tigeron Napisano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2016 Witam, Szukam roweru w cenie najlepiej do 4000 PLN. Podana cena jest ceną max jaką chciałbym wydać, ale w przypadku ciekawych propozycji, gdzie naprawdę warto - do nagięcia. Moje wymiary - 190 wzrostu, 95 kg, przekrok 90cm. Cel - głównie jazda po lesie, w tym szybkie zjazdy po korzeniach/kamieniach, ale również długodystansowe wycieczki po asfalcie. Odrazu mówię - nie chcę roweru, który nie będzie miał dobrych właściwości w górach, więc szosówka odpada. Koła koniecznie 29". Dobrze by było aby rower ułatwiał podjazdy pod górę :-) Nie jestem znawcą tematu, raczej świeżakiem który chce mocno wejść w temat. ---------------- To co mam na widoku w tej chwili: Kross Level B7 2016 - 4000PLN Super wyważony sprzęt jeżeli chodzi o wyposażenie - taperowana główka, sztywne osie, dobre wyposażenie w tym akceptowalne hamulce, choć w tej cenie chciało by się XT z tyłu, ale podejrzewam, że nie ma większej różnicy praktycznej? Geometria, choć jeszcze nie przymierzałem, wydaje się być dobra dla mnie - lekko wyciągnięta, bliżej do sportowego Treka niż którtkiego Cuba - dla mnie na plus. Jedyna moja wątpliwość to rama - o ile w tym modelu waga jest już przystępna, o tyle boję się o trwałość. Czy przy mojej wadze na szybkich zjazdach w terenie nie będzie poważnego ryzyka jej pęknięcia? W poprzednich latach było sporo skarg na ich ramy, od jakiegoś czasu raczej skarg nie widzę - poprawiło się...? Jaki rozmiar w odniesieniu do pasującego Treka 21,5"? Osobiście mój nr 1, jeżeli tylko potwierdzicie brak problemów z pękającymi ramami :-) http://www.kross.pl/pl/2016/mtb-xc-29/level-b7 Trek X-Caliber 9 2016 - 4200 PLN Nie zależy mi na marce jako na znaku na ramie. Trek oferuje jednak świetną gwarancję na ramy - i to jest duży plus dla mnie. Co do samego osprzętu - wydaje się, że nie odstaje szczególnie mocno od Krossa? Nie ma już jednak sztywnych osi, nie ma taperowanej główki, więc ogólnie technologicznie odstaje od wspomnianego Krossa. Co do geometrii to rower mi pasuje. Miałem okazję przymierzyć w rozmiarze 21,5", jeździ się dobrze, pozycja jak dla mnie wygodna, ogólnie bardzo pozytywne odczucie, obawiam się tylko jak się sprawdzi po kilku godzinach jazdy (pozycja jednak nieco pochylona nie jest przyjacielem długich tras, czy może nie ma to aż tak wielkiego znaczenia)? http://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-g%C3%B3rskie/rowery-xc/x-caliber/x-caliber-9/p/2045600-2016 Silverback Sola 2 2016 - 5000 PLN Tutaj budżet mocno naciągnięty, rower jednak wydaje się być ciekawą propozycją. Wyposażenie już jest bardzo fajne, świetny amortyzator Recon Gold, taperowana główka, również duży plus niska waga. Hamulce już są na dobrym poziomie (a zakładam, że hamulce w ternie mają duże znaczenie). Nie wiem jak ta tylna piasta? Miałem również okazję się przejechać - wygląda na to, że potrzebuję rozmiar XL (przy L z siodełkiem w skrajnie odległej pozycji tyłek zdawał się ciągle uciekać do tyłu, a kolana być chyba nieco za blisko kierownicy). XL z kolei już jest sporych rozmiarów. Warto dopłacić te pieniądze? http://www.silverbacklab.com/bike/mountain/sola-2/ Cube LTD PRO 2016 - 5000 PLN Kolejna propozycja z naciągniętym budżetem. Osprzętowo wydaje się wygrywać z Silverbackiem, jedynie nieco słabszy amortyzator no i podobno gorsze hamulce. Wyraźnie jednak słabe piasty, a te podobno mają odczuwalne znaczenie. Dodatkowo wagowo jest cięższy. Napęd jednak full XT, a to