hnaciu Napisano 27 Marca 2016 Udostępnij Napisano 27 Marca 2016 (edytowane) Witam, Jestem w posiadaniu starego roweru Romet Zbyszko http://www.fotosik.pl/zdjecie/55e93c62f1cc1e18, podobnego jak na tym ogłoszeniu http://olx.pl/oferta/stary-rower-romet-zbyszko-CID767-IDes2Fh.html Jego stan uważam za dostateczny. Przez ostatnie 10 - 15 lat nie był używany, przez co jest cały zakurzony itp. Wymaga kapitalnego remontu. Chciałbym go wyremontować jak najniższym kosztem, tzn: -odmalować ramę, -zmienić siodełko, -zmienić łańcuch, -zmienić kierownicę na prostą. -wymienić opony i dętki, -ewentualnie wymienić koła, oraz stworzyć z niego single speed z zachowanym hamulcem w torpedo. Jeżeli byłaby możliwość zamontowania hamulców szczękowych/v-brake, to także chciałbym to uczynić, szczególnie na przednim kole. Oryginalnie rama nie jest przystosowana do ich montażu. Finalnie chciałbym uzyskać efekt podobny do tego: http://olx.pl/oferta/mifa-ddr-singlespeed-czerwona-kolarzowka-70-retro-oldschool-CID767-ID5A1Dz.html#baadc5dd9d Nie wiem, czy w ogóle jest sens zabierania się za ten projekt z uwagi na geometrię ramy. Długość rury podsiodłowej wynosi 54 cm, rury górnej 62 cm, a baza kół 116 cm. Ja natomiast mam 175 cm wzrostu i obawiam się, że rama może być za długa. Czy nie lepiej kupić gotowy, sprawny rower np. Romet Orkan/Wagant do 200 zł? Edytowane 27 Marca 2016 przez hnaciu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crisso Napisano 29 Marca 2016 Udostępnij Napisano 29 Marca 2016 Witam, masz w rękach piękny, klasyczny rower, który co prawda wymaga sporo pracy ale jest jedyny w swoim rodzaju. Jeśli chodzi o "single speed", to nie wiem po co chcesz go przerabiać, skoro to jest "single speed" z hamulcem torpedo... ;-). Przynajmniej w rozumieniu napędu. Moim zdaniem szkoda go przerabiać na takiego "potworka" jakiego pokazałeś na końcu postu. W tym celu kup za stówę jakiegoś miejskiego "niemiaszka" lub "holendra" i majstruj przy nim do woli. Twój Zbyszko to przynajmniej 30-letni klasyk z epoki PRL-u, szkoda go tak "okaleczać" jak planowałeś. Po ulicach jeździ wystarczająco dużo hipsterskich "ostrych kół" i innych tego typu "klonów". Wielkością ramy bym się tak bardzo nie przejmował, o ile teraz nie jest tak, że siedzi ci się na nim wyjątkowo niewygodnie i musisz się lekko pochylić aby dosięgnąć kierownicy. Jeśli zdecydujesz się na odnowienie go w oryginale, chętnie pomogę i doradzę jak to zrobić względnie tanim kosztem. Z montażem hamulca szczękowego z przodu też nie powinno być problemu (ale o V-brake zapomnij). I jeszcze jedno - Orkan i Wagant to rowery z 4 lub 5 stopniową przerzutką z tyłu; ich przeróbka na "single speed" z "torpedem" będzie jeszcze bardziej czasochłonna i droższa. Powodzenia przy pracach nad rowerem ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moize Napisano 29 Marca 2016 Udostępnij Napisano 29 Marca 2016 Nie rób z niego nic co nie jest oryginalne. Tym bardziej przykładowo wstawienie prostej kierownicy, to po prostu nonsens. Nie rozumiem co skomplikowanego jest w stawieniu torpeda zamiast koła na wolnobiegu, ponieważ oprócz zmiany łańcucha, nie powinno być żadnych z tym problemu, jednak musisz wziąć pod uwagę że zdarza się wykrzywić od takiego rozwiązania ramę (hamulec ją przekasza). Jeśli chciałbyś mieć dobrą bazę do projektu tego typu, to rozsądnym wyjściem jest zakupienie rometa oriona. Sam kupiłem takiego za 30 złotych na złomie, jedyny problem to brak powietrza w dętkach i pospawana korba. Pełen oryginał w naprawdę nie złym stanie. Rower z końca lat 80. Wygląda to tak.http://img34.staticclassifieds.com/images_tablicapl/288706185_1_644x461_universal-romet-orion-miejski-rower-miejski-3-biegi-eksport-prl-wroclaw.jpgCo do zbycha. Albo zrobisz to porządnie i niestety nie zbyt tanim kosztem, albo na odwal. Możesz zyskać pieniądze, przykładowo na polerowaniu elementów a nie ponownym chromowaniu, co jest mega drogie, czy kupując na przykład tanie chińskie części, niż wyszukiwać oryginalnych czy kupować inne rowery na części (choć to bardziej oszczędność czasu niż pieniędzy), ale jest to nie zbyt mądre. Chcesz to remontuj, zajmie Ci to sporo czasu, jednak ostateczny efekt powinien Cie bardzo zadowolić. (P.S, na zdjęciu wersja 3 biegowa, mój jest bez biegowy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 31 Marca 2016 Udostępnij Napisano 31 Marca 2016 zdecydowanie zachowaj oryginalny charakter roweru... ja bym dodał może piastę 2 biegową na tył... taką na kopnięcie. Nikt się nie kapnie że coś jest nie oryginalnego a będzie bardziej praktyczny w codziennym użytkowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KogucikDoroty Napisano 31 Marca 2016 Udostępnij Napisano 31 Marca 2016 Ładny klasyk. Pozostaje papier ścierny, pasta, szczotka polerska i polerować, szukać po bazarach, aukcjach starych części. V-ki popsuły by charakter roweru. Jak już miałbym uprzeć się na przedni hamulec, to bym poszukał starego hamulca bębnowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2016 Jak już miałbym uprzeć się na przedni hamulec, to bym poszukał starego hamulca bębnowego Jeśli robimy klasyka, to wypadałoby zamontować raczej oryginalny hamulec jaki był w Zbyszkach, czyli kawałek gumy dociskany do opony http://img07.staticclassifieds.com/images_tablicapl/300933541_1_644x461_hamulec-przod-wigry-4-romet-lodz_rev002.jpg Choć skuteczność tego ustrojstwa to raczej efekt placebo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artwro Napisano 2 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2016 Pamiętam takie hamulce,jaki rower taki hampel.W tamtych zamierzchłych czasach jakoś to działało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.