Melman1980 Napisano 4 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2016 Panowie.... W gruncie rzeczy pytanie może się okazać głupie ale jestem ciekaw pewnej kwestii. Jak jadę fullem z tym oto amortyzatorem po szosie to którym ustawieniem zredukuje bujanie i ewentualną stratę mocy w pedałowaniu... trail? Pytam się o damper, a nie amortyzator. Wiem, że w przypadku amortyzatora praktycznie całkowitą blokadę uzyskuję się przez tryb climb a jak jest z damperem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2016 Powiedz mi czy to naprawde tak ciezko sprobowac? Jak myslisz, doczekamy sie pytania na forum - panowie, zawsze jadlem prawa reka, mam ja teraz w gipsie, lewa bedzie sie wygodnie jadlo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Melman1980 Napisano 4 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2016 Może nie cięzko spróbować ale jak dla mnie trudno odczuć, może ktoś czuje lepiej ode mnie Długo myslałeś nad tą odpowiedzią ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2016 Nie, odpowiedzi mam sekundowe.... To kombinuj dalej, jedz sobie powoli na rowerze na stojaco, przelacz sobie kreciolka na 1 i gwaltownie pohustaj sie na pedalach, potem przelacz na 3 i znow sprobuj i zastanow sie co Ci podpowiada intuicja. Posredni stan czyli 2 z reguly jest trudno odczuwalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czekoladowyPaczek Napisano 4 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2016 Jest tak samo jak w przypadku amortyzatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Melman1980 Napisano 4 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2016 No właśnie nie jest. Amortyzator praktycznie sie blokuje, a damper nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czekoladowyPaczek Napisano 4 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2016 Zasada działania jest taka sama czyli na descent "ugina" się najłatwiej i kolejno trail oraz climb, na którym ugina się najtrudniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Melman1980 Napisano 4 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2016 Ok to rozumiem i tak właśnie podejrzewałem, że damper inaczej zachowa się podczas bujania niz amortyzator przy CTD w tym przypadku Climb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafal_P Napisano 4 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2016 Panowie.... W gruncie rzeczy pytanie może się okazać głupie ale jestem ciekaw pewnej kwestii. Jak jadę fullem z tym oto amortyzatorem po szosie to którym ustawieniem zredukuje bujanie i ewentualną stratę mocy w pedałowaniu... trail? Pytam się o damper, a nie amortyzator. Wiem, że w przypadku amortyzatora praktycznie całkowitą blokadę uzyskuję się przez tryb climb a jak jest z damperem? Sorry, ale nie mogę się powstrzymać, takim pytaniem naprawdę rozwalasz system a shotgun ma zupełną rację w swojej odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek21001 Napisano 4 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2016 Niestety zdarzają się fabrycznie nowe CTD ze skopaną platformą i jak nie ma porównania można się zdziwić jak jest,a jak być powinno. Bujałem się z takim sezon,nawet poszły zapytania o "climb tune" do Cultu,potem odpuściłem do czasu porównania innej sztuki w takiej samej ramie........taki sam kod fabrycznych ustawień,a praca.......niebo a ziemia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Melman1980 Napisano 5 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2016 (edytowane) @up Tomek. Ano właśnie. Więc albo jestem całkowicie niewrażliwy i nie widzę z tyłu za bardzo różnicy między poszczegolnymi trybami albo coś jest nie halo z CTD Jaka puenta Twojego przypadku?. Climb na damperze jest charakterystyczny czy raczej nie? Tzn czy widać bardzo różnice miedzy trail a climb np ? @up Rafal_P. ja też nie mogę się powstrzymać, więc zamilcz EDIT: zapomniałem....brat ma identyczny damper, okazuje się, że on też zbytnio różnicy nie widzi w działaniu Edytowane 5 Kwietnia 2016 przez Melman1980 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafal_P Napisano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2016 @up Rafal_P. ja też nie mogę się powstrzymać, więc zamilcz Vice versa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topol