Skocz do zawartości

[damper] fox float ctd boostvalve


Melman1980

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie.... W gruncie rzeczy pytanie może się okazać głupie ale jestem ciekaw pewnej kwestii. Jak jadę fullem z tym oto amortyzatorem po szosie to którym ustawieniem zredukuje bujanie i ewentualną stratę mocy w pedałowaniu... trail? Pytam się o damper, a nie amortyzator. Wiem, że w przypadku amortyzatora praktycznie całkowitą blokadę uzyskuję się przez tryb climb a jak jest z damperem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi czy to naprawde tak ciezko sprobowac?

Jak myslisz, doczekamy sie pytania na forum - panowie, zawsze jadlem prawa reka, mam ja teraz w gipsie, lewa bedzie sie wygodnie jadlo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, odpowiedzi mam sekundowe....

To kombinuj dalej, jedz sobie powoli na rowerze na stojaco, przelacz sobie kreciolka na 1 i gwaltownie pohustaj sie na pedalach, potem przelacz na 3 i znow sprobuj i zastanow sie co Ci podpowiada intuicja.

Posredni stan czyli 2 z reguly jest trudno odczuwalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie.... W gruncie rzeczy pytanie może się okazać głupie ale jestem ciekaw pewnej kwestii. Jak jadę fullem z tym oto amortyzatorem po szosie to którym ustawieniem zredukuje bujanie i ewentualną stratę mocy w pedałowaniu... trail? Pytam się o damper, a nie amortyzator. Wiem, że w przypadku amortyzatora praktycznie całkowitą blokadę uzyskuję się przez tryb climb a jak jest z damperem?

 

 Sorry, ale nie mogę się powstrzymać, takim pytaniem naprawdę rozwalasz system a shotgun ma zupełną rację w swojej odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety zdarzają się fabrycznie nowe CTD ze skopaną platformą i jak nie ma porównania można się zdziwić jak jest,a jak być powinno.

Bujałem się z takim sezon,nawet poszły zapytania o "climb tune" do Cultu,potem odpuściłem do czasu porównania innej sztuki w takiej samej ramie........taki sam kod fabrycznych ustawień,a praca.......niebo a ziemia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up Tomek. Ano właśnie. Więc albo jestem całkowicie niewrażliwy i nie widzę z tyłu za bardzo różnicy między poszczegolnymi trybami albo coś jest nie halo z CTD :) Jaka puenta Twojego przypadku?. Climb na damperze jest charakterystyczny czy raczej nie? Tzn czy widać bardzo różnice miedzy trail a climb np ?

 

@up Rafal_P. ja też nie mogę się powstrzymać, więc zamilcz :)


EDIT: zapomniałem....brat ma identyczny damper, okazuje się, że on też zbytnio różnicy nie widzi w działaniu :)

Edytowane przez Melman1980
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja z zaworem bv nie blokuje w ustawieniu © dampera całkowicie tak jak ma to miejsce w widelcach. Jesli natomiast nie odczuwasz różnic pomiędzy poszczególnymi ustawieniami C-T-D damper jest zapowietrzony.Do serwisu.

Edytowane przez topol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś w takim razie jest nie halo brat ma float CTD LV i na climbie praktycznie blokuje mu amortyzator, przynajmniej tak mi powiedzial sam osobiscie nie sprawdzalem a u mnie no coż ja nie widzę szczerze mowiac roznicy miedzy poszczegolnymi trybami w moim amortyzatorze

 

EDIT:prawdopodobnie wychodzi na to, że wersja boostvalve tak ma i poszczegolne tryby na pierwszy rzut oka wykazują między sobą małe różnice

Edytowane przez Melman1980
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem podobny problem ale ze starszym floatem rp23 BV. Też nie czułem różnicy między trybami dopiero na 3 coś blokowało. Pół roku tak jedzilem bo myślałem że ten typ tak ma. W końcu udałem się na przegląd i okazało się że jeden element platformy jest uszkodzony. Po naprawie było wyraźnie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądnałem kilka zagranicznych forum i okazuje się, że sporo ludzi nie widzy różnicy miedzy tymi trybami wystarczy wpisac "CTD no difference" :) w zależności od posiadanego tłumika. Przede wszystkim chodzi chyba o spręzynę i wstępne ustawienia amortyzatora przy produkcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czy poszczególne tryby dają odczuwalną różnicę może zależeć od kilku rzeczy - uszkodzenie to jedna sprawa, druga to koncepcja zestrojenia jaką miał producent. 

Miałem dwie takie same ramy z dwoma takimi samymi damperami - float rp23. W pierwszej damper miał wyczuwalnie różną siłę usztywniania zawieszenia. W pierwszej ramie stopień pierwszy dawał wrażenie mocno napompowanej opony, drugi usztywniał zawieszenie na siedząco, trzeci pozwalał pedałować na stojąco bez uginania się wahacza; w drugiej ramie stopień pierwszy nie dawał nic, drugi działał tak jak stopień pierwszy w pierwszej ramie a trzeci tak jak drugi w pierwszej. 

Obecnie zauważyłem że praktycznie żadne zawieszenie nie jest całkiem sztywne przy trybie climb dampera (Fox) co wg mnie jest bez sensu jeśli widelec w tym trybie jest usztywniony praktycznie całkowicie. 

W widelcach jak i damperach Foxa w moim odczuciu tryb trail nie daje praktycznie nic. Regulacja działa właściwie zerojedynkowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze jedno różnice są podobno bardziej odczuwalne przede wszystkim podczas jazdy. W trybie statycznym nie za bardzo. Zadzownie do Cult-bikes dzisiaj może coś poradzą

 

EDIT: W Cult-bikes gościu mi oznajmił, że wszystko zależy od tego jak wstępnie ustawiony jest amor do ramy w rowerze i tak naprawde miedzy CTD mogą być skrajnie rózne i skrajnie podobne :) w zależności co producent roweru zazyczyl sobie do charakteru ramy.

 

mój damper ma wstępne ustawienia dokładnie takie:

 

2014, FLOAT-A P-S, CTD BV LV, Canyon, Nerve AL 29, 7.250, 1.750, 0.8 Spacer, VTL, RTL, 175, 16

 

z tego wynikają różnice między poszczególnymi trybami. Jakby ktoś mogł mi rozszyfrować byłbym wdzeczny :)

Edytowane przez Melman1980
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok już wszystko wiem, za wszystko odpowiada parametr VT i przełożenie ramy. W moim przypadku VTL oznacza bardziej "miękką" całą platformę jest jeszcze VTM i VTF czyli najtwardsze, a w ramach ciekawostki zmiana na VTF w cult-bikes to 619złotych bo trzeba przy okazji wykonać full serwis. Fox się ceni na maxa

Edytowane przez Melman1980
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...