Skocz do zawartości

[opona] lekkie dla zbicia masy


adamsanders

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, na wstępie przede wszystkim Wesołych Świąt ;)

 

Jak w temacie potrzebuje porady jakie opony wybrać aby zbić wagę mojego scott'a scale 770.

Producenci chyba lekko oszukują z wagą rowerów albo podają dla najmniejszego rozmiaru ramy. Na stronie scott jest 13kg na innej 13.2 a podczas testu na zagranicznym portalu rozmiar L ma 13.5 kg i to by się pokrywało z rzeczywistością.

 

Wymieniłem siodło na selle italia zysk około 40g

pedały spd strata min 150g koszyk na bidon licznik lamki max 200g

Amor kupiony u kolegi activia epixon 1800g zysk około 600-700 w porównaniu do xrc'a

 

wyszło (niestety na wadze domowej) około 12.9-13.0 kg

 

Celuje w granicach 12.5 kg mniej nie da rady. Chyba jedynym na dzień dzisiejszy sposobem jest wymiana opon + użycie lekkich dętek.

 

Obecnie mam maxxisy ikon 2.2 27.5 z wagą około 680-690 i dętki 170 gram więc zbijać jest z czego.

Waga przedniego koła oczywiście bez opony to w granicach 1250-1300 ale raczej wymiana nie wchodzi w grę więc zostają gumy.

 

Po lekkiej analizie póki co opon schwalbe wyszło mi: 

 

Racing ralph lite skin 2.1 495 g

Racing ralph lite skin 2.25 530 g

Rocket ron lite skin 2.1 460 g

Rocket ron lite skin 2.25 490 g

 

I teraz moje pytanie czy można założyć na przód racing ralph a na tył rocket ron (albo odwrotnie) gdzieś wyczytałem że nawet jest to wskazane?

Czy jest sens na przód dać 2,1 a tył 2.25? Także w mieszanej konfiguracji?

 

Ceny tych opon niestety dość wysokie, grubo ponad 300 stówy za parke - rynek wtórny 27.5 póki co bez szału.

 

Zastanawiam się też nad continetalami race king racesport 2.2 z wagą około 520 g - cena podobna.

 

Jak z wytrzymałością takich opon? Na obecnych Ikonach po sezonie zero problemów, kapci ale też nie jeżdżę nie wiadomo jak ;) trasy to przykładowo Bytomskie dolomity - jak ktoś z okolic to będzie się orientował.

 

Co do dętek to jakieś tanie na presta w okolicach 130g czy lepiej nie pchać się wylajtowanie i zostać przy tych które są?

 

Na wszelkie linki, porady będę wdzięczny, pozdro!

 

Napisano

Cześć. Też śmigam po bytomskich dolomitach, więc wiem jak to tam mniej więcej wygląda. Do takiej jazdy spróbowałbym przejść na system bezdętkowy z takim zestawem

https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/plyny-uszczelniajace-i-montazowe/p,zestaw-uszczelniajacy-do-opon-500ml-wentyle-rubena-trezado,517826.html?_pli=2ca92c

 

A oponki można zastosować zestaw Race King 2.0 na tył i X-King 2.2 na przód (oczywiście zwijane bezdętki), jeśli ma to być szybki w miarę lekki set. Grubsza opona na przód, ze względu na opory toczenia i kontrole.

 

Natomiast jeszcze mogę polecić osobiście sprawdzone przeze mnie oponki, mianowicie Vittoria Saguaro i na przód i na tył w rozmiarze 2.0 (co prawda nie są jakieś ultra-light, ale rekompensują trakcją i kontrolą)

 

Napisano

Nie bardzo jestem przekonany do systemu bezdętkowego w ogóle a jeszcze trzeba chyba kupić cięższe opony TL o grubszym rancie. Popraw mnie jeśli się nie mylę ale wagowo - mleko + cięższa opono = to samo co lekka opona + zwykła dętka. Czytałem sporo o wadach i zaletach bezdętki ale jakoś nie mogę się przekonać.

 

Oponki Saguaro wagowo wyglądają podobnie do moich obecnych maxxisów więc to nie ma sensu.

Napisano

Zbicie wagi na mleku to mit. Zysk jest parę gram. Mleko wlewa się dla innych zalet. Możesz oczywiście założyć papierowe schwalbe z kondomem zamiast dętki z wszystkimi tego konsekwencjami. IMHO wyleczysz się szybko z tego pomysłu.Jedyne sensowne rozwiązanie to zainwestowanie w koła w okolicach 1,5 - 1,7 kg w zależności od Twojej wagi, opony pokroju saguaro ( bez potrzeby TLR) i zalanie tego mlekiem. Będzie szybko, w miarę lekko i bez łatania dziur co chwilę.

Napisano

zabijanie tych kilku gram z opon to troche bez sensu- lepiej by było jakbyś pozbierał na nowe koła- na samym przodzie za ok. 250zl możesz pół kilo urwać ;)

Napisano

o całym kole, ja kupiłem piastę novatec za 100zł, do tego obręcz xm 317 też za 100 wyrwałem i do tego szprychy cn spokes 2.0 za 1zł/ sztuka czarne 2.0 wyszło koło 800g (nie mam dokładnej wagi)

Napisano

Może rzeczywiście tutaj trzeba szukać... min 400g na koło. No i wychodzi też skąd się wzięła masa mojego roweru...chociaż w tej kat. cenowej to standard.

 

Tak jeszcze wracając do tematu opon te wszystkie liteskiny itp mają sens, używa ktoś? głównie chodzi mi o odporność na przebicia, kapeć to ostatnia rzecz której potrzebuje.

Napisano

Wszystko ładnie ale musisz się liczyć z tym ze te ultra wylajtowane Schwalbasy, zwlaszcza na tyle, znikają w oczach... Jak juz to na tył Race King Race Sport... Nowy Vittoria Mezcal na 2016 wygląda ciekawie, ale opinii na razie brak...

Napisano

Wraz z mniejszą masą kupujesz większą podatność na kapcie, przebicia, rozerwania, itp. Cudów nie ma, albo opona albo kondom że wszystkimi konsekwencjami jednego lub drugiego wyboru.

Napisano

 

 

Zbicie wagi na mleku to mit. Zysk jest parę gram.

Można trochę więcej niż parę gram u mnie ok 250, to już jest jakaś różnica.

Napisano

Nie wiem jakie dętki miałeś i jak ty to liczysz  ale poniżej  moje rachunki :

 

Realne, ważone

 

na "-" Maxxis Welter Weight 2 x 202 g

"+" zawór 2 x 30 g

"+" taśma 2 x 10g

"+" mleko 2x100 ml (2x120g )

 

Razem ~ 115 g na dwa koła. IMHO tyle co nic. W stosunku do jakiś wylightowanych dętek zysk byłby jeszcze mniejszy.

 

Albo nie wlałeś mleka, albo miałeś kowadła a nie dętki :)

 

Napisano

 

 

+" zawór 2 x 30 g

Nie wiem jakie miałeś zawory ale pewnie jakieś kowadła, moje ważyły po 7 g.

Dętki Schwalbe nr 19 - 2 x 211 gr.  - 422 g

Taśma 32 g x 2 -  oklejone ok 9g x 2  -  46 g

mleko 100 g  x 2 

tu masz moje wyliczenia ok 250 g

Napisano

Widzę, że matematyka jednak nie jest Twoją mocną stroną, dokładnie wyszło 254 g.

Przeczytaj jeszcze raz co napisałem i dokładnie policz :laugh:

 

Napisano

Panowie spokojnie ;)

 

Może inaczej...półśrodkiem - zamiast bardzo wylajtowanych i drogich opon rzędu 500g kupić coś w okolicach 600g np. schwalbe w wersji performance, są sporo tańsze a chyba nikt już nie powie że szybko się zużyją albo od razu złapią kapcia. Moje maxxisy sprawują się bardzo dobrze, praktycznie z przodu zero zużycia. Ktoś może i powie - po co zmieniać dobre żeby zaoszczędzić 200g jak nie mniej ale gumy i tak i tak się przydadzą a stare można za parę groszy puścić.  

 

Pewien kolega z forum tutaj napisał mi że ma na zbyciu w dobrej cienie mixxisy flyweigt poniżej 500g ale wyciągając wniosku z tego co piszecie na razie odpuściłem ich zakup.

 

W sieci jest kilka aukcji z używkami schwalbe w wersji performance po dobrej cenie. Tak się zastanawiam już pytając o same opony a nie wagę itp. czy taki set racing ralph 2.1 na przód i rocket ron 2.25 na tył to dobre rozwiązanie? 

Napisano

Ja mam na tylnym kole Race Kinga Race Sport 2.2 i po 800 km zero kapci (odpukać) i zero zużycia ale 90% jazdy to las... Jak juz to Racing Ralph na tył a Rocket Ron na przód.

Napisano

Chyba będę i to w trybie natychmiastowym zmuszony zakupić komplet opon...Przy zdejmowaniu mojego maxxisa prawdopodobnie uszkodziłem drut i teraz opona ma dosyć spore bicie, próbowałem kilkukrotnie zakładać i ściągać ją ale zawsze występuje w tym samym miejscu raz bicie lekkie na boki i góra dół albo tylko góra dół ale sporo większe ;/ Sposób na mydliny/ludwika i pompowanie max do 4 atm nie pomógł. Straciłem cierpliwość może to sygnał żeby strzelić je w kąt...

 

Czy komplet Racing ralph performance może być? Ponoć na przód nie bardzo? Rocket Ron w taniej wersji praktycznie niedostępny - najtaniej na allegro 130 zł a jak mam max 2 stówy do wydania więc odpada.

Jeśli nie RaRa to może Nobby Nic zwijany? Doradźcie coś na szybko, nie pogardzę jakimś linkiem na allegro albo e-sklep.

 

Jeśli komplet RaRa będzie ok to nie było tematu.

 

 

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...