Napisano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2016 (edytowane) Wersja z zaworem bv nie blokuje w ustawieniu © dampera całkowicie tak jak ma to miejsce w widelcach. Jesli natomiast nie odczuwasz różnic pomiędzy poszczególnymi ustawieniami C-T-D damper jest zapowietrzony.Do serwisu. Edytowane 5 Kwietnia 2016 przez topol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Melman1980 Napisano 5 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2016 (edytowane) Coś w takim razie jest nie halo brat ma float CTD LV i na climbie praktycznie blokuje mu amortyzator, przynajmniej tak mi powiedzial sam osobiscie nie sprawdzalem a u mnie no coż ja nie widzę szczerze mowiac roznicy miedzy poszczegolnymi trybami w moim amortyzatorze EDIT:prawdopodobnie wychodzi na to, że wersja boostvalve tak ma i poszczegolne tryby na pierwszy rzut oka wykazują między sobą małe różnice Edytowane 5 Kwietnia 2016 przez Melman1980 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eloo Napisano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2016 ja miałem podobny problem ale ze starszym floatem rp23 BV. Też nie czułem różnicy między trybami dopiero na 3 coś blokowało. Pół roku tak jedzilem bo myślałem że ten typ tak ma. W końcu udałem się na przegląd i okazało się że jeden element platformy jest uszkodzony. Po naprawie było wyraźnie lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Melman1980 Napisano 6 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2016 Przeglądnałem kilka zagranicznych forum i okazuje się, że sporo ludzi nie widzy różnicy miedzy tymi trybami wystarczy wpisac "CTD no difference" w zależności od posiadanego tłumika. Przede wszystkim chodzi chyba o spręzynę i wstępne ustawienia amortyzatora przy produkcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 6 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2016 To czy poszczególne tryby dają odczuwalną różnicę może zależeć od kilku rzeczy - uszkodzenie to jedna sprawa, druga to koncepcja zestrojenia jaką miał producent. Miałem dwie takie same ramy z dwoma takimi samymi damperami - float rp23. W pierwszej damper miał wyczuwalnie różną siłę usztywniania zawieszenia. W pierwszej ramie stopień pierwszy dawał wrażenie mocno napompowanej opony, drugi usztywniał zawieszenie na siedząco, trzeci pozwalał pedałować na stojąco bez uginania się wahacza; w drugiej ramie stopień pierwszy nie dawał nic, drugi działał tak jak stopień pierwszy w pierwszej ramie a trzeci tak jak drugi w pierwszej. Obecnie zauważyłem że praktycznie żadne zawieszenie nie jest całkiem sztywne przy trybie climb dampera (Fox) co wg mnie jest bez sensu jeśli widelec w tym trybie jest usztywniony praktycznie całkowicie. W widelcach jak i damperach Foxa w moim odczuciu tryb trail nie daje praktycznie nic. Regulacja działa właściwie zerojedynkowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Melman1980 Napisano 6 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2016 (edytowane) i jeszcze jedno różnice są podobno bardziej odczuwalne przede wszystkim podczas jazdy. W trybie statycznym nie za bardzo. Zadzownie do Cult-bikes dzisiaj może coś poradzą EDIT: W Cult-bikes gościu mi oznajmił, że wszystko zależy od tego jak wstępnie ustawiony jest amor do ramy w rowerze i tak naprawde miedzy CTD mogą być skrajnie rózne i skrajnie podobne w zależności co producent roweru zazyczyl sobie do charakteru ramy. mój damper ma wstępne ustawienia dokładnie takie: 2014, FLOAT-A P-S, CTD BV LV, Canyon, Nerve AL 29, 7.250, 1.750, 0.8 Spacer, VTL, RTL, 175, 16 z tego wynikają różnice między poszczególnymi trybami. Jakby ktoś mogł mi rozszyfrować byłbym wdzeczny Edytowane 6 Kwietnia 2016 przez Melman1980 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Melman1980 Napisano 9 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2016 (edytowane) Ok już wszystko wiem, za wszystko odpowiada parametr VT i przełożenie ramy. W moim przypadku VTL oznacza bardziej "miękką" całą platformę jest jeszcze VTM i VTF czyli najtwardsze, a w ramach ciekawostki zmiana na VTF w cult-bikes to 619złotych bo trzeba przy okazji wykonać full serwis. Fox się ceni na maxa Edytowane 9 Kwietnia 2016 przez Melman1980 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.