Skocz do zawartości

[hamulce] regulacja v-brake


Patryk102

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, jak wyregulować hamulce v-brake , a bardziej szczegółowo - klamka hamulca dobrze hamuje ale jak docisnę do końca, chciałbym żeby hamowała już przy lekkim docisku (nie do końca). Przednie koło sobie poradziłem, jednak w tylnym 1 szprycha się urwała co spowodowało lekki scentrowanie, poprawiłem to w 80%, jednak musiałem pokręcić śrubami przy klockach i jakoś ustawiłem na równo. Odstępy między obręczą a klockami nie są duże. 

Odkręcenie tego pokrętła przy klamce na centymetr lekko poprawiło sytuację. Nie chce już zepsuć ułożenia klocków, więc pytanie - czy regulować teraz? Pokrętłem, linką? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się zrobić żeby hamulce hamowały przy lekkim naciśnięciu, muszę się przyzwyczaić jeszcze do tego :)

Aczkolwiek mam 1 problem, mianowicie przedni hamulec ładnie hamuje, naciskam lekko i koło zatrzymane, tylny ustawiłem dokładnie tak samo, małe luzy między klockami a obręczą, nakrętka przy rączce jakieś 2 obroty tylko, rączka do połowy dociska. Jednak ten nie hamuje ładnie jak przedni, jakoś słabiej. Żeby hamował jak przedni muszę naprawdę bardzo mocna nacisnąć na klamkę.  Co powinienem zmienić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Przedni hamulec z tylnym :P

A tak na serio to normalna sprawa, tylny hamulec nigdy nie będzie tak skuteczny jak przedni, tam raczej oczekuje się lepszej modulacji, żeby nie zablokować koła. Podczas hamowania dodatkowo dociążasz przód, więc wiadomo, że łatwiej przodem zahamować (zresztą w większości pojazdów hamulec przedni jest hamulcem podstawowym)

Jeżeli nawet nie jesteś w stanie zablokować tylnego kołą a hamulec jest dobrze ustawiony to opcji jest kilka:

- Po prostu kiepskie hamulce/klamki/klocki (np. małą sztywność klamki, ramion hamulców etc)

- Zużyte klocki/obręcze

- Zatłuszczone obręcze/klocki

- Problem z linką/pancerzami (np. syf, albo jakieś uszkodzenie/załamanie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowek nie ma nic tutaj do rzeczy. Informuje jedynie czy obręcz trafi za chwilę szlag. Dawniej na felgach w ogóle go nie było.

 

 

Pomijając, że klocki to jakieś wynalazki to z lewej strony obręcz IMO kończy już swoją posługę. Chociaż fotki są nędzne i słabo widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Strzałka ma iść zgodnie z kierunkiem jazdy, a na zdjęciu jest prawdopodobnie na odwrót.

 

Nie w tym rzecz bo dobrze założył. Napisał, że problem ma z hamowaniem z tyłu, więc zamieścił zdjęcie tylnego hamulca. Bieżnik opony również na to wskazuje. Safian trafił w sedno pisząc:

 

 

 

Jeżeli nawet nie jesteś w stanie zablokować tylnego kołą a hamulec jest dobrze ustawiony to opcji jest kilka:

- Po prostu kiepskie hamulce/klamki/klocki (np. małą sztywność klamki, ramion hamulców etc)

- Zużyte klocki/obręcze

- Zatłuszczone obręcze/klocki

- Problem z linką/pancerzami (np. syf, albo jakieś uszkodzenie/załamanie)

 

Należałoby umyć i odtłuścić felgę, przetrzeć papierem ściernym klocki. Jeśli to nie pomoże, to znaczy, że wina leży po stronie sprzętu. Swoją drogą ciekawe co to za rama. Jeżeli to jakieś rower "retro MTB", to za brak siły hamowania może odpowiadać niska sztywność ramy. W takim przypadku dobrym pomysłem jest dokupienie i zamontowanie boostera np. takiego:

 

http://allegro.pl/booster-hamulca-al-czarny-ktw-i6090214045.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...