Skocz do zawartości

[hamulce] Problem z Shimano XTR 985 - miękka klamka


olek123

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

mam problem z hamulcem Shimano XTR 985.

Hamulec leżał przez kilka miesięcy na półce (zdjęty z roweru jako w pełni sprawny) później został założony jednak nowa rama wymagała zmiany przewodu.

Wszystko jest dobrze dokręcone, nic się nie poci. Problem polega na tym, że klamka przy pierwszym naciśnięciu jest bardzo miękka, za drugim twardnieje, kolejne naciśnięcia utrzymują twardość klamki. Gdy się ją puści i odczeka kilkanaście sekund, klamka znowu jest miękka (prawie dochodzi do gripa). W układzie jest wystarczająco płynu, jest odpowietrzony. 

 

Zauważyłem dwie rzeczy (nie wiem czy to jest normalne):

- hamulec gdy popompuje się klamką i ją puści samoczynnie zwiększa poziom płynu w zbiorniczku,

- przy próbie przelania hamulca płyn swobodnie przepływa przez układ (odkręcony odpowietrznik w zacisku) bez konieczności naciskania klamki.

 

Czy ktoś miał podobny problem? Wiecie jak go rozwiązać?

Edytowane przez olek123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zapowietrzony układ. Pompujesz klamką, poziom płynu się zmniejsza, puszczasz klamkę, zwiększa się - powietrze wypycha płyn do zbiornika wyrównawczego.

Płyn swobodnie spływa, układ jest nieszczelny, podciśnienie nie trzyma zawartości w układzie.

Sprawdziłeś klocki i wnętrze zacisku?

Mój xtr wersja xc zlał się po dłuższym leżeniu bez używania. Szlag trafił uszczelki w zacisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W układzie jest wystarczająco płynu, jest odpowietrzony. 

Układ jest zapowietrzony lub uszkodzony. Twardnienie lub mięknięcie klamki oznacza operowanie powietrzem w układzie.

Stare Shimano zazwyczaj odpowietrzałem przepchnięciem mniej niż jednej strzykawki płynu, nowsze (jak ten) wymagają ciut więcej nakładu czasu i cierpliwości.

Nie wiem jaką metodę stosujesz, ja starą - pchanie płynu z zacisku do klamki, staram się by zacisk był odpowietrznikiem w dół.

Ostatni raz po odpowietrzeniu przez kilka jazd klamka działała dobrze, ostatecznie znowu wpadała do jednego cm od kierownicy. Drugie poprawkowe odpowietrzanie trwało dużo krócej i wystarczyło mniej niż pół strzykawki.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się naprawić/odpowietrzyć hamulec.

Na pewno klamka była ok - z przednim działała bez problemu.

Poprawne działanie spowodowało czyszczenie zacisku/tłoczków albo odpowietrzanie w pozycji takiej, aby przewód na całej długości szedł w dół (gdy rower stoi na kołach ostatnie 50 cm przewodu idzie do góry, sam odpowietrznik też skierowany jest do góry).

Dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...