Skocz do zawartości

[v-brake] Jak je dobrze wyregulować?


Wilku89

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Nie moge sobie dobrze wyregulowac v-brakeow, gdyz poniewaz, gdy linke sobie przy szczece naciagam, to jeden klocek styka sie z obrecza,a drugi jest znacznie dalej od niej. Biore sie za srubki przy szczekach, bawie sie i bawie i nic. wkrecam na max ta srubke, gdzie klocek sie styka z obrecza, i owszem jest troszke dalej juz, ale trze niemilosiernie :( Slyszalem, ze nie mozna miec mocno naciagnietej linki przy szczece, bo wtedy mimo regulacji klocki bedą trzec o obrecz, a gdzie indzej slyszalem, ze naciag linki nie ma znaczenia. Jak dobrze wyregulowac v-brake? Tzn lubie miec klamke taka żylete, wiecie ocb :twisted: ale i zeby klocki byly ustawione w tej samej odleglosci od obreczy i nie tarly o nią. Pomozcie krok po kroku... :)

Napisano

Za czasów moich v'ek nigdy nie brałem sie za śrubki regulujące odchylenie ramion tylko odginałem pręciki zamontowane na roamionach :( i zawsze działało...pzdr.

Napisano

LOL google power ! :( Albo szukajka

1. Ustawiasz naciag linki tak [sruba 5 przy mocowniu linki na jednym z ramion],aby byla wystarczajaca odleglosc miedzy ramionami[tzn konkretnie klocki musza byc na tyle szeroko zeby byla mozliwosc tak wyregulowac v-brake zeby nie ocierało o obrecz...poprostu jak masz idelanie proste koło to niech to będzie szerokosc obreczy + 2mm]

2. Po ustawieniu naciagu ogólnego regulujesz siłę danego ramienia srubami w ramionach. Jak wkrecasz tą srube to to tamie się oddala od obręczy. Poprostu musisz to dobrze ustawic[jak masz slabe hamulce najlepiej co przekrecisz nacisnij 2-3 razy klamke zeby zobaczyc prawdziwy efekt]. To tyle :).

Napisano

sprobuje, zobacze co wyjdzie blue

 

nie da sie, gdy linka jest puszczona,. to jeden klocek styka sie z obrecza, natomiast drugi jest znacznie dalej.

Napisano

no wlasnie ;p - wiec teraz jak juz jest jeden dalej to krec srubami w ramionach tak zeby ten ktory byl dalej[wykrec mu troche srube,albo wkrec drugiemu] zblizyl sie do obreczy

Napisano

Wilku bialykom ma racje ;p. To jak wkreciles tą na maxa to sprobuj wykrecic drugą. A dwa - grzebales cos przy srubach mocujacych v-brake do amora/ramy? BO moze ci sie przestawil "drucik" ktory robi za naciąg calej v-ki... są zazwyczaj na niego 3 miejsca w ramie/amorze i jak on ci sie w jednek przestawil to trzeba pierwsze wziasc i jes ustawic w te same otwory[tzn kazde ramie ma swoj drucik ;)].

Napisano

blue, tam nie ma opisane to co chce. Mma odkrecic v-brake z piwotow w ramie [tylny] i co dalej? gdzie jest jakas sprezyna, co mam ja w sordek wlozyc? i co to mida? kolcki mi sie oddala, czy co ?

Napisano

Moja propozycja jest taka że zanim sie zabierzesz do roboty zapoznaj się z budową poszczególnych częsci. Wtedy na pewno wyjąśni się co nieco, bo z tego co widzę to na razie zero kumacji..p.s a poza tym myśle ze swoje perypetie mogłeś spokojnie kontynuować w poprzednim temacie zamiast zakładać nowy :|

 

EUREKA chyba wiem czego wilku nie ma. Sprężyna to nie typowa spreżyna tylko właśnie ten pręt biegnący wzdłuż ramienia hamulca. Teraz kumasz?

Napisano

Ludzie trochę samodzielnego myślenia:D Wilku89 a nie mówiłem żebyś kupił tą książkę?? :D ale pewnie boisz się że coś zepsujesz :D:D<LOL>

 

Przepraszam nie mogłem sie powstrzymać :D

Napisano

Bo moze nie mam talentu do majsterkowania? Jakos nic nie rozumiem z tego co oni pisza, jakies przekladanie sprezyny, kurde weźcie napiszcie mi czarne na bialym prostym jezykiem, co i jak, bo mnie szlag trafia, jak mam cos w rowerze robic ;/

Napisano

ALE CHŁOPIE PROŚCIEJ SIE NIE DA!!!!!!!!!!! MUSIALBYM CI FOTKI ROBIC KROK PO KROKU I DOKLADNIE OPISY ROBIC!!! Sory ale mi za to nikt nie placi - napisalem ci wszystko jak sie to robi jak bys zdjal v-brake obejrzal ze wsyzsktich stron zobaczyl na mocowanie to musialbys byc kompletnym łomem zeby nie wiedziec o czym mowimy.

Napisano

dobra odkrece, ale jak odkrece i wloze sprezynke w srodek, to wtedy te srubki przy szczece mam wykrecic na maksa, czy ustawic by klocki bylo rownolegle do obreczy?

 

wykrecilem z piwotow... i teraz nie wiem o jakiej tru sprezynie jest mowa, oraz gdzie ja wlozyc, musze miec fote...

 

aaa mam trzpien juz wiem co to i srodkowy otworek w ramie, dobra wloze zobcze co wyjdzie

Napisano

Rany Wilku......piszesz w róznych postach ze się wybierasz na maratony a podstawowych rzeczy naprawić nie umiesz?? :D . Co bys zrobił na maratonie gdybys złapał drobną usterke??

Kup sobie na allegro ta ksiązke o serwisowaniu rowerów gdzie wszystko dokładnie opisali z rysunkami...a jak wciąż nie bedziesz umiał..to daj sobie spokoj i zanies do serwisu. Bo coś czuje że w rowerku zorbisz więcej szkody niz pozytku :D

Napisano

gza ja sie ucze dopiero, dobra cicho, zobacze czy to wyreguluje wedlug instrukcji zawartych w tych linkach, wiec nie piszcie i nie najezdzajcie teraz na mnie, dopiero wtedy kiedy napisze, ze jakiejs czynnosic nie kumam ehh :D

Napisano

ale czemu jak mam obydwie srubki regulacyjne przy szczekach wykrecone ma maxa to jden klocek jest blizej a drugi dalej od obreczy? reguluje i gdy wkrece na maxa srubke przy tym ktory jest blizej to jak naciagne linke tak jak chce to i tak skubaniec styka sie z obrecza. Mam nadzieje, ze swoj problkem wyrazilem jasno i czytelnie i teraz mi pomozecie go naprawic.

Napisano

Nie masz mieć obydwu wykręconych na maksa tylko jedną wkręcasz a drugą wykręcasz - z tej strony gdzie ociera wykręcasz a tam gdzie jest dalej wkręcasz.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...