Cruiser Napisano 31 Marca 2016 Udostępnij Napisano 31 Marca 2016 Witam , posiadam poczciwego starego amorka RockShox Pilot Air XC i ostatnio zaczął bardzo tępo pracować pomimo serwisu olejowo-smarowego.Pomyślałem że to może być wina o-ringów i postanowiłem je zmienić ,zwłaszcza że są już w nich ubytki i poprzedni właściciel coś z nimi kombinował bo jeden ma inny kolor.Nigdzie nie mogę znaleźć oryginalnych wymiarów a zakup takich samych ja te mija się z celem bo nie wiadomo czy są właściwe.Może ktoś mam dostęp do takich informacji lub wie jak dobrać je odpowiednie.Mogę pomierzyć to i owo dokładnie suwmiarką.Ogólnie to przerzucił bym się na coś nowszego od rsa ale ten dziadek nie chce się poddać ani psuć zwłaszcza że pracuje całkiem nieźle.Jeśli po tym zabiegu nie będzie poprawy w płynności to wtedy zastanowię się nad zmianą. Z góry dzięki za pomoc i Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kolmark Napisano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2016 (edytowane) www.cog.de/fileadmin/downloads/ORing_polnisch.pdf strony 13 do 22 dużo Ci wyjaśnią, ale i tak warto chociaż zapoznać się z całością. Edytowane 1 Kwietnia 2016 przez Kolmark Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 1 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2016 (edytowane) Witam , patrzyłem już na tą stronę ale dzięki za zainteresowanie , głównie zależy mi na oryginalnych wymiarach ale jak tych nie będzie nigdzie to będę musiał sam je dobrać. Wszystko pomierzyłem i wyszło że mam zbyt grube o-ringi w tłumiku o 0,2mm i w komorze aż o 0,5mm już nie mówiąc o uszkodzeniach i rysach na nich i stąd pewnie tempa praca amortyzatora.Polecam ten artykuł jest naprawdę wartościowy ,dobiorę z niego ze 3 grubości i wybiorę możliwie najmniejszy dla najmniejszego oporu i by trzymał ciśnienie to samo w korku od komory ,w tłumiku nie ma ciśnienia także korek nie musi być idealnie szczelny a olej i tak wędruje z góry na dół.Tępa praca może być też przez porysowane tuleje i te obręcze prowadzące , czy one są w ogóle potrzebne , nie uszczelniają przecież nic.Będzie na pewno trudniej trafić śrubami dolnymi w montażu ale poza tym chyba nic by się nie stało gdybym je nie montował z powrotem.Są w lewym dolnym rogu zdjęcia. http://images75.fotosik.pl/467/fd5d828e08e4f0b9med.jpg Edytowane 1 Kwietnia 2016 przez Cruiser Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2016 raczej zamontuj te "tuleje" bo może się okazać że bez nich ci amor dobije głębiej niż ma skoku uszkadzajac np. tłumik. uszczelki oryginalne od rs są dość słabe wg. mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 1 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2016 W sumie masz rację , wypoleruję tuleje papierem wodnym (już się moczy ) wnętrza tulei też i powinno być ok a co do uszczelek oryginalnym to może też tak być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 5 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2016 Pytałem i dzwoniłem do kilku firm i nigdzie nie mogę dostać o-ringów w tych wymiarach , chciałem kupić np od 2,3 do 2,5 mm i sprawdzić który będzie najlepszy to samo do komory ale nigdzie nie ma , są tylko 3,0x19 i 2,5x20 a to zbyt ciasno do tłumika i zbyt luźno do komory i nie wiem teraz co począć Będę wdzięczny za szybką pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 7 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 Zamówiłem już potrzebne o-ringi , trochę trzeba było poszukać ale udało się.Gąbki olejowe zrobiłem sam lecz wyszły średnio pomyślałem że lepiej kupić oryginalne rsa na golenie 32mm i dociąć je odpowiednio , olej do nich kupiłem sram pit stop 15w , myślę że będzie odpowiedni , czekam tylko na o-ringi i zabieram się serwis i tu mam parę pytań , czy na uszczelki kurzowe mam dać smar motorexa 2000 czy może tylko natłuścić je olejem z gąbek? czy tym smarem mam także nasmarować tuleje ślizgowe w środku czy są one smarowane olejem z gąbek? bo obecnie gdy uginam amortyzator to nie chodzi on płynnie tylko słychać odgłosy tarcia i jeszcze jedna kwestia , rozciągnęły mi