Gość Napisano 23 Marca 2016 Udostępnij Napisano 23 Marca 2016 Nie jest to moja pierwsza wizyta tutaj, ale zdecydowanie pierwszy post - także grzecznie i serdecznie się z Wami wszystkimi witam. Będzie długi tekst, bo i szukam już długo i widzę, że to nie będzie łatwy wybór. Obecnie posiadam krosa LAZARO ELITARY V3 archiwum.allegro.pl/oferta/-hydraulika-alivio-blokada-lazaro-elitary-v3-men-i5338184444.html i złego słowa o nim powiedzieć nie mogę.Skąd pomysł na zmiany? Większość wkręconych w rowerowanie prędzej czy później skłania się ku szosowatym. Nie jestem wyjątkiem.Jednak 100% szosa to nie dla mnie (wjeżdżam czasem w teren i jak sobie myślę o tych ścieżkach, to szosowanie tam mija się z celem), pojawił się więc pomysł na przełaj. Zaczęło się od http://rower.com.pl/accent-cx-one-498920 i tak sobie buszuję po necie szukając opinii, testów itd. Dodam, że chcę mieć wolność wyboru trasy w trakcie wyjazdu, a nie stojąc w drzwiach piwnicy - co jest częstym argumentem, że przełaj to zło, a jedyny słuszny wybór to kupno szosy i MTB, z czym się nie zgadzam. Początkowo myślałem, że budżet ustawię sobie na dwukrotną wartość obecnego roweru, czyli jakieś ~3200. Widzę jednak, że budżetowych przełajów jest jak na lekarstwo. Stąd też zwiększyłem budżet do 4000zł (z małym zapasem) - jak patrzę na róż tematy tego forum, to ta kwota będzie dla niektórych nadal "budżetowa", jednak nie chcę na drugi rower wydawać więcej. Generalnie szukam:sztywny widelec => redukcja wagi;lżejszego roweru, optymalnie ~10kg - 11kgprzerzutki optymalnie 2/10 lub 2/11 przy czym z przodu 46/36 - na 50/34 raczej nie starczy hamulce chciałbym hydrauliczne, ale w ostateczności zdecyduję się na lepsze mechaniczne, np. Hayes lub TRPKwestie montowania bagażnika właściwie zeszły na nieco dalszy plan - rozeznałem, że są bagażniki, które można zaczepić o oś tylnego koła, a górę zaczepia się o sztycę; bikepackingu jako takiego nie zamierzam uprawiać - dwie sakwy z tyłu plus jedna z przodu to max jaki biorę pod uwagę. Rowerów z otworami pod bagażnik jest jeszcze mniej - ciężko tu cokolwiek znaleźć, stąd też pomysł na bagażnik montowany do sztycy, np. http://www.szumgum.com/bagaznik-pletscher-quick-rack-system-system-easyfix-do-hamulca-tarczowego.html za 219zł lub http://www.szumgum.com/bagaznik-pletscher-quick-rack-suspension-do-roweru-z-tylna-amortyzacja.html za 189zł lub jeszcze inny patent - montaż na tylni trójkąt http://www.szumgum.com/uniwersalny-opatentowany-bagaznik-thule-pack-n-pedal-tour-rack.html za jedyne 439zł Z żoną nie lubimy biwakować, w naszym zasięgu są trasy 100, może w przyszłości 140km dziennie zawsze z noclegiem pod dachem, stąd nie mamy potrzeby posiadania roweru projektowanego pod kilka(naście) sakw i innych toreb - do szczęścia potrzebuję właściwie tylko tylnego bagażnika na dwie sakwy dlatego zastanawiam się, czy te otwory są mi niezbędne - bez nich dużo łatwiej znaleźć sensowny rower, np. Meridę, której linia ramy zwyczajnie mi się podoba, po drugie to rower i marka dobrej klasy, serwisowana w większości serwisach rowerowych Na tym etapie można powiedzieć, że szosa to dla mnie lepsze rozwiązanie, bo póki co nic tu się nie różni zbytnio. Ale - przełaj ma miejsce na grubsze oponki, na czym mi zależy z dwóch powodów: 1) wierzę w nieco większy komfort jazdy oraz 2) rzadsze kapcie na trasie...Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, to najbardziej podobają mi się Meridy Cyclo Cross 300, ale przekracza nieco mój budżet i ma mechaniczne tarczówki (chociaż poza tym osprzęt bardzo dobry wg mojej opinii w tym budżecie). No i tak sobie dumam i tu mam pytanie - czy w tym budżecie opłaca się i ma jakikolwiek sens myślenie o złożeniu roweru? Czy gdybym zszedł z Tiagry na Sorę, czy pozwoliłoby mi to na złożenie przełaja, który spełniałby powyższe założenia? Dodam jeszcze tak na koniec, że biorę pod uwagę zamówienie roweru z zagranicy, niemniej jednak szukam tylko nowego roweru - używki nie wchodzą w grę. Macie jakieś propozycje lub uwagi? Wybaczcie nieco chaotyczny wpis - ciężko to wszystko złożyć do kupy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zadra1965 Napisano 23 Marca 2016 Udostępnij Napisano 23 Marca 2016 Author Ronin , trochę przekracza zakładany budżet ale warto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dywyn Napisano 23 Marca 2016 Udostępnij Napisano 23 Marca 2016 Posiadam: http://www.fujibikes.com/bike/details/cross-152 i mogę polecić. Kupiłem nowy za około 4k PLN - napisałem do kilku sklepów i wybrałem najlepszą ofertę. Zamiast przepaja może zadowoli cię gravel? Może http://primal.pl/pl/p/Szosa-gravel-bike-MARIN-Gestalt-1-nowosc-2016/769 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pitof Napisano 23 Marca 2016 Udostępnij Napisano 23 Marca 2016 A propos Marina:http://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/testy_rowerow/15077/test_marin_gestalt_vs_lombard_gravel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz30 Napisano 24 Marca 2016 Udostępnij Napisano 24 Marca 2016 Przełaj poniżej 11kg kosztuje grubo powyżej 6000PLN. 10kg to raczej bliżej 10tys. Kolega kupił niedawno Ridlaya i na najmniejszej ramie na ultegrze waży z pedałami trochę ponad 11kg za 6000PLN. Bez koszyków, liczników i lampek. Razem zrobi się prawie 11,5kg albo lepiej. A ma dość lekkie koła i bardzo lekkie opony. Za 4000 ciężko będzie kupić cokolwiek. Masz gotowca Accenta za 2300 na velo. Złożyć na nowych częściach to tylko Accent w amelinium. I wątpię, żebyś się zmieścił w budżecie. Do turystyki kupił bym ramę stalową i składał samodzielnie. Niestety, jakby nie liczyć to w wersji ekonomicznej wychodzi ~5500PLN. Dlatego zamiast składać samodzielnie lepiej od razu kupić konę w stali. Sam niedawno składałem przełaja na on one pompino w singlu. Na porządnych częściach wyszedł mnie cały projekt lekko poniżej 3000PLN. Z biegami wpadasz od razu w hamulce tarczowe i robi się drożej o 2000 do 2500PLN w wersji ekonomicznej. Ogólnie rzecz biorąc przełaj to świetny rower do turystyki całorocznej. Poradzi sobie w każdym terenie. Tylko, że koszt jest wysoki. I nie liczył bym na cudownie zwiększenie średnich przelotowych. Na rowerze crosowym rozwija się podobne prędkości. Na jednym i drugim można przyjąć bardziej agresywną pozycję. Żaden typowy przełaj nie nadaje się do jeżdżenia z sakwami. Do takich zabaw tylko kona sutra, pompino, czy inne wynalazki. W accencie montując bagażnik do sztycy, to myślę