Skocz do zawartości

[rower] Czy warto kupić ten rower? Giant OCR


Nesta

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

 

Prośba o pomoc w podjęciu decyzji o kupnie używanej szosy Giant OCR.

Mogę zapłacić za nią 770zł.

 

Mam 173cm wzrostu, normalna budowa. jednak to sobie przymierzę, a bardziej interesuje mnie stosunek cena/jakość; stan roweru i podzespołów jakie możecie ocenić na zdjęciach? Co będzie do wymiany lub tez będę mógł na razie jeżdzić spokojnie? I ważne też dla mnie czy rower będzie dobrą bazą to rozbudowy i ulepszania na nowe części?

 

Dzięki za pomoc

post-177994-0-98359200-1459324992_thumb.jpg

post-177994-0-09664600-1459325052_thumb.jpg

post-177994-0-20429700-1459325054_thumb.jpg

post-177994-0-97230800-1459325123_thumb.jpg

post-177994-0-57407100-1459325124_thumb.jpg

post-177994-0-60872600-1459325126_thumb.jpg

post-177994-0-63770100-1459325127_thumb.jpg

post-177994-0-75507900-1459325194_thumb.jpg

post-177994-0-68501100-1459325195_thumb.jpg

post-177994-0-51470400-1459325196_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że mały blat w korbie trochę wyjechany, kaseta jest ok. Mógłbyś zrobić serwis po zakupie, porządnie umyć, powymieniać linki i pancerze bo zapewne nie były wymieniane. Cena jak za ten rower jest rozsądna, rozmiar M powinien pasować chociaż bardziej miarodajne byłby wymiar rury podsiodłowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dziękuję. Więc się chyba zdecyduje.

 

Jeszcze pytanie laika - ten osprzęt to coś porządnego, średnia półka czy jakaś słabizna? i co byłoby pierwszym dużym zakupem, który da największy upgrade?

 

Bo alternatywą jest nowy triban za 1500zł z Deca.. I się zastanawiam. Ale skłaniam się do tego klasyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że rower wart ceny. Można kupić jakieś pedały zatrzaskowe, mogą być spd oraz buty, sztywne (index sztywności na poziomie co najmniej 5 w skali Shimano). W dalszej kolejności, nowy łańcuch (jeździmy na 3 łańcuchy, zmieniając co 1000 km na najkrótszy), by nie wykończyć napędu za szybko, może jakieś lekkie opony i dętki z czasem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem :) Jeździłem dosłownie chwile, ale frajda jest wielka i różnica po mtb kolosalna. Jakie to odczucia muszą być dopiero w sprzętach za kilka tys. pln...

Wszystko chodzi dobrze. Właściciel mówi, że kupił bez kół i dołożył z jakiegoś Cannondale-a. Tyle, że wizualnie słabo, bo sa odrapane - zobaczmy czy lepiej zainwestować w nowe z oponami czy bawić się w malowanie tych. Można jakoś ocenić jaka jest klasa tych kół? Piasty ponoć dobre.

Tak czy inaczej jestem bardzo zadowolony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało precyzyjna odpowiedź, bo czasami koła nie mają wskaźnika zużycia. I co wtedy? Nie ma rowka - koło lipa? Jest inna, pewniejsza metoda: Przykładasz obustronnie suwmiarkę do obręczy - jeśli powierzchnia hamująca idealnie przylega do ramion suwmiarki (jest płaska), to koło nie jest zużyte. Jeśli powierzchnia hamująca jest wklęsła (bo tak klocki wycierają obręcz), to koło jest mniej lub bardziej zużyte. Wartałoby też przejechać paznokciem po boku. Powierzchnia hamująca jest najczęściej fakturowana dla zwiększenia tarcia i z biegiem czasu robi się coraz gładsza. Jeśli słyszysz szuru-buru, to dobrze. Im głośniej, tym lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...