Reocur Napisano 1 Kwietnia 2016 Napisano 1 Kwietnia 2016 Cześć Mam problem, ostatnio musiałem się awaryjnie ewakuować przez krawężnik i strzeliła mi obręcz w Crossowym Zethosie 2011, (V-brake) To co udało mi się z niej odszyfrować: Rodi 28 cali / 32 otwory / 19 x 22 mm co robić, jak życ ? to pierwsze moje rozwalone koło i nie wiem co będzie najlepszym rozwiązaniem: wymiana samej obręczy czy całego koła?, w zeszłym roku założyłem dość dobra/drogą kasetę CS-HG80-9, i teraz ma przelot około 4K Km, ale nie znam sie czy to dużo/mało na ten sprzęt. Roweru używam codziennie przez cały rok do ciorania po mieście do roboty, ale zdarza się tez raz na jakiś czas wypad na Jure czy Beskidy (Szyndzielnia-Brenna) i dawał radę . Szukam rozwiązania solidnego i optymalnego kosztowo czyli nie najtańsze/najdroższe. Jeśli do tej pory koło sprawowało się dobrze to czy reszta czyli szprychy i piasta będzie się nadawać do przekładki czy też sztuka zaplatania kół każe je traktować jako gruz i wywalić? Poradzicie coś zanim zacznę rozmawiać z serwisem? dzieki i pozdrawiam!
Ychu Napisano 1 Kwietnia 2016 Napisano 1 Kwietnia 2016 Kasetę możesz przełożyć do nowego koła. Piasta będzie się nadawać , szprychy raczej też , tylko musiał byś kupić obręcz o takiej samej wysokości , inaczej szprychy mogą być za długie / za krótkie. Można oczywiście przekładać obręcz ale czy to Ci się opłaci? Koszt zaplecenia i rozplecenia koła to około 40 zł (łącznie) , do tego obręcz , ewentualne szprychy i to już spory koszt. Chociaż z tego co widzę masz dobre piasty i szprychy więc może się to opłacać. Najlepiej jak byś przeszedł się z tym do dobrego serwisu i tam zapytał o koszt. Znalazłem taką obręcz. Gdybyś kupił taką samą to nie było by konieczności wymiany szprych , chyba że któreś uszkodziłeś.
Reocur Napisano 1 Kwietnia 2016 Autor Napisano 1 Kwietnia 2016 Dzięki za info, szprychy wyglądają na całe, przynajmniej na pierwszy rzut okiem, zobaczymy czy nie będzie problemu z odkręceniem nypli, generalnie to wolę naprawiać niż wyrzucać i kupować nowe więc koszt nie jest najważniejszym kryterium, i chytrze kombinując myślałem że jeśli piasta i szprychy zostaną to będę mógł zaszaleć i kupić jakaś lepsza obręcz
gtb Napisano 1 Kwietnia 2016 Napisano 1 Kwietnia 2016 Sprawdź w jakim stanie jest piasta (bieżnia,konusy,kulki) , skoro w ciągu roku robisz 4kkm to piasta ma pewnie całościowo niezły przebieg i być może nie długo będzie do wymiany - szkoda byłoby ponosić koszty przeplatania dwukrotnie. P.S. Masz super pomagiera , zdjęcie "kolo" mnie rozbroiło
Ychu Napisano 1 Kwietnia 2016 Napisano 1 Kwietnia 2016 myślałem że jeśli piasta i szprychy zostaną to będę mógł zaszaleć i kupić jakaś lepsza obręcz Możesz kupić lepszą , tylko musisz zwrócić uwagę na jej wysokość aby nie kupować nowych szprych.
cervandes Napisano 1 Kwietnia 2016 Napisano 1 Kwietnia 2016 Robiąc zgodnie ze sztuką nie poleca się używania tych samych szprych. Pamiętaj, że przyjęły spory cios, obręcz się poddała... Oceń stan piasty i jeśli jest średni - słaby to odpuść. Kup dobie koło czy koła na maszynówkach, tanie toto teraz. Kasetę przekładasz i śmigasz dalej! http://allegro.pl/mocne-kola-28-rodi-scorpion-novatec-8-9-10rz-bk-i5264592946.html Ja pierwszego tysiaka na tych kołach już w tym roku wykręciłem i ani myślę o powrocie do konusów-kulek.
Reocur Napisano 2 Kwietnia 2016 Autor Napisano 2 Kwietnia 2016 serwis powiedział że piasta sie kręci "tak sobie" tak wiec zapadła decyzja o zakupie nowego koła, szukam teraz czegoś lekkiego i wytrzymałego w limicie 400 zł wiec piasta Novatec Tak sobie myślę że jednak w wolnej chwili zregeneruje minimalnym kosztem uszkodzone koło aby mieć zamiennik na sezon zimowy, bo zauważyłem że strasznie sie wtedy wszystko niszczy od soli. czy w poszukiwaniu koła mam unikać piast z mocowaniem pod tarczę, bo w czymś to będzie przeszkadzać czy tez w moim przypadku będzie to tylko niewykorzystany feature? ps. czy faktycznie jest taka różnica w jakości przeniesienia siły w piastach DT?
gtb Napisano 2 Kwietnia 2016 Napisano 2 Kwietnia 2016 Nie musisz unikać piast pod tarcze , ot będzie nie wykorzystany gadżet (w przypadku piast pod centerlock nawet wiele by się w oczy nie rzucało). Za 400zł złożysz przyzwoite kółko na Novatec'u (na DT z rachetem niestety nie starczy , pochłonęłoby cały budżet). W sprawie złożenia kółka proponuję napisać do @@dawid, prowadzi on sklep http://www.daveo.pl/ zajmuje się profesjonalnie składaniem i najlepiej doradzi jakie komponenty dobrać w sam raz pod twoje potrzeby i budżet. DT to solidne i trwałe piasty , system bębenka Star Ratchet jest bardzo łatwy w serwisowaniu , ale nie przesadzajmy nie mają jakiegoś magicznego wpływu na jakość przenoszenia sił.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.