robi wrażenie w tej cenie. Moja obawa to geometria - jeździłem chwilę Attention SL 2015 w rozmiarze 23". Był duży, a pozycja ogólnie wydawała się być w miarę wygodna, jednak krótka i mało sportowa wg. mnie, mam wrażenie, że nie sprawdzł by się najlepiej w górach na trudnym terenie. Czy w przypadku serii LTD ta geometria jest inna, bardziej sportowa? Mam wrażenie, że mądrzej był oby wziąć pod uwagę rozmiar 21", ale tylko pod warunkiem innej geometrii niż w przypadku Attention SL. http://cube.pl/rowery_2016/mtb-hardtail/ltd/cube-ltd-pro-2x-green-n-kiwi-2016/ Silverback Sola 3 2016 - 3400 PLN Tutaj mamy downgrade względem Treka i Krossa. Amortyzator wciąż dobry, wciąż taperowana główka a to raczej rzadkość w tej cenie, nieco słabsze hamulce choć chyba nienajgorsze, przerzutki podobnie jak przy Krossie - OK. Bolą mnie jednak: słabsza już korba, suport Octalink (nie Hollowtech), przednia piasta. Np. Cube Attention SL 2015 był dużo lepiej wyposażony (full Deore + XT z tyłu, ale już słabe hamulce i brak traperowanej główki). http://www.silverbacklab.com/bike/mountain/sola-3/ -------------------- Zatem Panie i Panowie - rozrzut cenowy jest duży. Chodzi przede wszystkim o mądry zakup - stosunek ceny do jakości. Pamiętajcie proszę również, że jako świeżak nie mam zbyt wielkiego pojęcia, więc też nie wiem jak najmądrzej wyważyć kompromisy - czy np. taperowana główka, czy sztywne osie, czy lepsze piasty bądź lepsza korba będą miały rzeczywiste znaczenie odczuwalne, czy może przerzutki albo amortyzator? A może jeszcze coś innego? Planem jest jak najniższa cena, ale za akceptowalny już sprzęt, więc z racji chociażby lepszej korby pisat i hamulców wydaje mi się, że warto dopłacić z Soli 3 do Krossa. A może się mylę? A może jak już jesteśmy na poziomie Kross/Trek to warto stąd dopłacić do Cuba albo Soli 2 (tutaj już bym potrzebował silnych argumentów, jednak wysoki już poziom cenowy). Co dla mnie będzie najlepsze bazując na moich oczekiwaniach i potrzebach? Na co zwracać uwagę? Oczywiście co do rozmiarów tak czy inaczej przed zakupem będę przymierzał. Może ktoś ma inną sensowniejszą propozycję poza powyższymi? Myślałem też o świetnie wyposażonym i lekkim Canyonie 6.9, ale za bardzo przeszkadza mi brak możliwości przymierzenia. Liczę na otwartą i merytoryczną dyskusję, również mocno ze strony osób posiadających jeden z tych sprzętów. Z góry wszystkim dziękuję za pomoc, po zakupie pochwalę się zdjęciami i wrażeniami :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fotofx Napisano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2016 (edytowane) Zapoznaj się jeszcze z Radon-em ZR Team 29 8.0 http://www.radon-bikes.de/bikes-2016/mountainbike/hardtail/zr-team-29/zr-team-29-80/ za 1000 euro porównaj specyfikacje do wyżej wymienionych przerzutki piasty kaseta manetki XT 8000 amortyzator Rock Shox 30 29, TK, SA Edytowane 5 Kwietnia 2016 przez fotofx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 6 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2016 Z powyższych raczej B7 , poszczególne elementy z czasem wymienisz na lepsze a baza czyli rama zostaje . Co do pękających ram trudno powiedzieć bo to nowy wypust , ale Kross już raczej uporał się z tym problemem (pękające ponoć wymieniają bez problemu , nawet po okresie gwarancji http://www.forumrowerowe.org/topic/199558-rama-peknieta-rama-kross-level-a4-2013-pytania/ ) Cube na 2016 to przegięło , podwyższyli ceny a zubożyli wyposażenie. Jak chcesz naciągać budżet to może Romet Mustang R-Line 2.0 http://allegro.pl/rower-romet-mustang-r-line-29-2-0-rama-21-i5088280576.html , sztywne osie , Reba , hamulce SLX , napęd XT/SLX. