mati85 Napisano 3 Kwietnia 2016 Napisano 3 Kwietnia 2016 Mam opony 28x 1 5/8, 42-622, 700-40C, CZY zmiana na np 35/38-622 będzie lepsza,odczuwalna? Chciałbym uzyskać jak najbardziej lekką jazdę. Czy lepiej zostać na takim rozmiarze? Czy w tym rozmiarze znajdę opony w takim kształcie jak najmniejszy opór toczenia?
Roxorloops Napisano 3 Kwietnia 2016 Napisano 3 Kwietnia 2016 W przypadku opon trekingowych/crossowych, zmieniając szerokość prawie w każdym przypadku odczujesz różnicę w jeździe.
seraph Napisano 4 Kwietnia 2016 Napisano 4 Kwietnia 2016 Waga opony też ma tutaj znaczenie, bo opony trekkingowe projektowane są zwykle jako dość pancerne - dużo gumy, często wkładka antyprzebiciowa, odblaskowy pasek i bach! już mamy prawie kilogram. Jeśli jeździsz tylko po szosie i nie boisz się ewentualnych kapci to możesz poszukać szerszej opony szosowej np Maxxis Detonator lub Kenda Kwick - obie znajdziesz w rozmiarze 700x35C, a ich waga to już okolice 500-600 gram, czyli tak jakbyś jedną obecną oponę wyrzucił Im lżejsza opona tym łatwiej nią kręcić, czyli od razu lepiej się przyśpiesza i łatwiej jedzie pod górkę.
mati85 Napisano 4 Kwietnia 2016 Autor Napisano 4 Kwietnia 2016 Zmienione, były kenda rozmiar podany wyżej. Są Rubena v69 700x35C
mati85 Napisano 4 Kwietnia 2016 Autor Napisano 4 Kwietnia 2016 Na tym zdjęciu jest odwrotnie hehehe ale poprawiłem
Rafael83 Napisano 5 Kwietnia 2016 Napisano 5 Kwietnia 2016 Witam. Do autora tematu: czy te opony na zdjęciu to nowe i stara o której wspominałeś na początku tematu? Jeśli tak to nowa wydaje się być o połowę węższa, czy źle widzę. A tak ogólnie to mam podobny problem. Potrzebuję wymienić opony bo są już popękane i chciałbym, żeby były trochę szersze (może mniej będą grzęzły w piachu). Obecna opona to Kenda z oznaczeniem 42-622(700x40C-28x1 5/8). Przyznaje się, że się na tym nie znam i próbowałem poczytać o tych oznaczeniach ale pewności nie mam, że wybiorę dobrze. Czy ktoś może mi podpowiedzieć jaką oponę powinienem szukać dla ciężkiego rowerzysty (110kg) do jazdy głównie po asfalcie ale także po lesie i piaszczystych drogach. Potrzebna mi opona rekreacyjna więc w miarę niedroga.
mati85 Napisano 6 Kwietnia 2016 Autor Napisano 6 Kwietnia 2016 Miałem ten sam rozmiar co Ty. Zmieniłem na 700-35C Kolego więc szukaj opony o np 700x45C będzie szersza o 5mm a to dużo. Według oznaczeń moja nowa jest wezsza o 5mm a wydaje się jakby była o połowę
Rafael83 Napisano 6 Kwietnia 2016 Napisano 6 Kwietnia 2016 No właśnie o to mi chodziło, że z tymi oznaczeniami niby prosta sprawa, szerokość 35, 40, 42 lub 45 a jednak różnica kolosalna. Trochę zgłupiałem patrząc na fotkę. Pewnie to też zależy jaki model się wybierze. Może Twoja nowa opona się trochę rozpłaszczy i wizualnie będzie mniejsza różnica. Czy nowa opona się jakoś "układa"?
mati85 Napisano 6 Kwietnia 2016 Autor Napisano 6 Kwietnia 2016 Pewnie to też zależy jaki model się wybierze. zależy jaki bieżnik nawet szersza opona może być bardziej szosowa prawie gładka, myślę że koledzy może pokażą wzór bieżnika jaki będzie lepszy dla Ciebie
Rafael83 Napisano 7 Kwietnia 2016 Napisano 7 Kwietnia 2016 Po tzw znajomości mogę mieć takie opony za 58zł/sztuka http://www.schwalbetires.com/bike_tires/road_tires/road_plus Czy warto? Dam radę na tym pojechać przez miałki piach na bocznych drogach?
Rafael83 Napisano 17 Kwietnia 2016 Napisano 17 Kwietnia 2016 Kupiłem wspomniane opony. Po asfalcie jadą gładko bo do tego są stworzone. Po piachu trochę się zagłębiają ale z racji większej szerokości dają radę. Ogólnie jestem zadowolony.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.