Skocz do zawartości

[SR Suntour] Ewulocja tańszych modeli.


Stouter

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, szukam informacji na temat amortyzatorów Suntour, dokładniej o ewolucji tańszych modeli. Sądzę że ogólnie jest to ciekawa sprawa, stąd ten temat.
Sam posiadam starego XCM'a i mam go już serdecznie dość  :sweat:. Ma on sprężynę w obu lagach i elastometr w jednej. Do tego regulacje wstępnego naprężenia sprężyny. Amortyzator o dziwo nie był bardzo zasyfiony w środku po dwóch latach, dostał też trochę oleju i uszczelniłem go na dole. Mniejsza z nim.

Na forum można przeczytać że obecne XCM posiadają dodatkowo tłumik olejowy i są to stare modele XCR. Czy XCR w wersji olejowo-sprężynowej też dostał jakieś udoskonalenia? Lepsze uszczelki, niższą wagę, cokolwiek?

 Oraz jaka jest różnica między XCR 2015 oraz 2016, intersuje mnie zarówno w przypadku wersji olej-powietrze jak i olej-sprężyna.
Wiadomo że nikt z nas nie lubi przepłacać, więc pytanie czy warto dołożyć do nowszej wersji?

Pozdrawiam

Edytowane przez Stouter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie mam V'ki i wolałbym przy nich zostać. Zdaje sobie sprawę że brak na rynku konstrukcji pod V'ki, więc będę raczej wymieniał koło i zakładał tarczówkę.. Z tym że tak naprawdę nie jest mi ona potrzebna.. :icon_confused:
 

 

Czyli XCR dostał teflonowe ślizgi? Od którego roku? W ogóle orientujesz się czy były jakieś zmiany w XCR2016 oil coil?

Ogólnie powiem Wam że wziąłbym XCR AIR albo Raidona, ale przez spisek pakowania tarczówek do wszystkich rowerów z amortyzatorem nie wyrobie się finansowo :P.

Edytowane przez Stouter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na allegro są jakieś XCR 2015 niby fabrycznie nowe za 279zł. Za takie pieniądze to się chyba bardzo opłaca, obawiam się jednak czy wszystko z nimi ok?.. Linka teraz nie wkleje, bo w robocie jestem :P.

Edytowane przez Stouter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

110zł to nie tak niedużo, wezmę tego XCR'a raczej bo muszę jeszcze kupić hamulec, czyli ze 200zł i koło czyli też ok 200zł :icon_confused: .


Chociaż cały czas się zastanawiam czy nie dozbierać i wziąć XCR AIR. Duża jest różnica między powietrzem a sprężyną w tych amortyzatorach? Moja waga ok 65kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powietrzny zawsze jest lepszy niż sprężynowy tylko patrząc na powietrzny trzeba uważać co się kupuje. Szczególnie na używki bo sprężynowy ma sprężynę i ciężko coś zdupcyć zaś np. używany powietrzny może mieć parę wad np. uszczelkę tłoczka wyrobiona  lub jakieś oringi albo także uszkodzony zawor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to warto kupić amortyzator, czyli coś co poza tym że się ugina ma także działające tłumienie powrotu z regulacją. Bez tego, albo z jakimś bliżej nieokreślonym wkładem bez regulacji, to tylko atrapa amortyzatora. Osobiście nie kupiłbym „dociążacza przodu” za prawie 300zł tylko dołożył do czegoś co chociaż ma szansę działać. Oczywiście jest jeszcze kwestia jak i gdzie to będzie używane. Co innego jak ktoś potrzebuje do jazdy w terenie, a co innego jak to kolejny „szosowy góral”.

Edytowane przez modrzew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to warto kupić amortyzator, czyli coś co poza tym że się ugina ma także działające tłumienie powrotu z regulacją. Bez tego, albo z jakimś bliżej nieokreślonym wkładem bez regulacji, to tylko atrapa amortyzatora. Osobiście nie kupiłbym „dociążacza przodu” za prawie 300zł tylko dołożył do czegoś co chociaż ma szansę działać. Oczywiście jest jeszcze kwestia jak i gdzie to będzie używane. Co innego jak ktoś potrzebuje do jazdy w terenie, a co innego jak to kolejny „szosowy góral”.