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tigeron Napisano 6 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2016 fotofx dzięki za alternatywną propozycję. Rzeczywiście podzespołty wyglądają świetnie. Ogólnie całościowo rower jest kuszącą propozycją. Niestety wciąż budżet jest naciągnięty a minusem jest brak możliwości przymierzenia przed zakupem (ciężko wydać 5000 PLN w ciemno). Koeljny minus to ewentualne naprawy gwarancyjne. Znacznie wygodniej jest zawieźć rower do lokalnego sklepu, niż rozkręcać, pakować i odsyłać, w dodatku za granicę... gtb również dziękuję za propozycję. Osprzęt robi wrażenie. Generalnie to powyżej kwoty 4-5 k PLN widać większą opłacalność (niewielkie dopłaty, zauważalna poprawa jakości). Ten Romet mnie zaskoczył - nie brałem ich pod uwagę. Romet wciąż jest polską marką? Jak się sprawdzają ich ramy? Generalnie wciąż czuję ból widząc kwoty 4500-5000 PLN. Wciąż myślę o Krossie który mogę kupić w kwocie poniżej 4k. Cały czas jednak boje się o pęknięcia ramy - 95 kg to jednak duża masa. Może lepiej rzeczywiście Treka z jego świetną gwarancją i problem z głowy, czy różnica w osprzęcie jest na tyle odczuwalna, a problem z ramami Krossa nieaktualny, że lepiej wziąć tego Levela? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 6 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2016 Mocno się rozpisałeś więc laikiem nie jesteś. Więc jak się ma ten Romet do tego Treka?? Tak na chłopski rozum. Do tego piszesz o górach. Romet to nasza marka. Kto im klepie ramy to nie wiem. Może Astro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xnimac Napisano 6 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2016 Pozwolę sobie dołączyć się jeszcze do tematu i zapytać o opinie na temat Rose The Uprising 1 2016: https://www.rosebikes.pl/bike/rose-the-uprising-1-29-2016/aid:815734 Na plus względem Krossa B7 koła, amortyzator o oczko (albo pół?) wyżej, dużo lepsze opony, hamulce porównywalne, manetki w Rose slx vs deore w Krossie. Różnica w cenie katalogowo 500zł, ale pewnie wyjdzie koło 800zł. Różnica w kołach albo amortyzatorze będzie znacząca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tigeron Napisano 6 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2016 (edytowane) beskid jak się ma Romet do Treka - super osprzęt, super waga. Nie wiem natomiast jak z ramami - czy będzie to trwały rower. Mam rozumieć, że sugerujesz kolego Rometa? Wyraź proszę swoje zdnie, wskaż swój typ i nie szczędź proszę słów jako mega doświadczona osoba na tym forum :-) Z góry dzięki za wyczerpującą odpowiedź. P.S. Generalnie się zastanawiam czy różnica wagi między Krossem a Rometem, która jest spora, będzie rzeczywiście odczuwalna w jeździe? Czy raczej doświadczenia będą podobne na obu? Nie wiem jak to wygląda w terenie. Edytowane 6 Kwietnia 2016 przez tigeron Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 6 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2016 Doświadczenia nie będą podobne ponieważ Kross i Romet mocno różnią się geometria, więc jeśli komuś podpasuje jeden to mało prawdopodobne żeby pasował również drugi ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tigeron Napisano 7 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 Rulez, Po analizie danych dot. wymiarów rozumiem, że Rometowi będzie bliżej do bardziej