Skocz do zawartości

[obręcz]Peknieta obręcz Rodi 28 cali / 32 otwory / 19 x 22 mm Cross


Reocur

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć

 

Mam problem, ostatnio musiałem się awaryjnie ewakuować przez krawężnik i strzeliła mi obręcz w Crossowym Zethosie 2011, (V-brake)

To co udało mi się z niej odszyfrować:

Rodi 28 cali / 32 otwory / 19 x 22 mm

co robić, jak życ ? to pierwsze moje rozwalone koło i nie wiem co będzie najlepszym rozwiązaniem: wymiana samej obręczy czy całego koła?, w zeszłym roku założyłem dość dobra/drogą kasetę CS-HG80-9, i teraz ma przelot około 4K Km, ale nie znam sie czy to dużo/mało na ten sprzęt.

Roweru używam codziennie przez cały rok do ciorania po mieście do roboty, ale zdarza się tez raz na jakiś czas wypad na Jure czy Beskidy (Szyndzielnia-Brenna) i dawał radę :). Szukam rozwiązania solidnego i optymalnego kosztowo czyli nie najtańsze/najdroższe. Jeśli do tej pory koło sprawowało się dobrze to czy reszta czyli szprychy i piasta będzie się nadawać do przekładki czy też sztuka zaplatania kół każe je traktować jako gruz i wywalić?

Poradzicie coś zanim zacznę rozmawiać z serwisem?

dzieki i pozdrawiam!

post-166421-0-63689800-1459538301_thumb.jpg

post-166421-0-16630300-1459538337_thumb.jpg

post-166421-0-69581800-1459538371_thumb.jpg

post-166421-0-90326300-1459538401_thumb.jpg

post-166421-0-42648000-1459538434_thumb.jpg

Napisano

Kasetę możesz przełożyć do nowego koła. Piasta będzie się nadawać , szprychy raczej też , tylko musiał byś kupić obręcz o takiej samej wysokości , inaczej szprychy mogą być za długie / za krótkie. Można oczywiście przekładać obręcz ale czy to Ci się opłaci? Koszt zaplecenia i rozplecenia koła to około 40 zł (łącznie) , do tego obręcz , ewentualne szprychy i to już spory koszt. Chociaż z tego co widzę masz dobre piasty i szprychy więc może się to opłacać. Najlepiej jak byś przeszedł się z tym do dobrego serwisu i tam zapytał o koszt.

 

Znalazłem taką obręcz. Gdybyś kupił taką samą to nie było by konieczności wymiany szprych , chyba że któreś uszkodziłeś. 

Napisano

Dzięki za info, szprychy wyglądają na całe, przynajmniej na pierwszy rzut okiem, zobaczymy czy nie będzie problemu z odkręceniem nypli, generalnie to wolę naprawiać niż wyrzucać i kupować nowe więc koszt nie jest najważniejszym kryterium, i chytrze kombinując myślałem że jeśli piasta i szprychy zostaną to będę mógł zaszaleć i kupić jakaś lepsza obręcz

Napisano

Sprawdź w jakim stanie jest piasta (bieżnia,konusy,kulki) , skoro w ciągu roku robisz 4kkm to piasta ma pewnie całościowo niezły przebieg i być może nie długo będzie do wymiany - szkoda byłoby ponosić koszty przeplatania dwukrotnie.

 

P.S.

Masz super pomagiera , zdjęcie "kolo" mnie rozbroiło :thumbsup:

Napisano

 

 

myślałem że jeśli piasta i szprychy zostaną to będę mógł zaszaleć i kupić jakaś lepsza obręcz

Możesz kupić lepszą , tylko musisz zwrócić uwagę na jej wysokość aby nie kupować nowych szprych.  

Napisano

Robiąc zgodnie ze sztuką nie poleca się używania tych samych szprych. Pamiętaj, że przyjęły spory cios, obręcz się poddała...

 

Oceń stan piasty i jeśli jest średni - słaby to odpuść. Kup dobie koło czy koła na maszynówkach, tanie toto teraz. Kasetę przekładasz i śmigasz dalej!

 

 

http://allegro.pl/mocne-kola-28-rodi-scorpion-novatec-8-9-10rz-bk-i5264592946.html

 

Ja pierwszego tysiaka na tych kołach już w tym roku wykręciłem i ani myślę o powrocie do konusów-kulek.

Napisano

serwis powiedział że piasta sie kręci "tak sobie" tak wiec zapadła decyzja o zakupie nowego koła, szukam teraz czegoś lekkiego i wytrzymałego w limicie 400 zł wiec piasta Novatec

Tak sobie myślę że jednak w wolnej chwili zregeneruje minimalnym kosztem uszkodzone koło aby mieć zamiennik na sezon  zimowy, bo zauważyłem że strasznie sie wtedy wszystko niszczy od soli.

czy w poszukiwaniu koła mam unikać piast z mocowaniem pod tarczę, bo w czymś to będzie przeszkadzać czy tez w moim przypadku będzie to tylko niewykorzystany feature?

ps. czy faktycznie jest taka różnica w jakości przeniesienia siły w piastach DT?

Napisano

Nie musisz unikać piast pod tarcze , ot będzie nie wykorzystany gadżet (w przypadku piast pod centerlock nawet wiele by się w oczy nie rzucało). Za 400zł złożysz przyzwoite kółko na Novatec'u (na DT z rachetem niestety nie starczy , pochłonęłoby cały budżet). W sprawie złożenia kółka proponuję napisać do @@dawid, prowadzi on sklep http://www.daveo.pl/  zajmuje się profesjonalnie składaniem i najlepiej doradzi jakie komponenty dobrać w sam raz pod twoje potrzeby i budżet.

DT to solidne i trwałe piasty , system bębenka Star Ratchet jest bardzo łatwy w serwisowaniu , ale nie przesadzajmy nie mają jakiegoś magicznego wpływu na jakość przenoszenia sił.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...