Skocz do zawartości

XCR Air RL-R 27,5" [2014] jak zepsuć tłumik :/ prośba o pomoc


dembovy

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

  Zacznijmy od tego, że jestem debilem. Wziąłem się za serwis mojego xcr'a aby dobrze sobie radził w nowym sezonie. Otwarłem amor, wszystko ładnie przeczyściłem i nasmarowałem ( brak tutaj kąpieli olejowej, wszystko "pływa" w smarze stałym ).

Po tych łatwych, szybkich i przyjemnych czynnościach zabrałem się za skręcanie amora w całość i... tutaj zaczyna się historia przerostu siły nad treścią. Dokręciłem ze zbyt dużą siłą śrubę przy regulacji tłumienia , coś przeskoczyło i mogę teraz kręcić nią w każdą stronę. Śruba ta jest skręcana  z tłumikiem, więc prawdopodobnie coś w nim zerwałem i dzięki temu nie mogę tej śruby wykręcić a co za tych idzie, ściągnąć dolnych goleni aby wymienić tłumik :/ Po włożeniu pokrętła regulacji tłumienia nie mogę wogóle nim kręcić. Co ciekawe blokada amora z kierownicy działa ciągle dobrze.

 

Czy ktoś ma doświadczenie z tym amorem i może doradzić jak  go teraz  rozebrać ? Da się jakoś częściowo rozkręcić tłumik od góry i jakimś cudem zblokować go na tyle aby odkręcić tą nieszczęsną śrubę?  Jakieś uwagi , rady ?

 

- Suntour XCR Air RL-R 27,5" ( po grafikach sądze rocznik 2014 ) z Giant Talon 27.5 1 ltd. 2015

 

Z góry dziękuję.

M.

Napisano

Możliwe że nie zniszczyłes gwintu lecz uszkodził ząbki na końcówce tego popychacza służące właśnie do blokady żeby podczas dokręcania lub odkręcenia się nie obracal

Napisano

Rzeczywiście to też przy za dużej sile dokręcenia mogło się wydarzyć. tylko dlaczego nie działa pokrętło tłumienia ? Zastanawiam się już nad zmiana amora bo naprawa tego może wiązać się z albo zbyt dużymi pieniędzmi jak na ten amor albo będzie mnie kosztowało zbyt dużo czasu.. Może ktoś chciałby kupić taki amor na części ? :)

Jedyne co mi przychodzi do głowy aby pozbyć się tej śruby, to jej ucięcie :/ ( bardzo nie lubię tak drastycznych metod w serwisie )

Napisano

Jeśli nie umiesz odkręcić tej śruby to nie podchodź do tego od razu tak negatywnie. Często osoby mi przynoszą na serwis amorki z podobną sytuacją, Mi zazwyczaj udaje się to odkręcić dzięki mocnego łapania większymi kleszczami zewnętrzną ściankę tej śruby oraz jednocześnie wsadzając imbus do środka  (chyba 4mm). Imbus zakręcasz do końca i pod wpływem siły dalej go staraj się dokręcać a śrubę mocno trzymaj kleszczami

Gdyby ci się udało to odkręcić to wystarczyło by jedynie kupić nową śrubę zaś na tej końcówce popychacza to pilnikiem ponacinać świeże ząbki żeby zaś przy dokręcaniu lub odkręcaniu się nie obracało. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...