Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

W imieniu firmy ROSE witam wszystkich forumowiczów. Ten temat założony został po to, by przybliżyć zasady sprzedaży rowerów oraz części i akcesoriów obowiązujące w rosebikes.pl.

Wszystko po to by ułatwić proces zakupu, rozwiać wątpliwości, pomóc, odpowiedzieć na najbardziej nurtujące pytania. 

 

W skrócie - ROSE to rodzinna firma rowerowa, o ponad 100-letniej tradycji, która pod koniec lat 70 ubiegłego stulecia z niewielkiego warsztatu w Bocholt przeobraziła się w importera rowerów De Rosa, Colnago oraz Nishiki.

 

W kolejnych latach firma ROSE stała się się popularna w Niemczech, a później i w Europie jako jeden z największych sklepów wysyłkowych, wydający co roku obszerny katalog  poświęcony rowerom, ubiorom, częściom i akcesoriom. 

 

W 1994 roku na rynek trafiają pierwsze rowery pod marką własną Red bull, którą z oczywistych powodów zastąpiliśmy kilka lat temu marką ROSE. W ofercie mamy praktycznie wszystkie rodzaje rowerów - od rowerów wyprawowych, przez miejskie, przełajowe, szosowe, triathlonowe po MTB: do XC, dirtu, enduro, all-mountain czy downhillu. 

 

Konstrukcje rowerów opracowujemy sami, ramy zlecamy do produkcji na Dalekim Wschodzie, a wszystko montujemy później w naszych halach warsztatowych w centrali firmy w Bocholt. 

Prawie wszystkie rowery w naszej ofercie można konfigurować online przed zakupem korzystając z konfiguratora rowerów - dobierać podzespoły, przełożenia, detale wg własnych preferencji. My składamy je później i wysyłamy DHLem do Polski.

 

Konstruowanie, składanie i sprzedaż rowerów nie jest jedyną działalnością firmy. Prowadzimy jeden z największych sklepów wysyłkowych, oferujący szeroki wybór ubrań, akcesoriów, części rowerowych, narzędzi, środków do czyszczenia. Większość towarów dostępna jest od ręki stąd robiąc jedne zakupy w naszym sklepie można zaopatrzyć się we wszystkie niezbędne artykuły na cały sezon. Oferujemy niespełna 4 miliony produktów 

w tym wielu dobrze Wam znanych, światowych marek (asortyment ciągle się zmienia) jak i towary opatrzone własnymi markami: Xtreme i ROSE.

 

Zapraszamy także do naszych sklepów stacjonarnych BIKETOWN w Bocholt i Monachium. 

Jak wygląda sklep BIKETOWN w Bocholt można zobaczyć tutaj:

http://360pano-rundgang.de/biketown/eg/tour.html

 

Oto podstawowe informacje dotyczące zakupów:

 

Wysyłka do Polski DHL/UPS. 

 

  • Koszt 9,95 euro w przypadku paczki, 
  • Koszt przesyłki roweru - od 39,90 euro. 
  • Możliwość zwrotu towaru na nasz koszt - do 30 dni po zakupie, po otrzymaniu zwrotu oddajemy kwotę zakupów.
  • Darmowa wymiana mostka (dłuższy/krótszy) - także do 30 dni
  • Wymiana siodełka również możliwa jest w tym samym okresie czasu, ale jeśli klient decyduje się zmienić na droższe wtedy niezbędna jest dopłata - wymiana mostka i siodełka możliwa jest tylko w rowerach składanych na zamówienie, możliwość ta nie dotyczy modeli oznaczanych jako BIKE NOW czyli min hardtail Count Solo 1, 2, 3 oraz linii szosówek PRO SL i PRO SL DISC,
  • wysyłka towarów o wartości ponad 100 euro za darmo, ale nie dotyczy to wysyłki rowerów, które DHL traktuje jako przesyłki niestandardowe.

Przy rejestracji na nasz newsletter można otrzymać kupon rabatowy wart 10 euro, do wykorzystania przy kwocie minimalnej zakupów 50 euro. Kupony rozdajemy okazyjnie także na naszym profilu na FB. 

