Kforum1 Napisano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 Jestem posiadaczem szosówki od niedawna i mam takie nietypowe pytanie: Ile robicie średnio km na nowych oponach i po czym poznać,że są do wymiany? Do tej pory jeździłem na rowerze krosowym i widziałem kiedy są "łyse" teraz w szosówce są "łyse" na dzień dobry )) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raffik Napisano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 Zależy od opon i sposobu hamowania oraz stanu podłoża. Generalnie dopóki nie widzisz oplotu to używaj, raczej dasz radę na treningowych gumach przez kilka tysięcy z uważną jazdą. Rób też "resume" opony co jakiś czas po przetarciu lub umyciu i sprawdzaj uszkodzenia. Ja ze swoich wyjąłem po zimie pięć szkieł i trzy wbite kamyki. Pozostały po tym dziury i nacięcia, więc opony powoli będę kasował bo przy 9barach prędzej czy później je szlag trafi z przytupem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2016 Na popularnych oponach twardych ważących około 300 gram w cenie 30-60 zł powinieneś zrobić 10k km jak ważysz ~70kg. Na oponach klasy hi-end kilkadziesiąt procent mniej, przy przebiegu 3-5k km można zmienić przód na tył (w momencie gdy złapiesz gumę, czyli przy okazji), by się równomiernie zużywały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2016 Pod moimi 86-88kg Maxxis Rouler na tyle wytrzymał niecałe 5000km. Guma z kategorii lekkich wyścigowych. Przednia ma teraz 6500km i wygląda, jakby była w stanie spokojnie przekroczyć dyszkę. Też macie takie różnice wytrzymałości przód-tył? Blokowanie koła przy hamowaniu niemal w ogóle mi się nie zdarza. Zużycie widać po tym, że opona ma płaski grzbiet zamiast zaokrąglonego. Sam zmieniłem, gdy guma bieżnika miała grubość kartki papieru i gdzieniegdzie przybierała już wzór oplotu. Stwierdziłem, że dalsza jazda to proszenie się o przebicie lub gorsze problemy. Na dodatek taka opona ze "stolikiem" na grzbiecie upośledza skręcanie. Radę o zamianie opon tył-przód uważam za mało trafną. Wolę mieć możliwie sprawną oponę z przodu a w połowie zużytą przełożyć na tył. Można więc kupić nową oponę, wrzucić na przód, przednią - na tył, a zużytą tylną do kosza. Przecież nie trzeba obu zużywać równomiernie. Mi na razie idzie tak nierównomiernie, że w okolicach 9-10 tys. wypadnie już druga opona z tyłu i dopiero wtedy przełożę przód na tył i dam nową na przód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 9 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2016 Pod moimi 86-88kg Maxxis Rouler na tyle wytrzymał niecałe 5000km. Guma z kategorii lekkich wyścigowych. Przednia ma teraz 6500km i wygląda, jakby była w stanie spokojnie przekroczyć dyszkę. Też macie takie różnice wytrzymałości przód-tył? Tak, to normalne i dla tego ja osobiście na tył nie inwestuje wiele w opony, kupuję tańsza za 30/60zł, bo to nie ma sensu. Tył 2x, przód 1x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.