Skocz do zawartości

[piasta] wymiana konusów HB-M495 i FH-M495


Heinrich

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Mam rower z piastami HB-M495 (przód) i FH-M495 (tył). Chcę wymienić kulki i konusy. Z tego co się zorientowałem to ośki są na M10. Wystarczy że kupię konus w rowerowym na M10 czy muszę brać oryginalne z Shimano? Jeżeli oryginalne z Shimano to jaki model bo przeszukując Internet znalazłem już różne warianty i z tego co widzę ceny są masakryczne 10-20zł za sztukę.

Napisano

Konusy powinny być Shimano. 

Takie są ceny części zamiennych.

Możesz improwizować innymi konusami, złożyć piastę i pojeździć, rozebrać i sprawdzić czy podmiana negatywnie wpłynęła na łożyska piasty. 

Napisano

Z tego co patrzę to od 50-60zł można już dostać nową kompletną piastę (tylko dojdzie koszt przeplecenia). Co z mocowaniem tarczy, u mnie jest na nitach. Jaka najtańsza piasta Shimano podejdzie jako zamiennik do tej FH-M495 (na razie wymieniłbym tył)?

Napisano

 

 

tylko dojdzie koszt przeplecenia
Możesz przełożyć bebechy do tej co masz ;)

 

Co z mocowaniem tarczy, u mnie jest na nitach.
To Centrerlock a nie nity. Odkręcasz nakrętkę kluczem do kaset i ściągasz razem z tym przynitowanym pająkiem.
Napisano

Ja się użerałem z konusami, albo po 17pln sztuka albo nie pasowały gwintem, rozmiarem, w końcu te co kupiłem niby pasowały ale były łącznie ponad 1mm grubsze od oryginałów, przez co haki ramy się ciut od większego nacisku gwintu poddały i są ślady tego gwintu.

 

Doszedłem do wniosku, że przeplotę piasty, koszt piast 150, zaplecenie dwóch kół tez kilkadziesiąt pln no i się skończyło tym, że kupiłem nowe koła na maszynówkach Novateca. Dżizas, jak ja żałuję, że nie zrobiłem tego wcześniej. Żadnego przeplatania, żadnych serwisów konusów - nigdy więcej! Piasta na maszynach kręci się jak oszalała, rozebranie to bajka, wszystko czyste, suche, żadnego walczenia z konusami, kontrami, kulkami.

 

 

Moim zdaniem Shimano przespało maszynówki, potem żeby się wybielić wymyśliło bajeczkę o rozkładzie sił, blablabla a teraz ciężko im się wycofać z decyzji i przejść na czysty system.

Napisano

Shimano zarabia na częściach których nie podmienisz. Konusy, bębenki. Shimano sprzedaje części fabrykom ludzie kupują rowery, w nich są koła na piastach Shimano, ludzie w wielu przypadkach nie chcą zmieniać kół z powodu piast, naprawiaja te co są.

Napisano

Jedyna sensowna opcja regeneracja piasty to przeszczep kulek, konusow i misek z nowej piasty. Przeplatanie koła ma sen tylko kiedy masz jakieś wypasione obręcze, bo sam tego nie zrobisz a do tego najczęściej dochodzi koszt nowych szprych.

Napisano

Też bym polecił zakup nowych piast, bo wyniesie Cie to niedużo drożej, a masz sporo części zapasowych. Wykręcasz to co Ci potrzebne z nowej i zakładasz do obecnej. Najwięcej zyskasz kupując nową tylną. W przypadku podmiany pisaty może się okazać, że trzeba wyminić szprychy lub nyple, a uwzględnić trzeba jeszcze koszt zaplotu.

Napisano

Zamiast remontu obecnego roweru, mogłem kupić nowy... Ale skoro już władowałem stówę w nowy napęd to odżałuję chyba drugą na nowe piasty i przełożę części tak jak radzicie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...