 

Płatność: przelew, karta kredytowa, PayPal. 

UWAGA: płatność PayPalem za rower nie jest niestety możliwa gdyż ceny naszych rowerów zmieniają się w zależności od specyfikacji.

 

Kupujący mogą także wystąpić o kartę VIP, na którą zbiera się punkty za dokonane zakupy. Później punkty można wymieniać na towary, płacąc w całości punktami za dany towar. Osoby posiadające kartę VIP otrzymują także wcześniej informacje o wyprzedażach i mogą wcześniej dokonywać zakupów gdy obniżymy ceny (zwykle na dzień przed "oficjalnym" startem wyprzedaży na naszej stronie.

 

Szczegółowe warunki i zasady znajdują się tutaj:

https://www.rosebikes.pl/zawiera/pomoc/warunki-i-zasady/

 

 

 

 

 

Edytowane przez paulsen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Realizacja naprawy serwisowej zależy od tego jak poważna jest usterka. Jeśli zepsuje się część, np przerzutka to wysyłamy nową. Jeśli awarii ulega amortyzator to albo realizujemy serwis w Polsce (RS) lub sama część wędruje do centrali (Suntour, FOX) i tam ją naprawiamy, a potem odsyłamy kurierem do klienta.

Poświadczenie przeglądu zerowego nie jest nam potrzebne, ale po przejechaniu kilkuset kilometrów radzimy dokonać zwykłego przeglądu w zaufanym serwisie rowerowym i wbicie pieczątki do karty produktu.

 

Nasze rowery wysyłamy wyregulowane i złożone w taki sposób, by ich przystosowanie do jazdy nie sprawiało wiele kłopotu. Oto link:

https://www.rosebikes.pl/zawiera/usugi/dostawa-roweru/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto kolejna porcja wskazówek, które mogą pomóc wszystkim przyszłym klientom. Wątek oczywiście będzie uzupełniany o kolejne informacje, jeśli ktoś ma pytania - niechaj je zada.

 

1. Zamówiłem wczoraj rower do dziś nic nie przyszło, czy mam zamawiać ponownie itd.

Po zamówieniu zwykle przychodzi prosty email z jego potwierdzeniem. Zamówienie zostało przyjęte, ale jeszcze nie przetworzone przez nasz dział sprzedaży w centrali firmy, w Bocholt. Staramy się by w ciągu max 48 h doszedł kolejny email z rachunkiem w PDFie, w nim znajduje się prócz informacji o płatności przelewem, a także ważna data: złożenia roweru. W tym momencie, jeśli data roweru wydaje się zbyt odległa i klient nie ma zamiaru czekać można zrezygnować z zamówienia. 


2. Na stronie napisane było, że czas złożenia to 3-4 tygodnie, a mój rower przyjdzie do mnie za 2 miesiące. 

Data złożenia roweru dostępna na stronie nie jest, niestety, rzeczywistym terminem. Pracujemy nad tym aby system na bieżąco pokazywał dostępność ramy w danym malowaniu i rozmiarze (zdarzają się niestety wpadki), ale ważna jest też dostępność innych części. Czasem zdarza się, że mostek jednego typu bądź kierownicę lub koła można zastąpić innym, to samo z oponami. Taki zabieg pomaga często przybliżyć datę montażu. Bywa jednak tak, że czekamy na spóźniającą się dostawę kół lub amortyzatorów i wtedy niestety trzeba poczekać. Szczególnie w środku sezonu. Ostatnie lata pokazują, że najlepiej zamawiać rower pod koniec sezonu lub przed startem nowego (okolice Nowego Roku). Wtedy kolejka chętnych jest najmniejsza. 

Jeśli ktoś chce przekonać się kiedy konkretny model, z konkretnym wyposażeniem będzie dostępny to najlepiej złożyć zamówienie i otrzymać potwierdzenie. 