wyprostowanego Cube, a Krossowi bliżej do pochylonego Treka? Powiedz proszę jak sama waga wpływa na jazdę? Różnica jest spora w masie, ale nie wiem jakie realne przełożenie to ma na jazdę dla amatora... Podejrzewam, że będzie zauważalnie lżej pod górkę - czy mam rację? Z góry dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 Najbardziej odczuwalna różnica to masa kół, trzeba by wiedzieć czy i jaka jest faktyczna różnica masy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 Różnica w wadze będzie odczuwalna. Koła w Romecie są dość lekkie jak na fabryczny zestaw (moje w rozmiarze 27,5 ważyły 1905g komplet). Różnica wynika też z amortyzatorów, Reba jest o jakieś 0,5kg lżejsza od Recona Silver i dodatkowo ma lepszy tłumik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pez11 Napisano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 Witam, jako, iż w moim wątku dużego ruchu nie ma, a i wykrystalizowało mi się kilka konkretnych propozycji to proszę o opinię - co warto, a czego nie. Mam 1,83m, ważę 86kg. Propozycje (od najtańszej): Univega Summit LTD 2016 - 3700 PLN - Marvel (chyba najtańszy), XT przód/tył, brak sztywnej osi Focus Black Forrest LTD 2.0 2015 - 4099 PLN - Starszy FOX 32, SLX/XT, brak sztywnej osi http://rower.com.pl/bulls-copperhead-3-509012 - 4250 PLN - Reba, prawie pełna grupa XT (poza hamulcami - Deore, najlżejszy (b. lekki?), koła 27,5 (nie wiem plus czy minus w moim wypadku - do tej pory miałem tylko 26") Focus Black Forrest LTD 2016 - 4290 PLN - Najnowszy FOX 32 FIT-4, Deore/XT, brak sztywnej osi http://rower.com.pl/kellys-gate-50-496141 - 4500 PLN - Reba RL, SLX/XT, przyzwoite hamulce z klamkami XT, sztywna oś przód 15, tył 12 Radon ZR Race 29 7.0 5600 PLN (+VAT?!?) - Starszy FOX 32, najnowszy napęd XT, hamulce Magura MT2, sztywnej osi (chyba) brak Rozważam jeszcze (mocno ponad budżet) Kross'a level A11 2014 na kołach 26" za 6500 PLN, ale nie jestem przekonany ani do marki, ani do malutkich kół. Na chwilę obecną najrozsądniejszą opcją wydaje mi się Bulls (osprzęt, waga - tylko szkoda, że nie 29"), potem Kellys, ale nie ukrywam, że bardzo kuszą mnie Focusy - szczególnie ten na nowym FOXie (zawsze chciałem FOXa ) jak również Univega (ze względu na bardzo przystępną cenę, a rama dokładnie taka sama jak w Focusie (jedna grupa). Co sądzicie - czy Reba i FOXy to równorzędny sprzęt? Czytałem wiele i jak zwykle każdy chwali co innego. Czytałem, że serwis FOXa jest uciążliwy i drogi - co z Rebą? A Manitou (też b. lubię markę) - jak się ma do ww. Z góry dzięki i pozdrawiam, PZ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
unclednken Napisano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 (edytowane) Cześć, trafiłeś(em) idelanie http://allegro.pl/trek-x-caliber-9-2x10-xt-rock-shox-kolo-29-nowy-i6082158673.html 3000 zł... Mam takiego ale w ramie 23". Przy moich 198 cm rozmiar jest idelany. Dla Ciebie 21,5" będzie chyba również strzałem w 10. Różnice do rocznika 2016 wydają się niezauważalne, zwłaszcza przy takiej różnicy w cenie. Masz jakieś pytania, pisz Edytowane 7 Kwietnia 2016 przez unclednken Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 Oczywiście różnica wagi rowerów to sprawa drugiej kategorii, najważniejsze jest dopasowanie roweru do preferencji bikera, jak znam siebie, to Romet odpada, pozycja zajmowana na tym rowerze była by dla mnie nie do zaakceptowania nawet za cenę lepszego osprzętu, oczywiście kto inny może mieć przeciwne preferencje . Dlatego zawsze polecam możliwie dokładną przymiarkę do roweru, i przemyślany zakup. