neutrino Napisano 26 Marca 2016 Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 Cześć Powiem tylko na wstępie, że już kilkakrotnie wyciągałem/wkładałem koła z/do ramy i nie miałem miałem dotychczas większych problemów z wyregulowaniem hamulców. Dzisiaj jest inaczej. Nie mogę w żaden sposób nie tylko wyregulować, ale nawet wsadzić tarczy tylnego koła w hamulec. Klocki są zbyt blisko siebie. Próbowałem (delikatnie) rozpychać klocki dużym płaskim śrubokrętem - bez skutku. Wyciągnąłem klocki i płaskim kluczem próbowałem rozepchnąć tłoczki - bez skutku: jeśli wcisnę jeden, wyskakuje drugi. Dwóch naraz nie byłem w stanie wcisnąć. Wg mnie (na oko) wystają one bardziej niż tłoczki w przednim hamulcu. Nie bardzo wiem jak sobie z tym teraz poradzić. Czy jakimś cudem mogło wzrosnąć ciśnienie w układzie? Tylne koło stało 2 miesiące "poza" rowerem. Możliwe, że klamka hamulca została w tym czasie wciśnięta. Co zrobić z tym fantem? Proszę bardzo o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 26 Marca 2016 Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 W zestawie z rowerem / hamulcami powinieneś dostać taki czerwony element : Kilka z wielu jego funkcji to z wąskiej strony służy do blokowania / rozpychania tłoczków z klockami , druga szersza strona do blokowania / rozpychania tłoczków bez klocków ... Jak nie masz tego elementu to musisz dobrać coś o odpowiednich wymiarach do tej czynności. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 26 Marca 2016 Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 Hamulec nadaje się do serwisu - masz spuchnięte uszczelki prawdopodobnie w klamce. Gumy spuchły, zwiększyły swoją objętość i zajmują przez to więcej miejsca normalnie przeznaczonego dla płynu - stąd tłoczki nie chowają się całkowicie. Doraźnym rozwiązaniem jest otworzenie odpowietrznika na klamce, wyjęcie/popuszczenie śruby, wciśnięcie tłoczków, zakręcenie odpowietrznika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
neutrino Napisano 26 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 Nie żebym negował to co piszesz, nie znam się, ale dlaczego to się stało? Rower ma nieco ponad rok i był raczej mało eksploatowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SlezaFanatic Napisano 26 Marca 2016 Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 Bo tak . A bardziej rozwijając temat to mogło się stać to przez to że guma z której wykonane są uszczelki jest słabej jakości i napuchła minimalnie pod wpływem działania DOTa . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 26 Marca 2016 Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 To typowa przypadłość Avidów. Po zrobieniu tego co napisałem - jeśli klamki nadal działają dobrze a tłoczki będą się poruszać - hamulec ma szansę normalnie jeszcze funkcjonować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
neutrino Napisano 26 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 Dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 10 Kwietnia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2016 Guma gumą, ale dot także zasysa wodę co pogarsza działanie hamulca, dodając wszystko do siebie mamy taki a nie inny efekt. Najlepiej dotowe heble zalewać raz na rok. Nie jakimś tam turbo super dotem 5.1 za 100zł za 100ml, a zwykły dot 4 za 10zł za litr jest w zupełności wystarczający dla przeciętnego zjadacza chleba. Tłoku z zacisku wyciagnąć, wyczyścić, nasmarować smarem do DOTu i poskładać hebel. Klamki nie ma sensu ruszać, bo jak ona przestaje działać to hamulec idzie co najwyżej na części zamienne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2016 Ja w tym roku wziąłem się za swoje 5. Rozebrałem zacisk (wbrew pozorom to 5 min roboty), i posmarowałem delikatnie uszczelki i tłoczek pasta do tłoczków. Cierpliwie odpowietrzyłem i założyłem nowe klocki. Efekt na razie świetny, te france nawet dają się teraz ustawić idealnie bez ocierania (wrażenia z jazdy bez pocierania bezcenne). Nie wiem czy pasta pomogła czy po prostu one lepiej chodzą jak są tłoczki wciśnięte na nowych klockach ale jest OK. Zobaczymy co będzie dalej w miarę zużywania okładzin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 27 Kwietnia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2016 Nie chcę wyjść na nadgorliwego, tak sie powinno robić raz do roku przy avidach. Bo w klamce nie ma za bardzo przy czym grzebać ale tłoki w zacisku pasuje czyścić. Potrafi się na nich chamski osad zebrać. A i co roku zmieniać płyn naprawdę nie zaszkodzi. DOT nie jest drogi a kto każe komu kupować super duper ultra dot który jest co prawda lepszy od tego w sklepie samochodowym ale nie az tyle by byłaż tak drogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.