 

Sam widzisz modrzew, każdy na forum to ma swoją wizję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Powietrzny zawsze jest lepszy niż sprężynowy

 

Nie zawsze. Amorki zjazdowe lepiej wypadają sprężynowe, i to tylko z tego względu że przy zjeździe waga nie gra tak dużej roli jak przy zwykłym jeżdżeniu. Z damperami ta sama bajka. Ogólnie dobrze dobrana sprężyna pracuje lepiej niż powietrze, amortyzator/damper jest czulszy i mniej progresywny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to warto kupić amortyzator, czyli coś co poza tym że się ugina ma także działające tłumienie powrotu z regulacją. Bez tego, albo z jakimś bliżej nieokreślonym wkładem bez regulacji, to tylko atrapa amortyzatora. Osobiście nie kupiłbym „dociążacza przodu” za prawie 300zł tylko dołożył do czegoś co chociaż ma szansę działać. Oczywiście jest jeszcze kwestia jak i gdzie to będzie używane. Co innego jak ktoś potrzebuje do jazdy w terenie, a co innego jak to kolejny „szosowy góral”.

 

Oczywiście że potrzebuje amortyzatora który będzie tłumił. Inaczej nie zmieniałbym  XCM'a, albo zastosował sztywny widelec.  Rama to Leader Fox Evolution. Często rowerem jeżdżę do pracy i droga to częściowo DDR, ale też wyraźny fragment z poniszczonych płyt betonowych i skrót przez ubitą ścieżkę z różnymi wertepami. Nie skacze, ale to nie oznacza że nie potrzebuje amortyzacji.

 

XCM jest kompletnie nieczuły na drobne nierówności do tego szalenie odbija :P.

 

http://allegro.pl/amortyzator-sr-suntour-xcr-lo-tarczowy-26-26-i6034059545.html czy KONIECZNIE powinienem dołożyć do http://allegro.pl/suntour-raidon-xc-26-100-mm-1-1-8-black-i6101221696.html ? Activia, jesteś w stanie określić z którego roku jest ten Raidon z linka?

 

Edytowane przez Stouter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu się musisz dobrze zastanowić bo XCR który podałeś to nie ma regulacji tłumienia co mógł by być tam kartridż np z XCM-a wsadzony zaś ten Raidon widzę że ma dolne golenie wsadzone od XCR-A. Przez to uważaj bo często gdzieś jest jakiś haczyk.

Edytowane przez ACTIVIA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedawca odpisał że to po prostu model z 2014 roku.


Zastanawia mnie o co chodzi z tymi XCR 2016 na allegro, bo wersję bez manetki można dostać za 3-stówki. Podejrzewam że sa to jakieś totalne oemy + być może porysowane. Suntour robi jakieś dziwne wersje XCR z tłumikami z XCM? Po czym to poznać? Bo nie sądzę żeby sprzedawcy rozbierali amortyzatory i wymieniali tłumiki :teehee:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedawca odpisał że to po prostu model z 2014 roku.

 

Zastanawia mnie o co chodzi z tymi XCR

 

2016 na allegro, bo wersję bez manetki można dostać za 3-stówki. Podejrzewam że sa to jakieś totalne oemy + być może porysowane. Suntour robi jakieś dziwne wersje XCR z tłumikami z XCM? Po czym to poznać? Bo nie sądzę żeby sprzedawcy rozbierali amortyzatory i wymieniali tłumiki :teehee:

Chodzi mi o to że XCR od 2014 do polski  sprowadzane były tylko w wersji LOR albo RLR a tam na Allegro jest model wersji LO. Widocznie musi być albo z demontażu roweru, albo.......?

Poniżej masz link opisów skrótów symboli http://www.forumrowerowe.org/topic/194676-sr-suntour-skroty-i-opis-symboli-amortyzatorow/

Edytowane przez ACTIVIA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...