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 beskid jak się ma Romet do Treka - super osprzęt, super waga. Nie wiem natomiast jak z ramami - czy będzie to trwały rower. Mam rozumieć, że sugerujesz kolego Rometa? Wyraź proszę swoje zdnie, wskaż swój typ i nie szczędź proszę słów jako mega doświadczona osoba na tym forum :-) Z góry dzięki za wyczerpującą odpowiedź. P.S. Generalnie się zastanawiam czy różnica wagi między Krossem a Rometem, która jest spora, będzie rzeczywiście odczuwalna w jeździe? Czy raczej doświadczenia będą podobne na obu? Nie wiem jak to wygląda w terenie. Na pewno mając perspektywę wydania 5K nie kupił bym niczego za 3K. To chyba jest logiczne. A już na pewno nie kupił bym Treka czy innego Speca bo to zwyczajnie bardzo słabe rowery są. Nie spełniają założenia, że posiadają dobre właściwości w górach. Rama Rometa w niczym nie odbiega od najtańszych konstrukcji znanych firm. Spawy są ładnie wyszlifowane i jest atut trwałości w postaci gwintowanej mufy suportu. Cena też nie jest bez znaczenia bo wystarczy zerknąć na tegoroczny model w gorszej delikatnie specyfikacji i zobaczyć ile zostaje w kieszeni. Rozważałem dla siebie przez chwilę ten model tyle, że 27,5 ale skończyło się na fullu. O wadze i geo się nie wypowiadam z raczej wiadomych tutaj na forum powodów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tigeron Napisano 8 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2016 Wszystkim dzięki wielkie za wpisy. BESKID Jako świeżak nie wiem dlaczego tu się nie rozmawia o wadze, o geometrii mogę się domyślać... Proszę Was również o opinię na Kellys Gate 50 rocznik 2015. Zaczynam się mocno zastanawiać. Już jest sporo z grupy SLX, mówią że dobra marka z dobrymi ramami (upgrade względem krossa), lepszy amor. Wiele dzięki wszystkim mądrym głową i tym mniej za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej762 Napisano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2016 (edytowane) Mam go od paru dni. (Gate 50 2015). N pewno nie jest to najlzejszy rower w tej kategorii cenowej. Widelec i napęd na plus, tak samo kola. Hamulce może nie klasy slx/xt ale 100 kg zatrzymują. Całość naprawdę sztywna. Dużo sztywnej niż w moim poprzednim peaku. Wymiana opon, siodełka pod własne preferencje i jest naprawdę fajny rower lżejszy o pół kilo. Jeśli Ci się podoba możesz brać. PS mam te same wymiary co Ty. Geometria jest mocno sportowa. Górna rura jest naprawdę długa. Mam jedną podkładkę nad mostkiem więc już prawie na samej górze i mostek na plus. Więc można kierownicę dać duzo poniżej siodła. Edytowane 8 Kwietnia 2016 przez maciej762 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tigeron Napisano 8 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2016 Maciej Dzięki bardzo za odpowiedź. Jak wiemy nie tylko liczy się waga, ogólnie rower wart ceny i chyba się zgadzasz skoro go kupiłeś. Możesz zdradzić gdzie kupiłeś i w jakiej cenie? Przez internet? Jak się ma geometria względem np. Treka x caliber, gdzie rama jest naprawdę długa? Jak względem krossa? Masz porównanie? Dzięki wielkie za pomoc. