lucass1984 Napisano 4 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2016 W zeszłym sezonie złożyłem od podstaw nowy rower, jednak nie do końca odpowiadał mi on, w dodatku pod koniec sezonu amortyzator dokonał żywota. Stwierdziłem, że przecież i tak nie staruję w wyścigach, jeżdżę rekreacyjnie po niezbyt trudnym terenie i ścieżkach leśnych, czasem ulice. Często jeździłem z zablokowanym skokiem więc zamiast nowego amortyzatora kupiłem sztywny widelec. Zmieniłem też nieco geometrię poprzez krótszy mostek i inną kierownicę. Tak powstał rower idealnie dostosowany do moich potrzeb. Odchudzanie roweru jest takim moim małym hobby, więc każda część była dobierana głównie pod tym kątem. Oczywiście równie ważny był wygląd choć budżet jak zwykle wymusił nieco kompromisów. Z racji swojego stylu jazdy mogłem poświęcić część z wytrzymałości i wszechstronności na rzecz wagi. W praktyce korzystam tylko z pewnego zakresu przełożeń więc spokojnie wystarcza mi system 1x10, sztywny widelec po kilku jazdach również zdaje egzamin. Pewnie wiele osób spyta się po co to robię skoro się nie ścigam. Otóż z tego samego powodu dla którego ludzie kupują zegarki do nurkowania choć co najwyżej zamoczą go w zlewie, sportowe auta choć nie mają zamiaru się ścigać czy wypasione telefony służące jedynie do dzwonienia i sms. Po prostu chcę mieć fajny, superlekki rower, trochę dla własnej radości, trochę dla zaspokojenia próżności, pewnie też trochę żeby się móc pochwalić :-) A teraz część techniczna czyli dokonane modyfikacje. Koła - dętki zastąpione systemem tubeless. Manetka - usunięcie telewizorka, śruba mocująca obejmę alu, baryłka regulująca alu, odchudzenie samej obejmy Mostek - wymiana śrub Sztyca - skrócenie rury, odchudzenie mocowania siodełka, tytanowe śruby Korba - usunięcie osłony łańcucha, zębatka Vincere sumo 36T alu, śruby mocujące alu Hamulce (zacisk i klamka) - wymiana wszystkich śrub na alu, odchudzenie mocowania klamki Kaseta - wersja szosowa 12-27, alu nakrętka Przerzutka tył - śruby wymienione na alu, cały wózek z XT773 odchudzony, kółeczka alu (kcnc i swiss comp) Na zdjęciach jest rower w wersji niedzielna wycieczka z dziewczyną, czyli wygodniejsze siodełko, zapięcie, normalnie jeżdżę na siodełku wymienionym w spisie. Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - 4g Brake (Front): (Hamulec przedni) Avid Elixir 5 - 244g Brake (Rear): (Hamulec tylny) Avid Elixir 5 - 257g Cables: (Pancerze i linki) Jagwire - 32g Cassette: (Kaseta) Shimano Dura-Ace 10s 12-27- 183g Chain: (Lancuch) Shimano SLX 10s - 260g Crankset: (Korby) Truvativ 1,1 - 699g Bottom Bracket: (Suport) Truvativ GXP - 99g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - brak Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT RD-T780 - 201g Disk front: (Tarcza przód) XON 160mm - 81g Disk rear: (Tarcza tył) XON 160mm - 81g Fork: (Widelec) Mosso - 734g (z gwiazdką) Frame: (Rama) Boplight Marathon Team 19" - 1396g Grips: (Gripy) Boplight pianki - 14g Handlebar: (Kierownica) KCNC Dark Side 580x25,6 - 136g Headset: (Stery) Token - 75g Pedals: (Pedaly) RockBros Tytan - 162g Seat: (Siodlo) Sportourer Dragon Gel Flow - 265g Seatpost: (Sztyca) Boplight Team 27,2x300mm - 220g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Boplight - 19g Shifters: (Manetki) Shimano Deore M590 z linką - 129g Skewers: (Zaciski kol) Token Ti - 49g Stem: (Mostek) KCNC FlyRide 25,6 - 81g Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Furious Fred TLR 2,0 - 329g Tire (Rear): (Opona tylna) Schwalbe Furious Fred TLR 2,0 - 330g Top Cap: (Top cap) Boplight - 5g Tubes: (Detki) Tubeless mleczko + zawory 120g Wheel Front: (Kolo przednie) -Hub: (Piasta) Token 491 - 155g -Rim: (Obrecz) Sunrims Equalizer21 26" 32otw - 385g -Spokes: (Szprychy) CN Spoke 2.0-1.8-2.0 32szt - 185g -Nipples: (Nyple) CN Spoke Alu blue - 10g Wheel Rear: (Kolo tylne) -Hub: (Piasta) Token 491 - 268g -Rim: (Obrecz) Sunrims Equalizer21 26" 32otw - 385g -Spokes: (Szprychy) CN Spoke 2.0-1.8-2.0 32szt - 182g -Nipples: (Nyple) CN Spoke Alu blue - 10g RAZEM 7785g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alagor96 Napisano 4 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2016 Bardzo fajny, ile kosztował? Mogłeś jeszcze dać karbonowy widelec, zamiast tego mosso. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timex550 Napisano 4 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2016 Jeszcze mógłbyś zrzucić ponad 100g na zmianie hampli na coś w stylu Formula R1. Komplet przód+tył z klamkami, przewodami i zaciskami to około 320-360g, a Twoich Elixirów 500g. Ale to tylko taka mała sugestia, bo rower prezentuje się super. Chociaż ja bym w nim jeszcze widział jakieś lekkie pedały zatrzaskowe (np. CB Eggbeater) Aż by się chciało pojeździć patrząc na fotki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 4 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2016 Tarcze odwrotnie zamontowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass1984 Napisano 4 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2016 Bardzo fajny, ile kosztował? Mogłeś jeszcze dać karbonowy widelec, zamiast tego mosso. Trudno go wycenić bo większość części zdobyłem po cenach hurtowych lub okazje na allegro ale i tak pewnie będzie ok 4500-5000zl Widelec ten znalazłem za połowę ceny tzn 160zl i był biały a chciałem biały. Może w przyszłym sezonie zamienię go na carbon jeżeli coś znajdę. Jeszcze mógłbyś zrzucić ponad 100g na zmianie hampli na coś w stylu Formula R1. Komplet przód+tył z klamkami, przewodami i zaciskami to około 320-360g, a Twoich Elixirów 500g. Ale to tylko taka mała sugestia, bo rower prezentuje się super. Chociaż ja bym w nim jeszcze widział jakieś lekkie pedały zatrzaskowe (np. CB Eggbeater) Aż by się chciało pojeździć patrząc na fotki. Bardzo chętnie widziałbym jakieś extra hamulce nawet KCNC ale jak zwykle budżet nie pozwolił. Te zdobyłem nowe kpl na oba koła za 400zl. Są to moje pierwsze tarcze więc na razie żeby nic nie pogorszyc nawet przewody są oryginalnej długości, nie skracane, są troszkę za długie. Kiedy przyjdzie czas na serwis skrócę i zmienie na inny kolor pancerze. A co do pedałów to jeżdżę rekreacyjnie nie mam ochoty ani potrzeby bawić się w pedały zatrzaskowe. Tak jest prościej i szybciej choć mam świadomość przewagi zatrzasków nad platformami. Może kiedyś do nich dojrzeję :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.