mike24 Napisano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2016 Mam dylemat w temacie zakupu roweru typu HT. Ma to być mój drugi rower z nastawieniem na dłuższe wycieczki w każdym terenie. Do kwoty 7500 PLN znalazłem 2 rowery z oferty Canyona, które spełniają moje wymagania: https://www.canyon.com/pl/tools/bike-comparison/#biketype=2&bike1=3835&bike2=3839 I teraz pojawia się kilka ALE....: 1. Nastawiałem się na koła 29 cali, ale z uwagi na wzrost 170cm raczej skazany jestem na ramę S. Z powyższych dwóch jeden miałby 27,5 a drugi 29 cali. Pytanie czy dobrze kombinuję, że przy HT jednak 29-er ma więcej zalet. 2. Ten na mniejszych kołach ma o klasę lepszy osprzęt, ale ramę ALU i chyba trochę za mały blat na dłuższe wycieczki (takie mam obawy). 3. 29-er ma gorszy, ale wciąż przyzwoity osprzęt i napęd, który mnie w pełni zadowala (teraz jeżdżę na takich przełożeniach), no i rama CARBON co jest dla mnie dużym plusem. Będę wdzięczny za wasze cenne uwagi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2016 1. Trzeba przymierzyć jak się czujesz na 29er. W przypadku tak niskiego wzrostu "przewaga" jednak maleje. 2,3. Nie ulegaj magii napędu 11sp z tym "o klasę". Jak już to tylko manetki i przednia zmieniarka są wyrażnie lepsze. Fakt blat 36T w przypadku 27,5" to trochę więcej niż za mały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2016 Za mały? IMHO to max co warto mieć w rowerze w teren, a powyżej to albo ścigant z dobrym kopytem albo kolejny „mtb na asfalty” A tak poważniej, to przecież indywidualna sprawa. Ja jeżdżę np. 1x9 z blacikiem 32T przy 26” w jednym ze swoich rowerów i nic mi nie brakuje do tego, do czego to używam. Jak pytającemu odpowiada to tylko brać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mike24 Napisano 5 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2016 panowie.... największy dylemat mam czy brać 29-era czy 27,5 ..... korba to nie majątek i można przecież wymienić 2,3. Nie ulegaj magii napędu 11sp z tym "o klasę". Jak już to tylko manetki i przednia zmieniarka są wyrażnie lepsze. Fakt blat 36T w przypadku 27,5" to trochę więcej niż za mały. nie chodzi mi tylko o napę, ale w sumie jeszcze o hamulce, koła, itd.... w tym ALU generalnie wszystko wygląda na nieco lepsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2016 Jednak doszukuję się stwierdzeniu, że "na dłuższe wycieczki w każdym terenie" to jednak trochę tego asfaltu może być. To napęd typowo terenowy więc niech zainteresowany sam oceni czy będzie mało czy nie. Jakiś odniesienie chyba posiada. Nowe hydrauliki XT w żadnym wypadku nie są lepsze a już gdzieś pisałem, że nawet ciut gorsze od SLX'ów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mike24 Napisano 5 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2016 Za mały? IMHO to max co warto mieć w rowerze w teren, a powyżej to albo ścigant z dobrym kopytem albo kolejny „mtb na asfalty” A tak poważniej, to przecież indywidualna sprawa. Ja jeżdżę np. 1x9 z blacikiem 32T przy 26” w jednym ze swoich rowerów i nic mi nie brakuje do tego, do czego to używam. Jak pytającemu odpowiada to tylko brać. to nie ma być ścigant do zawodów tylko uniwersalny sprzęt do długich wycieczek w każdym terenie.... asfalty oczywiście również wchodzą w grę edit.... korba z blatem 36 to jedyna rzecz, która na pewno mi nie pasuje i od razu poszłaby do wymiany Nowe hydrauliki XT w żadnym wypadku nie są lepsze a już gdzieś pisałem, że nawet ciut gorsze od SLX'ów. przewaga CF 29 rośnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2016 Ja do takich celów używam 36/22T, tylko ja się bardziej martwię o miękkie przełożenia w teren niż o to, że powyżej 30-40km nie pomajtam nóżkami na asfaltowym zjeździe. I zależnie od tego gdzie i jak się jeździ ten kompromis będzie w innym miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mike24 Napisano 5 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2016 jedna myśl mnie właśnie naszła..... w obecnym secie mam napęd 38/24 przy kasecie 11/36 ale jeszcze na kołach 26...... czy odczucia nie będą czasami podobne przy tym napędzie 36/26 ale kołach 27,5 a tym bardziej 29 cali? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2016 Oczywiście, zwiększając koło powinieneś proporcjonalnie zmniejszyć zębatki aby "odczucia" były zbliżone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mike24 Napisano 5 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2016 no właśnie.... czyli napęd 36/26 będzie chyba jednak bardzo ok pozostaje mi największy dylemat, a co się z tym wiąże co zyskam/stracę wybierając pomiędzy 27,5 a 29-erem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PeGie Napisano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2016 W CF sama rama będzie, z racji użytego materiału, lepiej pracować na nierównościach. W CF jest z czego schodzić z wagi tanim kosztem (relatywnie), w AL odchudzanie będzie droższe. Różnica w kołach? Przy twoim wzroście nie odczujesz ogromnej różnicy, a 27,5 będzie przy tym wzroście dobrze pod tobą wyglądał. Oczywiście znajdą się tacy co powiedzą że mikrusy w kobiecym XC jeżdżą na 29 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mike24 Napisano 5 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2016 wygląd na rowerze nie jest najważniejszy..... oglądając się w stronę 29-era miałem w zamyśle zwiększenie efektywności, ale czytając, że przy moim wzroście może to nie mieć takiego efektu zaczynam się zastanawiać czy w ogóle pchać się w duże koło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PeGie Napisano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2016 Dlatego najpierw napisałem że nie odczujesz różnicy, a później o wyglądzie. Ale że małe to ma znaczenie, to najpierw podałem plusy karbonu który bym wybrał będąc na twoim miejscu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mike24 Napisano 5 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2016 no to chyba jednak stanie na 29-erze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2016 wygląd na rowerze nie jest najważniejszy..... oglądając się w stronę 29-era miałem w zamyśle zwiększenie efektywności, ale czytając, że przy moim wzroście może to nie mieć takiego efektu zaczynam się zastanawiać czy w ogóle pchać się w duże koło I tu jest sedno sprawy. Jak nie trafisz naprawdę w super ramę pod niską osobę to będzie kupa i tyle. 29er nie jest na taki wzrost. Wygląda to trochę tylko lepiej jak się jeżdzi czymś takim w bardzo płaskim terenie. Można się było "pchać" na siłę w takie wynalazki z kilka lat wstecz jak nie było 650B. Obecnie nie wiem co kim kieruje by wybierać 29er. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mike24 Napisano 7 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 to jeszcze jedno pytanko..... warto doplacać do tego foxa i hamulców XT? https://www.canyon.com/pl/tools/bike-comparison/#biketype=2&bike1=3875&bike2=3835 Edit.... sam sobie odpowiadam, że do hamulców nie warto, pytanie więc tylko o wideł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vpablov Napisano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 moim zdaniem nie warto Fox wcale nie będzie lepszy od reby, a 900 stów piechotą nie chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mike24 Napisano 7 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 jeszcze kwestia czy w tej Rebie jest również oś 15QR bo nie ma tego w opisie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
schwinn0 Napisano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 na 99,9% tak. jest sztywna oś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej762 Napisano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 To nie merida czy trek albo spec. W tych pieniądzach będzie na pewno sztywna oska. Jak się przyjrzeć na zdjęciach to widać haki tego Rebulca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.