Skocz do zawartości

[Renowacja] Romet Zbyszko


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem w posiadaniu starego roweru Romet Zbyszko

http://www.fotosik.pl/zdjecie/55e93c62f1cc1e18, podobnego jak na tym ogłoszeniu

http://olx.pl/oferta/stary-rower-romet-zbyszko-CID767-IDes2Fh.html

Jego stan uważam za dostateczny. Przez ostatnie 10 - 15 lat nie był używany, przez co jest cały zakurzony itp. Wymaga kapitalnego remontu.

Chciałbym go wyremontować jak najniższym kosztem, tzn:

-odmalować ramę,

-zmienić siodełko,

-zmienić łańcuch,

-zmienić kierownicę na prostą.

-wymienić opony i dętki,

-ewentualnie wymienić koła,

oraz stworzyć z niego single speed z zachowanym hamulcem w torpedo. Jeżeli byłaby możliwość zamontowania hamulców szczękowych/v-brake, to także chciałbym to uczynić, szczególnie na przednim kole. Oryginalnie rama nie jest przystosowana do ich montażu.

Finalnie chciałbym uzyskać efekt podobny do tego:

http://olx.pl/oferta/mifa-ddr-singlespeed-czerwona-kolarzowka-70-retro-oldschool-CID767-ID5A1Dz.html#baadc5dd9d

Nie wiem, czy w ogóle jest sens zabierania się za ten projekt z uwagi na geometrię ramy. Długość rury podsiodłowej wynosi 54 cm, rury górnej 62 cm, a baza kół 116 cm. Ja natomiast mam 175 cm wzrostu i obawiam się, że rama może być za długa.

Czy nie lepiej kupić gotowy, sprawny rower np. Romet Orkan/Wagant do 200 zł?

Edytowane przez hnaciu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

masz w rękach piękny, klasyczny rower, który co prawda wymaga sporo pracy ale jest jedyny w swoim rodzaju. Jeśli chodzi o "single speed", to nie wiem po co chcesz go przerabiać, skoro to jest "single speed" z hamulcem torpedo... ;-). Przynajmniej w rozumieniu napędu.

 

Moim zdaniem szkoda go przerabiać na takiego "potworka" jakiego pokazałeś na końcu postu. W tym celu kup za stówę jakiegoś miejskiego "niemiaszka" lub "holendra" i majstruj przy nim do woli. Twój Zbyszko to przynajmniej 30-letni klasyk z epoki PRL-u, szkoda go tak "okaleczać" jak planowałeś. Po ulicach jeździ wystarczająco dużo hipsterskich "ostrych kół" i innych tego typu "klonów".

 

Wielkością ramy bym się tak bardzo nie przejmował, o ile teraz nie jest tak, że siedzi ci się na nim wyjątkowo niewygodnie i musisz się lekko pochylić aby dosięgnąć kierownicy. Jeśli zdecydujesz się na odnowienie go w oryginale, chętnie pomogę i doradzę jak to zrobić względnie tanim kosztem. Z montażem hamulca szczękowego z przodu też nie powinno być problemu (ale o V-brake zapomnij).

 

I jeszcze jedno - Orkan i Wagant to rowery z 4 lub 5 stopniową przerzutką z tyłu; ich przeróbka na "single speed" z "torpedem" będzie jeszcze bardziej czasochłonna i droższa.

 

Powodzenia przy pracach nad rowerem !
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rób z niego nic co nie jest oryginalne. Tym bardziej przykładowo wstawienie prostej kierownicy, to po prostu nonsens. Nie rozumiem co skomplikowanego jest w stawieniu torpeda zamiast koła na wolnobiegu, ponieważ oprócz zmiany łańcucha, nie powinno być żadnych z tym problemu, jednak musisz wziąć pod uwagę że zdarza się wykrzywić od takiego rozwiązania ramę (hamulec ją przekasza). Jeśli chciałbyś mieć dobrą bazę do projektu tego typu, to rozsądnym wyjściem jest zakupienie rometa oriona. Sam kupiłem takiego za 30 złotych na złomie, jedyny problem to brak powietrza w dętkach i pospawana korba. Pełen oryginał w naprawdę nie złym stanie. Rower z końca lat 80. 
 Wygląda to tak.
http://img34.staticclassifieds.com/images_tablicapl/288706185_1_644x461_universal-romet-orion-miejski-rower-miejski-3-biegi-eksport-prl-wroclaw.jpg
Co do zbycha. Albo zrobisz to porządnie i niestety nie zbyt tanim kosztem, albo na odwal. Możesz zyskać pieniądze, przykładowo na polerowaniu elementów a nie ponownym chromowaniu, co jest mega drogie, czy kupując na przykład tanie chińskie części, niż wyszukiwać oryginalnych czy kupować inne rowery na części (choć to bardziej oszczędność czasu niż pieniędzy), ale jest to nie zbyt mądre. 
Chcesz to remontuj, zajmie Ci to sporo czasu, jednak ostateczny efekt powinien Cie bardzo zadowolić.  
(P.S, na zdjęciu wersja 3 biegowa, mój jest bez biegowy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już miałbym uprzeć się na przedni hamulec, to bym poszukał starego hamulca bębnowego

 

Jeśli robimy klasyka, to wypadałoby zamontować raczej oryginalny hamulec jaki był w Zbyszkach, czyli kawałek gumy dociskany do opony

http://img07.staticclassifieds.com/images_tablicapl/300933541_1_644x461_hamulec-przod-wigry-4-romet-lodz_rev002.jpg

Choć skuteczność tego ustrojstwa to raczej efekt placebo  :laugh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...