się sprężynki ściskające i chciałbym wiedzieć ile mam ich dociąć tzn z jaką siła mają one dociskać uszczelkę ponieważ bez nich obecnie cały czas mam olej na goleniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 Sprezynki musisz rozkrecic, koncowka jest stozkowa i wkrecana w drugi koniec. Spokojnie 0.5cm mozna przyciac. Na uszczelki kurzowe dajesz smar, moze byc ten Motorex. Tuleje w srodku masz smarowane olejem , ktory wlewasz w dolne lagi od spodu, 2x10ml starczy. Fajnie przed wyjazdem jak rower troche polezy kiera w dol, zeby olej przesmarowal porzadnie srodek, w Pilocie to wyraznie odczuwalem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 7 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 Ok dzięki , fajnie że miałeś z nim do czynienia , ten 15w rozumiem wlać w dolne lagi? i wleję go też chyba do komory ponieważ nie mam obecnie sprężyny , tylko nabijam go samym powietrzem z racji mojej wagi (68kg) żeby było lepsze uszczelnienie i jeszcze jedna kwestia , te tuleje w które wkręca się śruby dolne też przesmarować smarem czy olej z dolnych lag no ich smarowania wystarczy? i jeszcze jedno czy ten olej z dolnej lagi nie zmiesza mi się z olejem w tłumiku bo wcześniej wydaje mi się ze tak było i tłumienie było bardzo wolne , do tłumika leje 2,5 motorexa który bardzo dobrze się tam spisuje , powrót jest szybki itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 Tlumik, to tlumik, jak oring nie jest strzelony, to nie ma opcji, aby oleje sie zmieszaly. Ja mialem wersje sprezynowa. Olej smarujacy wlewasz po wlozeniu gornych lag w dolne i obroceniu amora do gory nogami przed wscisnieciem pretow w gniazda, najlepiej strzykawka. Ten olej smaruje wszystko w srodku.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 7 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 (edytowane) Ok tak zrobię 10ml starczy do każdej lagi bo w manualu podane jest żeby wlać 30ml , zresztą sam zobacz http://www.birota.ru/manuals/rockshox/service_guides/03_04PilotSLandXCServiceGuide.pdf tylko chyba ja mam wersję tą srebrną http://www.sram.com.cn/sites/default/files/techdocs/05PilotXCSLService.pdf To też jest wersja sprężynowa tylko po prostu ją wyjąłem i nabiłem samym powietrzem by lepiej pracował pode mną. Edytowane 7 Kwietnia 2016 przez Cruiser Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2016 Laduj 30ml jak podaje manual, ja z pamieci pisalem o widelcu z przed wielu, wielu lat, temu podalem 10ml. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 8 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2016 Tak zrobię, w pon lub wtorek przyjdą mi o-ringi to będę pisał jak będzie coś nie tak.Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 16 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2016 (edytowane) O-ringi przyszły , serwis zrobiony. Nie było możliwości znalezienia takich jakich chciałem a szukałem wszędzie ale i tak jestem zadowolony.Amorek śmiga dużo lepiej , nie ma zacięć jak to miało miejsce w przypadku starych uszczelek.Fajnie odbija ,podczas hamowania momentalnie wraca do poprzedniej pozycji , nie ma żadnego zamulania.Teraz jakby pływał to pewnie zasługa również dobrego leju srama pit stop 15w. Najbardziej jestem zadowolony z dobrego tłumienia małych nierówności.Nabiłem go wstępnie prawie maksymalnie tak by po zajęciu pozycji był maks skoku i chodzi bardzo dobrze , na pewno będzie jeszcze lepiej po ustawieniu sagu i dotarciu nowych o-ringów.Z racji że nie ma zamiaru się popsuć sprawiłem mu też facelifting.Chętnie pojeździł bym na czymś nowszym ale raz że on pewnie przeżyje jeszcze nie jeden nowszy amortyzator a dwa że musiał bym kupić tarczę , koła itp pod nowy amorek a kompletnie mi one nie potrzebne bo obecne v-ki accenta są bardzo dobre i jak na moją wagę 70kg hamują super.Może w przyszłości coś się pomyśli. http://images77.fotosik.pl/513/1b9d314ff2e46104.jpg Napis jest trochę za duży ale nie chciało mi się już bawić w odsyłanie i zamawianie nowego. Edytowane 16 Kwietnia 2016 przez Cruiser Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.