puscian.mateusz Napisano 6 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2016 Witam, Posiadam rower Kross Level a2. Mam w nim amortyzatory SR Suntour XCM. Ostatnio zauważyłem, że amortyzator jest sztywny, chcąc wyregulowac niestety nie przynosi to rezultatów. Pokrętło prawe (patrząc od strony siodełka) chodzi lekko wcześniej czułem opór lekki. Teraz wcale. Wie ktoś jak taki amortyzator można usprawnić? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 6 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2016 Z tego co pamiętam XCM po prawej ma blokadę (niebieskie pokrętło)... Najwidoczniej blokada uległa uszkodzeniu i stoi w pozycji "zablokowana". W zależności od wersji XCM miał 2 rodzaje blokady: mechaniczna - możliwa do załączenia tylko na postoju hydrauliczna (kartridż HLO) - można ją było załączać w dowolnym momencie, dodatkowe oznaczenie to "Speed Lock" na pokrętle. Mechaniczna było łatwo uszkodzić poprzez blokowanie podczas pracy widelca. Nie pozostaje ci nic innego jak rozebrać widelec, usunąć usterkę lub w ostateczności cały "system blokowania" widelca. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puscian.mateusz Napisano 6 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2016 Dzięki za odpowiedź, posiadam te druga, mam na nim napis "speed lock", a da się gdzie takie pokrętło kupić? Mam wrażenie że ono pękło w środku.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 6 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2016 (edytowane) Powinienem jeszcze gdzieś mieć elementy sterująca do HLO Weź podważ pokrętło powinno wyskoczyć i zrób foto sprawdzę czy to to samo. Jak już zdejmiesz pokrętło to doraźnie możesz odblokować amortyzator kluczem imbusowym. Wyjmujesz jeszcze ten element z "zębatka" i w to miejsce wprowadzasz imbus i luzujesz blokadę, wystarczy 1 obrót. Jeżeli to nie pomoże może się okazać że poprzez zaniedbania i brak serwisu masz skorodowane i zablokowane golenie wewnątrz amortyzatora. Pozdrawiam Edytowane 6 Kwietnia 2016 przez rzezniol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puscian.mateusz Napisano 6 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2016 Okej, teraz w domu mnie nie ma, jak wrócę, podeślę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 6 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2016 Sprawdż tak jak koleka powyżej pisał, bo te kartridże lubią się także zapowietrzać co potem są do wyrzucenia. Gdybyś dalej miał jakieś kłopoty to wal śmiało, mam całą szafke sprawnych i uzywanych takich kartridzów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puscian.mateusz Napisano 6 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2016 (edytowane) Tak to u mnie wygląda. Tylko nie wiem jak to poprzednio w środku wyglądało. Zaraz wezmę się za rozkrecenie. Edit. Tak wygląda po zdjęciu. Powinno tak być ze jeden jest inny id drugiego? Jestem kompletnie zielony... Edytowane 6 Kwietnia 2016 przez puscian.mateusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 6 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2016 no to masz hydrauliczną blokada. Wejś spróbuj jeszcze wyciągnąć tą zębatkę co miałeś pod tym niebieskim pokrętłem i do tej śruby wsadz imbus 4mm i odkręć go ile się da, a potem sprawdz czy się kartridż ugina czy dalej sztywny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seawolf688 Napisano 6 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2016 podłączę się pod temat - mam ten amortyzator a dokładniej jest na nim napis SF13-xcm-ds-rl-29-100. On ma blokadę mechaniczną czy hydrauliczną? w sensie mogę blokować "w biegu" czy dopiero jak się zatrzymam? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 Jeśli masz hydrauliczną czyli korek taki jak dał kolega powyżej to możesz blokować podczas jazdy, natomiast jesli masz mechaniczną to musisz się zatrzymac Blokada Hydrauliczna Blokada mechaniczna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seawolf688 Napisano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 ACTIVIA, dzięki! Mam mechaniczną więc teraz już będę wiedział, że trzeba się zatrzymać aby zablokować (a szkoda). Marzy mi się wymiana na coś powietrznego, ale chyba najpierw poczekam aż xcm się rozpadnie - na razie ma przejechane ze 400 km więc mam chwilę na zbieranie na coś powietrznego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 Jeśli masz to co na wczesniejszych fotkach tu podałeś to masz hydrauliczną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 W międzyczasie zmienił się rozmówca ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puscian.mateusz Napisano 7 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 Jestem jestem Niestety mimo krecenia tym ampulem amortyzator tak samo pozostaje.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 Jeszcze jedno ... z tego co pamiętam ( ale zastrzegam że mogę się mylić, bo pamieć jest zawodna ) to wewnątrz otworu regulacji w kartridżu pod śrubą na klucz 4mm powinna być trzpień i kulka. Jak się nie mylę to wykręć tą śrubę i wytrząś że środka trzpień i kulkę jeżeli kulka nie wypadnie istnieje prawdopodobieństwo że się zapiekła i uniemożliwia odblokowania kartridża. Jeżeli kulka nie wypadnie włóż trzpień i wkręć o kilka obrotów tę śrubę na imbus i postaraj się siłowo "zbić" blokadę ... w sumie nic nie tracisz bo tak czy inaczej kartridż nosi znamiona uszkodzonego. Jak nie pomoże, możesz go zdemontować i na ewentualny czas dostawy zamiennika od kolegi Activia jeździć bez niego z sama sprężyna w drugiej goleni . Chociaż ja bym zwyczajnie zaczął zbierać na "prawdziwy" amortyzator. Amorek zacznie pracować jak "kozica" bo pozbawisz go szczątkowego tłumienia jakie zapewniał kartridż ale będzie się "uginał" Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2016 W międzyczasie zmienił się rozmówca ... A no, nie patrzalem na forumowicza lecz na treść zapytania ☺ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.