rafb Napisano 24 Marca 2016 Napisano 24 Marca 2016 Zakupiłem opony Saguaro 29 x 2.2 TNT i mam dylemat jak je założyć. Przeczytałem archiwalne wątki i tylko namieszało mi to w głowie, bo co użytkownik to inne ustawienie. Potrzebuję porady jakie ustawienie będzie optymalne na cięższy teren (Beskidy). Traction czy Speed na przód i tył ? Zamierzam uszczelnić je na mleku, więc nie będę eksperymentował z różnymi ustawieniami. Założę raz i jak będą trzymać ciśnienie to tak będę jeździł cały sezon.
Kozek Napisano 24 Marca 2016 Napisano 24 Marca 2016 Osobiście nie czułem różnicy między 2x traction, a 2x speed. Koniec końców na przód dałem traction, a na tył speed.
seraph Napisano 24 Marca 2016 Napisano 24 Marca 2016 Wg prawideł sztuki to z przodu bardziej liczy się trakcja/przyczepność, a z tyłu szybkość.
cervandes Napisano 24 Marca 2016 Napisano 24 Marca 2016 Tak, w górach trakcja z tyłu wcale się nie liczy Przód załóż jak chcesz, tył na TRACTION.
seraph Napisano 24 Marca 2016 Napisano 24 Marca 2016 A np. Schwalbe oznacza kierunkowe opony FRONT/REAR i kierunek front jest "speed" a rear "traction", ale to już trzeba doczytać Przy jeździe bardziej w dół to rzeczywiście lepiej traction i to chyba na oba koła, ale do XC zaleca się jak napisałem wyżej.
talento259 Napisano 24 Marca 2016 Napisano 24 Marca 2016 Osobiście jeździłem na prodzie Traction na tyle Speed i takie ustawienie według mnie jest najlepsze do XC
bobiik Napisano 24 Marca 2016 Napisano 24 Marca 2016 Ustaw obie na speed.To ustawienie wcale nie jest gorsze od traction ,a generuje mniejsze opory.
Alsew Napisano 24 Marca 2016 Napisano 24 Marca 2016 A ja mam Saguaro 27,5x2.2 kevlar i na oponie jest strzałka w jedna stronę z napisem Rotation... a bieżnik taki sam.
HarveyDent Napisano 24 Marca 2016 Napisano 24 Marca 2016 Podobnie jak koledzy wyżej mam ustawione według prawideł sztuki
kolarzjedrek Napisano 28 Marca 2016 Napisano 28 Marca 2016 Ja tak samo przód speed tył traction, dwa sezony już tak jeżdżę i jak na razie sprawdza się w przeróżnym terenie.
modrzew Napisano 28 Marca 2016 Napisano 28 Marca 2016 Potrzebuję porady jakie ustawienie będzie optymalne na cięższy teren (Beskidy).Ja bym się nie zastanawiał jak je założyć, tylko czy to w ogóle zakładać tego typu opony w cięższy teren
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.