3. Jak najlepiej zapłacić? Czy zamrozicie pieniądze na koncie? 

Spread walutowy spędza niejednemu sen z powiek. Duża część klientów kupuje walutę w kantorze internetowym i z takiego konta realizuje przelew. 
Płatność to przelew SEPA, najtańszy i najszybszy między krajami Unii i zwykle banki obciążają kwotą 5 zł. Możliwa jest też płatność PayPalem i kartą, ale spread przy zakupie Uncle Jimbo sięgnął u jednego z klientów kwoty 400 złotych. Niefajna sytuacja ani dla nas ani dla nabywcy.
Wymagamy by pieniądze znalazły się na koncie najpóźniej na 2 tygodnie przed oznaczoną datą montażu roweru. Czy warto zapłacić wcześniej? Z doświadczenia wynika, że tak. Zdarzają się przesunięcia w kolejce (ktoś zrezygnował, nie zapłacił na czas), które cieszą szczególnie w środku sezonu. Niemniej jednak, szczególnie w szczycie sezonu, gdy przekraczana jest data 2 tygodni do złożenia i zamówienie nie zostało opłacone, zdarza się, że koledzy w centrali przesuwają nieopłacone zamówienie na koniec kolejki. 

Niestety nie jest to przyjemna wiadomość dla zamawiającego. Czasem zdarza się, że gotówki chwilowo brakuje - potrzebujemy wtedy sygnał, że wpłata będzie ale np na 10 dni przed datą montażu. Można wtedy zawczasu poprosić by zamówienie pozostało w kolejce. 


4. Zapomniałem zmienić owijkę, dołożyć koszyki, pedały, a kierownica chyba będzie za wąska... 
Nie ma problemu. Proszę pisać na priva lub wiadomość przez FB podając nr klienta i nr zamówienia. Jeśli rower nie trafił na stanowisko montażowe taka zmiana dojdzie do skutku. W przypadku gdy zmiana preferencji wiąże się z dopłatą firma wystawia dodatkowy rachunek na kolejną część.

5. Faktura VAT na firmę: nie ma problemu. Firma powinna być zarejestrowana w europejskim systemie czyli posiadać nr VAT widoczny w systemie (z dopiskiem PL na początku)
Przed złożeniem zamówienia na mój email można wysłać info zawierające:
- nazwę i typ firmy
- nr rejestracyjny UID
- nr VAT czyli NIP
- nazwisko osoby kontaktowej z datą urodzenia
- adres firmy oraz adres dostawy roweru bądź towarów
- nr telefonu
- adres email

6. Hak przerzutki. 
Mamy na stanie, trzeba podać model i typ roweru, wystawimy zamówienie i rachunek, prześlemy. Niestety problem natury IT powoduje, że haki nie widnieją jako artykuły dostępne na stronie sklepu. Wraz z uruchomieniem nowego systemu będzie można je dodawać z poziomu strony.

 

7. Chciałbym zmienić konfigurację roweru dostępnego od ręki lub powystawowego. 

Niestety rowerów widocznych jako BIKE NOW czyli ROSE PRO SL 1000, 2000 oraz 3000 i ich wersji dla Pań nie można konfigurować. 

Podobnie z rowerami w zakładce "pojedyncze egzemplarze". To rowery złożone i eksponowane na wystawach w naszych sklepach bądź podczas pokazów.

 

8. Zniżka na pedały, koszyki, liczniki itd. Zgodnie z naszymi zasadami udzielamy 10% rabatu na wszelkie artykuły doczepiane bądź dokręcane do roweru podczas zamówienia. Rabat 10% pokaże się na ostatnim etapie składania zamówienia. Promocją 10% objęte są także zestawy buty + pedały.

 

9. Przegląd "zerowy": nasze rowery po złożeniu i spakowaniu przygotowane są do jazdy. Wszelkie nieprawidłowości (źle zmieniające przerzutki, luzy itd) bardzo proszę zgłaszać bezpośrednio do mnie. 

Przegląd zerowy nie jest konieczny, ale po przejechaniu kilkuset kilometrów należy zrobić przegląd w zaufanym warsztacie, który sprawdzi luzy, przesmaruje, ewentualnie podreguluje działanie napędu. 

Pieczątka przystawiona na naszej karcie roweru/gwarancyjnej załatwia sprawę pierwszego przeglądu niezbędnego do uznania gwarancji. 

 

10. Zamówiłem odzież, ale rozmiar/krój nie odpowiadają mi. Rozwiązanie jest proste: można towar zwrócić lub wymienić za darmo. Trzeba wypełnić odpowiednie rubryki w panelu klienta, w zakładce zwroty, ubranie (lub część itd)

spakować w paczkę i z naklejoną nakleją zwrotną zanieść na pocztę. Tam po przeskanowaniu naklejki paczka pojawi się w systemie. Poczta Polska prześle ją do Niemiec, a tam DHL dostarczy do nas. 

Zaznaczenie odpowiedniej opcji spowoduje wymianę lub zwrot kwoty za towar na konto bankowe lub konto karty kredytowej, z której dokonywało się płatności lub konto PayPal. 

Jeśli zwrot doszedł do centrali, przyszedł mail potwierdzający jego dotarcie, a pieniędzy nie widać na koncie - proszę o kontakt. Zdarza się, że kwota została zwrócona na konto klienta w naszym systemie, a nie na konto bankowe. 

 

11. Jak dobrać rozmiar roweru? To problem, który często pojawia się na wielu forach. Wieloletnie doświadczenie w sprzedaży wysyłkowej pozwala nam minimalizować ryzyko wybrania złej wielkości ramy.

 

Rowery MTB - w zakładce rama znajduje się przedział wzrostu, który odpowiada wielkości danej ramy. Jeśli dana osoba znajduje się na pograniczu wielkości dwóch ram wtedy w zależności od stylu jazdy można wybrać ramę większą (szczególnie preferowane w all-mountain i enduro) lub mniejszą.

 

Rowery szosowe - wielkość ramy dobieramy na podstawie długości wewnętrznej strony nogi. W zakładce rama znajdują się zakresy długości i odpowiadające im rozmiary ramy. 

Tutaj podpowiedź jak się zmierzyć:

https://www.rosebikes.pl/zawiera/pomoc/wybierz-waciwy-rozmiar/jak-zmierzy/

 

 

 

 

Edytowane przez paulsen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Fakt, można trafić czasem okazję, a jak jeszcze kolega paulsen jakimś kodem zniżkowym obdaruje, to i wysyłka gratis wychodzi.  :thumbsup: 

BTW. poradziłem sobie z rejestracją karty VIP, ale trzeba przejść do niemieckiej wersji strony, ponieważ nie ma jeszcze dla niej spolszczenia.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Przy okazji proszę podesłać printscreen ze swojego profilu - "spolszczę" co trzeba.


Przy zalogowaniu do profilu i po przejściu do zakładki VIP Card nie ma żadnego przycisku, który mógłby aktywować kartę. Więc jest to do poprawki.

Prosty sposób na ominiecie tej niedogodności, to wklepanie w google "rosebikes VIP Card" (będąc już zalogowanym) i przejście bezpośrednio do tej samej zakładki bez zmiany języka - wtedy można aktywować. Przynajmniej u mnie tak było.

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

 

 

plus 19,95 za karton

 

Z czego zrobiony jest ten karton, że kosztuje blisko 100zł? Zapewne nie z kartonu... Nie lubię takich zagrywek. Nikt o zdrowych zmysłach nie da się nabrać, że kawałek tektury kosztuje 20EUR. Nie lepiej byłoby tę kwotę ukryć w cenie roweru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny są ostateczne tj takie, jakie widnieją na stronie. Przecenione rowery można znaleźć w zakładkach - pojedyncze egzemplarze. To modele powystawowe lub potestowe, bez możliwości dokonywania modyfikacji. Tańsze są także rowery wycofane z kolekcji - w tej zakładce:

https://www.rosebikes.pl/produkty/rowery/modele-wycofane-z-produkcji/

Część z nich można konfigurować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Uwaga! Wdrażamy nowy system informatyczny, który ma poprawić obsługę zamówień i wysyłkę towarów. Niestety mogą występować przejściowe problemy z transakcjami

przeprowadzanymi przy użyciu kart płatniczych. Pracujemy nad poprawą systemu i przepraszamy za utrudnienia.