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bts Napisano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2016 Cube LTD PRO 2016 - 5000 PLN Nie sugeruj się w ogóle geometrią Attention, to są inne ramy. Sam jeździłem na Attentionie i był dla mnie za krótki, za to LTD pasuje świetnie. Ma geometrię bardzo zbliżoną do Meridy Big Nine i na pewno jest krótszy od Krossa B7 (który, swoją drogą, ma najbardziej popieprzoną geometrię jaką widziałem). Polecam Ci wczytać się w wymiary, zwłaszcza zwracając uwagę na reach, bazę kół, przekrok / długość podsiodłówki. Zauważysz, że w B7 masz albo bardzo krótką podsiodłówkę i sensowny reach, albo normalną podsiodłówkę kosztem rozpłaszczenia się na rowerze. Ta cena też jest z kosmosu, jak dobrze popytasz po sklepach to znajdziesz go za 4200-4300. Zachęcam Cię żebyś się przymierzył do LTD pro w jakimś sklepie, bo geo jest ekstra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tigeron Napisano 8 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2016 Bts Zachęciłeś mnie, ale bardziej chyba myślę o Kellys. Jutro jadę przymierzać. Proszę jakiegoś wyjadacza forumowego o typ:Kellys vs. Cube? Bts Zachęciłeś mnie, ale bardziej chyba myślę o Kellys. Jutro jadę przymierzać. Proszę jakiegoś wyjadacza forumowego o typ:Kellys vs. Cube? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej762 Napisano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2016 Wg mine kellys. Ale moja opinia jest nieobiektywna bo dziś go objeżdżałem w terenie. Do marki cube nigdy nie miałem przekonania, w sumie tak samo jak to tanich kellysów. Napisałem Ci co nieco na jego temat na PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tigeron Napisano 9 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2016 Cube chyba odpada bo nie ma sztywnych osi, a Kellys ma obie. Zakładam że przy wadze 95kg sztywne osie maja duże znaczenie... Boję się trochę mocno wyciągniętej pozycji na Kellys - może przeszkadzać przy kilkugodzinnej jeździe... (?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2016 JA pierdykam, osie maja gigantyczne znaczenie i rura taperowana tez ma , bez tego nie da sie jezdzic. Co ciekawe nie jestem w stanie odczuc zadnej roznicy przy osi 9mm a osi 12mm z tylu przy 2 ninerach a waze 105kg. Brzydko piszac zesram sie i nie umiem odczuc. Dobije jeszcze os 9mm i os 15mm w tych samych Rebach - sztywnosc wzdluzna - nie ma zadnej roznicy, sztywnosc boczna, jestem w stanie wyczuc i to w miare wyraznie, jest tylko jedno ale. Ja mam co najwyzej sredniej klasy kolka a kolega ktorys z najwyzszych modeli stosowanych w Treku i tu moze byc roznica. Demagogia jest wielka, wiadomo, ze lepiej jest miec niz nie miec, ale bez sensu jest skreslac - bo sie nie da.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej762 Napisano 9 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2016 Założysz krótszy mostek albo kierownicę z gieciem do tyłu większym niż seryjny kij i oczekujesz w ten sposób długość górnej rury. W momencie gdy robi się trudno na ścieżce długość górnej rury nie przeszkadza bo przyjmujesz bardziej agresywna pozycję. To już sam musisz do siebie dostosować, zmiennych jest masa. Od kątów kierownicy po ilość podkładek nad i pod mostkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bts Napisano 9 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2016 Akurat co do osiek to faktycznie przy 95 kg lepiej stawiać na sztywne. Odejdzie trochę problemów z tarczówkami (btw, 160 mm to trochę mało jak na przód przy tej masie). Co do geometrii to poważnie radzę Ci znaleźć gdzieś tego Kellysa i się przymierzyć zanim się niego zdecydujesz - zarówno baza kół, jak i reach są 2 cm dłuższe niż w Cube czy Meridach tego samego rozmiaru. 2 cm to jest ogromna różnica jeśli chodzi o geometrię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi