Skocz do zawartości

[Opony] Jakie będą pasować, jakie kupić?


desolace

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Posiadam rower Hexagon V6 http://www.kross.pl/sites/default/files/styles/bike_zoom/public/bikes/2011/hexagon/v6_grafitowymatowy.png?itok=C7TJfjPz zużyły mi się już opony i wbiła blaszka przebijając się do środka i uszkadzając dętkę. Aktualnie mam oryginalne od czasu kupna http://www.bajkszop.com/opona-rubena-26x1-90-v45-winner-50-559-p-69.html i chyba czas na zmianę. Niestety jestem kompletnie zielony w temacie rowerów, od 2 dni czytam co mogę, oglądam filmiki i im więcej wiem tym mniej tak naprawdę. Milion rodzai opon, firm, szerokości, grubości, kostek, bieżników, rodzai składu gum i jeszcze dopasować to do takiej jazdy gdzie niby dużo na asfalcie, ale potem jak się wjedzie nagle na wielkie kamory to żeby problemu nie było :icon_confused: 

Chcę kupić opony, które będą pasować do mojego roweru do kół/obręczy. Teren mniej więcej po jakim jeżdżę:

Asfalt 60%,
Ubite drogi polne/Drogi leśne 45%
Drogi z dużymi kamieniami gęsto usypanymi 25%
Pola/trawa 15%
Płyty chodnikowe często nierówne z wybojami 10%

Co powinny spełniać opony:

- szybko się męczę w jeździe nawet pod minimalną górkę na swoich obecnych oponach, chciałbym coś lepszego w tej kwestii
- nie chcę łapać kapci, zależy mi na jak najmniejszej szansie na przebite dętki i opony
- wytrzymałość aby nie wymieniać zbyt często opon
- dobra prędkość toczenia to w zasadzie jak przy punkcie pierwszym

Cena jak najtaniej, najlepiej do 40 zł, te moje obecne przejechały 3 lata z tylko jednym kapciem a cena podana jest 26 zł. Nie jeżdżę dużo max. kilkadziesiąt km co 3 dni czasem dłuższe przerwy.

Chcę też kupić dętki, lampę i inne akcesoria, ale tu jest dział od opon więc nie wiem czy mam gdzieś indziej zrobić do tego temat czy to tu podpiąć? Jak coś trzeba podać to dajcie znać, proszę o pomoc w tej kwestii bo jakoś samemu nie mogę nic konkretnego wymyślić, dzięki z góry i pozdrawiam  :) 
 

Napisano

 

 

szybko się męczę w jeździe nawet pod minimalną górkę na swoich obecnych oponach, chciałbym coś lepszego w tej kwestii

 

W tej kwestii proponowałbym popracować nad kondycją.  

Napisano

Do 40 zł za jedną bo z tego co przeglądałem to są po 20-30+ tak jak te moje oryginalne za 26 zł.
Z kondycją to swoją drogą, ale nawet na samym początku i na prostej drodze dość opornie się jedzie, nie muszę się nawet męczyć.

Napisano

Ta opona Rubena to semi slick i z założenia powinna mieć niskie opory toczenia. Skoro czujesz spore opory w jeździe to ja bym szukał przyczyny gdzie indziej, może łożyska w piastach? 

Jeśli chcesz spróbować innej oponki rozejrzyj się za Schwalbe Land Cruiser. Widziałem na necie za niewiele ponad 40 zeta za sztukę. 

Napisano

W takiej cenie to te rubeny co miałeś ew. Rubena V-85 ocelot, deestone d-211, kenda k-929, Rubena v-78 neptune, kenda k-1010. Dużo jeździłem na ocelotach i szczerze polecam. Do bardziej ambitnego terenu neptune (oczywiście mówimy o oponach niskobudżetowych ale dających radę). Zamiast szerokości 1,9 szukaj raczej 2,1. Zawsze te dodatkowe 5mm szerokości trochę poprawi komfort.

Jeśli chodzi o schwalbe to mam złe doświadczenia z odświeżonymi (właśnie tymi podejrzanie tanimi) oponami z mieszanki SBC. Jakieś takie plastikowe toto, śliskie. Miałem okazję zrobić kilkadziesiąt km na LC 2016 w różnym terenie i... miałem wrażenie, że to jakieś nylonowe CST za 15zł. Ze schwalbów do takiego zastosowania jak piszesz to rocket ron, racing ralph albo nieco abmitniejszy teren na smart sam. Te najtańsze serie można czasami wyrwać w cenie 50-60zł/szt. chociaż moim zdaniem tanim Niemcom wspomniane Czeszki nie ustępują.

Napisano

Tylko szersza, to i opory toczenia będzie miał raczej wieklsze... kondycja i wiecej jazdy i z czasem nie bedzie problemu, mozę dieta... a jak z cisnieniami masz? Dobrze napompowane, zgodnei z zaleceniami? Na "twardo"?

 

 

No to z tych zaleceń nie polecę takich jak do mojego Hexa kiedy kupiłem i mam  ;) 

Napisano

Z tego co widzę to problemem są podjazdy a nie opory na asfalcie. Tutaj pomoże tylko dobra technika + kondycja. Te symbolicznie szersze opony będą trwalsze i lepiej będą się zachowywały w "terenie".

Napisano

Dzięki za odpowiedzi :) Pompuję zawsze aż czuję mocny opór w pompce i gdy opony są twarde no po prostu na czuja bo jak pisałem nie mam z rowerami zbytnio do czynienia oprócz samej jazdy.
Jak czytałem i oglądałem jakieś rzeczy to podobno lepiej wziąć 1.5 albo 1.75 góra do jazdy na asfalcie i trochę w terenie bo rzekomo te 1.9+ to już są w trudne tereny i kupowanie takich na asfalt czy średni teren jest stratą kasy bo się ich nie wykorzystuje w pełni czy jakoś tak, że niby 1.5 dają sobie radę i mają o wiele lepsze toczenie. I jeszcze coś było wspomniane aby środkowy bieżnik był płaski lecz gruby a tylko po bokach "kolce". Trochę mi 1.5 nie pasują do takiego roweru takie wąskie, ale niby między 1.5 a 1.9 jest ogromna różnica na asfalcie w toczeniu to ja nie wiem. Sam chciałem wziąć coś takiego http://www.ceneo.pl/20283954#mh=G0i1zUfy73005kendaR2SdIQWpvLUWUqmdStft0yEkyhOQpTqyM-LCfaq4Dsh0-eCWgtxY0JInIETjMupTrmaQZfrf-jnYl20YBeX19Bip2idJrLHx8NhpjywyRrXAVH_3Eqy6OiVTiuFeoL3tRoW23ISOyGBt1RTkcjSKJ2WwRbtWX5nV6Xh53HuOys-vm7IymG97qEmerhs9_Ggs0 ale pewnie słabe bo się nie znam  :laugh:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...