Wprowadzenie nowego systemu wiązać także będzie się z tym, że praktycznie niemożliwa będzie zmiana adresu lub też dodanie jakichś artykułow do już przetwarzanego zamówienia.

System będzie przetwarzał zamówienia dużo szybciej niż obecnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkich zamawiających przepraszamy za wydłużającą się obsługę zamówień. Nasz dział wysyłek robi wszystko co w ich mocy by skrócić czas od zamówienia do wysyłki towaru, ale niestety wciąż system nie działa tak sprawnie jak chcielibyśmy. 

Dział IT łata bugi w sofcie, mamy nadzieję, że od przyszłego tygodnia wszystko wróci do normy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przy rejestracji w Rose Bike i zakupie części, było napisane, że z okazji pierwszych zakupów dostanę skromny upominek :)

Część otrzymałem w ładnie zapakowanym pudełku, nawiasem mówiąc był to wężyk do pompki zapakowany w pudełko większe niż pudełka do butów.

I teraz nie wiem, czy tym upominkiem było to duże pudło do którego mogę schować większość części zapasowych do swojego roweru, czy może rachunek, który był w środku :)

Wszystko to może by mnie rozbawiło, ale drodzy pracownicy firmy Rose Bike, naprawdę szkoda lasów. Mamy je piękne i coraz mniej. A to są płuca ziemi. Szkoda ich marnować na wysyłanie mikroskopijnych części w wielkich kartonowych pudłach nawet gdyby były z makulatury, bo ta makulatura tez się skądś musiała wziąć.

A wystarczyłoby użyć zwykłej bąbelkowej koperty.

Pozdrawiam i życzę udanych przemyśleń :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

 

Bardzo nam przykro, że nie sprostaliśmy oczekiwaniom. Proszę podać nr klienta i nr zamówienia. Sprawdzimy co się stało z upominkiem.

 

Niestety nasz system logistyczny jest w dużej mierze zautomatyzowany i wymaga pakowania w nasze, kartonowe pudełka nawet jeśli akcesoria czy towary są niewielkich rozmiarów. Umowa, którą mamy z firmami spedycyjnymi także podpisana jest na pewien standard opakowań. 

 

3306vro.jpg

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. Wszystko to bardzo ładnie wygląda, ale mnie nie przekonuje. Cóż, automatyka i umowa ze spedytorem. Spedytor nie obrazi się, na podpisanie umowy na przewóz mniejszych opakowań, bo to są jego pieniądze za usługę. Z kolei automatyka, która wymusza marnowanie papieru do którego produkcji potrzebne są drzewa jest przerostem formy nad treścią. Nie zapominajcie, że sprzedajecie części i rowery, które w większości użytkuje się w terenach zalesionych. Jak te lasy znikną, w części i z Waszej winy, to komu to wszystko sprzedacie? Ale w sumie nie spodziewałem się innej odpowiedzi. Mnie Wasza odpowiedź nie przekonuje, ani nie satysfakcjonuje. Jeśli jakikolwiek system powoduje nadmierne zubożenie zasobów naturalnych, to jest to zły system i źle zaprojektowany. Nie kupuję od dzisiaj przez internet i mogę zapewnić, że wiele firm mniejszych i tych większych podchodzi bardziej ekologicznie do tego co robią i w jaki sposób wysyłają artykuły do klienta.

I jakoś potrafią. Wszystko zależy od tego, co się stawia na pierwszym miejscu. Nie popieram takiego podejścia do handlu i jedyne co mogę zrobić to na znak protestu to więcej u was niczego nie kupować. Być może z czasem i inni klienci zauważą, że cos tu nie gra i wymuszą na takich firmach większe poszanowanie dla przyrody.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...