olek123 Napisano 28 Marca 2016 Udostępnij Napisano 28 Marca 2016 (edytowane) Cześć, mam problem z hamulcem Shimano XTR 985. Hamulec leżał przez kilka miesięcy na półce (zdjęty z roweru jako w pełni sprawny) później został założony jednak nowa rama wymagała zmiany przewodu. Wszystko jest dobrze dokręcone, nic się nie poci. Problem polega na tym, że klamka przy pierwszym naciśnięciu jest bardzo miękka, za drugim twardnieje, kolejne naciśnięcia utrzymują twardość klamki. Gdy się ją puści i odczeka kilkanaście sekund, klamka znowu jest miękka (prawie dochodzi do gripa). W układzie jest wystarczająco płynu, jest odpowietrzony. Zauważyłem dwie rzeczy (nie wiem czy to jest normalne): - hamulec gdy popompuje się klamką i ją puści samoczynnie zwiększa poziom płynu w zbiorniczku, - przy próbie przelania hamulca płyn swobodnie przepływa przez układ (odkręcony odpowietrznik w zacisku) bez konieczności naciskania klamki. Czy ktoś miał podobny problem? Wiecie jak go rozwiązać? Edytowane 28 Marca 2016 przez olek123 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 28 Marca 2016 Udostępnij Napisano 28 Marca 2016 Masz zapowietrzony układ. Pompujesz klamką, poziom płynu się zmniejsza, puszczasz klamkę, zwiększa się - powietrze wypycha płyn do zbiornika wyrównawczego. Płyn swobodnie spływa, układ jest nieszczelny, podciśnienie nie trzyma zawartości w układzie. Sprawdziłeś klocki i wnętrze zacisku? Mój xtr wersja xc zlał się po dłuższym leżeniu bez używania. Szlag trafił uszczelki w zacisku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dr_dave Napisano 28 Marca 2016 Udostępnij Napisano 28 Marca 2016 Jaki olej wlałeś? Czy sprężyny w klockach sa zminenione. Moze masz krzywą tarcze i ona rozpycha klocki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek123 Napisano 29 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2016 Płyn odpowiedni, sprężyny w klockach nie mają znaczenia, one nie rozpychają tłoczków. Jutro się za to zabiorę, jeszcze sprawdzę oliwkę, może ona nie jest szczelna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Marca 2016 Udostępnij Napisano 29 Marca 2016 W układzie jest wystarczająco płynu, jest odpowietrzony. Układ jest zapowietrzony lub uszkodzony. Twardnienie lub mięknięcie klamki oznacza operowanie powietrzem w układzie. Stare Shimano zazwyczaj odpowietrzałem przepchnięciem mniej niż jednej strzykawki płynu, nowsze (jak ten) wymagają ciut więcej nakładu czasu i cierpliwości. Nie wiem jaką metodę stosujesz, ja starą - pchanie płynu z zacisku do klamki, staram się by zacisk był odpowietrznikiem w dół. Ostatni raz po odpowietrzeniu przez kilka jazd klamka działała dobrze, ostatecznie znowu wpadała do jednego cm od kierownicy. Drugie poprawkowe odpowietrzanie trwało dużo krócej i wystarczyło mniej niż pół strzykawki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek123 Napisano 2 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2016 Udało się naprawić/odpowietrzyć hamulec. Na pewno klamka była ok - z przednim działała bez problemu. Poprawne działanie spowodowało czyszczenie zacisku/tłoczków albo odpowietrzanie w pozycji takiej, aby przewód na całej długości szedł w dół (gdy rower stoi na kołach ostatnie 50 cm przewodu idzie do góry, sam odpowietrznik też skierowany jest do góry). Dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.