marcinwal Napisano 28 Marca 2016 Napisano 28 Marca 2016 Witam. Mam pewien problem. Mianowicie ostatnio jeździłem na rowerze 10 lat temu, może 12. Rowery na jakich jeździłem to mtb i szosa. Niestety przez te lata przytyłem i to sporo. Dziś ważę 125 kg a chęć powrotu na 2 koła jest tak ogromna, że nie mogę przestać myśleć o kręceniu kilometrów! rowery śnią mi się po nocach i z każdym dniem czuję się gorzej bez dwóch kółek. Problem w tym wszystkim jest taki, że przy wadze jaką niestety osiągnąłem ciężko coś wybrać. kilko "ciężkich" rowerzystów jakich znam polecają unibike bo wytrzymują duże obciążenia. Idąc za ich radami Wybrałem Unibike Zethos z roku 2015. Pytanie tylko czy faktycznie ten rower zdoła mnie udźwignąć i się nie rozsypie . Może koledzy forumowicze maja jakieś doświadczenia w tym temacie ? Podsyłam link do specyfikacji gdyby komuś się nie chciało szukać. Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie podpowiedzi i sugestie.http://unibike.pl/unibike2015/zethosgts.php
gtb Napisano 28 Marca 2016 Napisano 28 Marca 2016 Udźwignie - Unibikę podaje dopuszczalną masę rowerzysty wraz z bagażem dla kół 28" 140kg http://unibike.pl/pliki/kartagwar.pdf (str.4 pkt.12).
Pitof Napisano 28 Marca 2016 Napisano 28 Marca 2016 Musisz się liczyć z tym, że amortyzator będzie przeciążony i jego praca będzie byle jaka.
marcinwal Napisano 28 Marca 2016 Autor Napisano 28 Marca 2016 Udźwignie - Unibikę podaje dopuszczalną masę rowerzysty wraz z bagażem dla kół 28" 140kg http://unibike.pl/pliki/kartagwar.pdf (str.4 pkt.12). To dobrze bo trochę mnie martwi ten temat. Musisz się liczyć z tym, że amortyzator będzie przeciążony i jego praca będzie byle jaka. Najlepszy by był sztywny widelec ale teraz to ciężko o taki. Najlepiej chyba będzie go zablokować jeśli jest taka możliwość
mrks Napisano 28 Marca 2016 Napisano 28 Marca 2016 Najlepszy by był sztywny widelec ale teraz to ciężko o taki. Najlepiej chyba będzie go zablokować jeśli jest taka możliwość Ja z kolei słyszałem, że jazda ze zblokowanym amorem może się źle dla niego skończyć, gdyż jego golenie dostają 100% obciążenia na dziurach - nic tego nie amortyzuje. Co do Twojej wagi, to spokojnie rower Cię udźwignie. Możesz liczyć się z częstszym centrowaniem kół, ale to chyba jedyna czynność eksploatacyjna, którą będziesz musiał wykonywać zauważalnie częściej. Współczesna standardowa aluminiowa rama spokojnie wytrzyma. Pamiętaj też, że jeżdżąc na rowerze będziesz coraz szczuplejszy, więc Twoja obecna waga będzie tylko chwilowym obciążeniem dla roweru, gdyż będzie ona stopniowo spadać
marcinwal Napisano 28 Marca 2016 Autor Napisano 28 Marca 2016 Co do Twojej wagi, to spokojnie rower Cię udźwignie. Możesz liczyć się z częstszym centrowaniem kół, ale to chyba jedyna czynność eksploatacyjna, którą będziesz musiał wykonywać zauważalnie częściej. Współczesna standardowa aluminiowa rama spokojnie wytrzyma. Pamiętaj też, że jeżdżąc na rowerze będziesz coraz szczuplejszy, więc Twoja obecna waga będzie tylko chwilowym obciążeniem dla roweru, gdyż będzie ona stopniowo spadać Ja jestem przygotowany własnie na częstsze centrowanie czy wymianę suportu. W założeniu jest zrzucanie kilogramów. Chcę najpierw pokręcić trochę km a potem wybrać się do dietetyka i przejść na dietę bo szczerze mówiąc chciałbym wrócić na rower szosowy
Pitof Napisano 28 Marca 2016 Napisano 28 Marca 2016 Najlepszy by był sztywny widelec ale teraz to ciężko o taki. Najlepiej chyba będzie go zablokować jeśli jest taka możliwość Jeśli miałbyś jeździć na stale zablokowanym widelcu to w efekcie będziesz woził z przodu niepotrzebne ponad 2 kilowe kowadło. Nie wiem jaki dokładnie masz budżet i jakie wymiary, ale myślę, że coś z dobrym amortyzatorem powietrznym lub sztywnym widelcem będzie sensowniejsze. Np. coś w typie takiego Scotta na sztywnym widelcu: http://www.erowery.pl/rower-scott-sportster-20-model-2015/scott-rower-2015-crossowe/m/45636 (nie wiem jakie limity wagowe ma ten rower) Cross z dobrym amortyzatorem powietrznym i limitem do 136 kg wagi rowerzysty + dodatkowe 14 kg na bagaż: http://www.gtbicycles.pl/rowery/2016-cross-city/transeo-10 Takie wartości GT podawało w 2015 roku. Na 2016 jest nowa rama i nie wiem czy oficjalnie zmienili limity.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.