana mostka.
Elek93 Napisano 13 Kwietnia 2016 Autor Napisano 13 Kwietnia 2016 Dzisiaj będę miał trochę więcej czasu by ustawić sobie kierownicę i przypatrzę się dokładnie jak ten gwint wygląda. Ale wydaje mi się że mimo jakiegoś tam uszczerbku, który powoduje że ciężko chodzi śruba to trzyma się mocno i dociąga.
Elek93 Napisano 15 Kwietnia 2016 Autor Napisano 15 Kwietnia 2016 Rower już poustawiany. Jeździ się naprawdę super w porównaniu do mojego wcześniejszego roweru. Co do mocowania kierownicy to jest ok. Trzyma jak należy.Przy okazji zabiorę aparat i pstryknę jakieś zdjęcia.Temat oznaczam jako rozwiązany. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.