Skocz do zawartości

[epion sf12 x2] Ile oleju, jak rozkręcić, dziwny dziwęk podczas pracy


Meche1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam SF12-EPICON X2-DS-LO-R, ostatnio jezdziłem na trochę za małym cienieniu i dobiłem amortyzator do samego końca po tej sytuacji zaczął wydawać dzwięk przy przy szybkim powrocie, takie jak by zasysanie chyba oleju, po za tym amortyzator pracuje bardzo dobrze.

 

Dzisiaj zrobiłem mu serwis, wyczyściłem i nasmarowałem cześci w ladze powietrznej, wlałem w dolne golenie po 10ml oleju.

Nie ruszyłem tłumika olejowego ponieważ nie umiełem go rozkręcić, wygląda on tak: http://i.ebayimg.com/00/s/NTc3WDEwMjQ=/z/QGYAAOSwuAVW0JAl/$_57.JPG (tutaj wersja z blokadą do kierownicy), jak się do niego dobrać i ile wlać oleju wyczytałem że 54ml, myślałem nad 60ml oleju 5W

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczytałem na jakimś forum, że łapie dolną i kręce górną tą czarną, tłumik chcę rozkręcić się w połowie:/

 

Jeszcze pytanie po co to: http://aplbike.com/WebRoot/StoreES/Shops/ec2373/54EC/2DC2/D205/C811/92CB/AC10/1416/C7BB/reten-Suntour-Epicon-Axon.jpg W ladze powietrznej na samym dole mam dwa takie

Edytowane przez Meche1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczytałem na jakimś forum, że łapie dolną i kręce górną tą czarną, tłumik chcę rozkręcić się w połowie:/

 

Jeszcze pytanie po co to: http://aplbike.com/WebRoot/StoreES/Shops/ec2373/54EC/2DC2/D205/C811/92CB/AC10/1416/C7BB/reten-Suntour-Epicon-Axon.jpg W ladze powietrznej na samym dole mam dwa takie

Ta podkładka gumowa służy jako zderzak zapobiegający uderzeniu dolnej części rur goleniowych o wewnętrzne dno tych dolnych goleni

Tłumik najlepiej zeby się odkręcil przy tym czarnym korku bo wtedy olej lepiej się wymienia. Ja akurat zrobiłem sobie do tego uchwyty lecz dla tych co nie mają to muszą wymienić olej przy rozkreconej redukcji. Gdyby ktoś chciał to podam mu filmik z serwisowaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkręciłem w połowie zlało się ok 30ml, w górnej częsci słyszę że przelewa się olej ale nic nie spływa wygląda to tak jak w załączniku.

 

 

ACTIVIA  czyli de gumowe pierscienie powinny być po jednym na lage? Jak myślisz skąd powstaje ten dziwny dzwięk którym pisałem w pierwszym poscie

post-192280-0-14131100-1459283065_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisowanie co wydaje sie proste dla każdego nie jest takie łatwe. Sam już miałem problemy po serwisie a potem nagłym stukaniu przy odbiciu, Problemem był nadmiar smaru przy podkładce gumowej  co powodowało stukanie przy odbiciu. 

Co do tego kartridza to na podstawie tego filmiku wymień olej. Lecz to jest filmik o Duroluxie natomiast kartridż maja podobnej budowy

Edytowane przez ACTIVIA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powalczyłem wg sposobu z filmiku. Wlałem 60ml założyłem widelec uginał się do połowy było czuć ze dalej nie pójdzie, rozkręciłem odlałem, skręciłem, widelec zaczął pracować w całym zakresie ale słychać było zasysanie oleju, znowy rozkręciłem wlałem trochę skręcam i twardy znowu. Po Xsetnej próbie się udało dobrać tak, że pracuję w całym zakresie (skacząc, z krawężników widać że zostaje ok 1cm do dobicia) i nie słychać tego dziwnego dzwięku wiec na obecną chwilę uznaję to za dobrą ilość oleju w tłumiku. Cały serwis: czyszczenie lag, moczenie filców, wyczyszczenie i nasmarowanie podzespołów dały kompa amortyzatorowi, zrobił się czuły, płynnie się ugina i czuć że tłumi. Ostatni test będzie na jakimś górskim szlaku, Pozdro ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Lista pracy:

Laga lewa(powietrzna): czyszczenie wszystkiego, smarowanie sprzezyny, smarowanie tłoczka, wlanie 5ml 80w do komory powietrznej

laga prawa: wymiana oleju na 5w

 

zauwazyłem ze dzwiek zmienia sie przy zmianie tlumienia

 

Co to może być, czytam fora obcojęzyczne pare osób miało podobne problemy jedni mówią ze to normalne  inni ze nie. 

ACTIVIA mieliście taki przypadek na serwsie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...