gwarantujesz sobie pęknięcie ramy w tempie błyskawicznym. To nie jest rower do bagaży wożenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zazi Napisano 24 Marca 2016 Udostępnij Napisano 24 Marca 2016 Mój przełaj na tarczach waży ~ 10,2kg (bez dodatków typu koszyk, mocowanie licznika itd) i nie kosztował grubo powyżej 6k ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mismic Napisano 25 Marca 2016 Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 (...) Stąd też zwiększyłem budżet do 4000zł (z małym zapasem) - jak patrzę na róż tematy tego forum, to ta kwota będzie dla niektórych nadal "budżetowa", jednak nie chcę na drugi rower wydawać więcej. Generalnie szukam: sztywny widelec => redukcja wagi; lżejszego roweru, optymalnie ~10kg - 11kg przerzutki optymalnie 2/10 lub 2/11 przy czym z przodu 46/36 - na 50/34 raczej nie starczy hamulce chciałbym hydrauliczne, ale w ostateczności zdecyduję się na lepsze mechaniczne, np. Hayes lub TRP (...) Obawiam się, że pozostając w klamrach założonego budżetu będziesz musiał zrewidować niektóre oczekiwania. Np. pełna hydraulika to koszt ok. 2000 - 2500 zł, w związku z czym, w rowerach z tej półki cenowej, takiego rozwiązania nie uświadczysz. Tak samo napęd 2/11, czyli 105/Ultegra to też nie tak półka. Przede wszystkim jednak - klasyczny przełaj to jednak wyścigówka jest. Agresywny, nerwowy, zwarty, ale i super efektywny. Przy tym zestawie cech nie ma miejsca na komfort, na który kładziesz spory nacisk. Dlatego sugerowałbym zwrócenie się raczej w stronę kategorii gravel bike. (...) do szczęścia potrzebuję właściwie tylko tylnego bagażnika na dwie sakwy dlatego zastanawiam się, czy te otwory są mi niezbędne - bez nich dużo łatwiej znaleźć sensowny rower (...) W przełajach (czyli wyścigówkach) nie ma otworów na bagażnik - dlatego też łatwiej znaleźć przełaj (czyli wyścigowkę) bez otworów na bagażnik. Ten sam argument po raz drugi - szukaj wśród szutrówek, nie przełajów. (...) Na tym etapie można powiedzieć, że szosa to dla mnie lepsze rozwiązanie, bo póki co nic tu się nie różni zbytnio. Ale - przełaj ma miejsce na grubsze oponki, na czym mi zależy z dwóch powodów: 1) wierzę w nieco większy komfort jazdy oraz 2) rzadsze kapcie na trasie... I tu można się zdziwić, bo nierzadko w przełaju, z racji wyżyłowanej natury, miejsca na oponki jest mniej niż w rowerze typu allroad i zawsze mniej niż w adventure. Po raz trzeci argument za szukaniem w innej grupie. Padło już parę znakomitych propozycji: - Author Ronin - 4 299,00 zł - 11,8 kg - kapitalny rower. Tiagra, porządne tarcze, otwory pod bagażnik, fabryczne opony 700x42C i przede wszystkim stalowa rama - miodzio. Jak dla mnie faworyt do tego co opisujesz, że szukasz. - Marin Gestalt 1 i Marin Lombard - 3 750,00 i 3 500,00 zł - 10,06 i 11,38 kg - oba bardzo sympatycznie się prezentują, mimo, że aluminaki. Dobrze w tekście opisana różnica między nimi - sam wybierzesz, czy trochę zrywniejszy na szosie Gestalt, czy trochę bliższy Roninowi Lombard. Oponki 700x30C i 700x35C. - Kona Sutra - 4 399,00 zł (jak jeszcze znajdziesz wyprzedaż, jak nie to niestety już 5 799,00 zł) - 14,20 kg - i znowu, jak u Ronina, stal - idealnie nadająca się do opisanego zastosowania, miejsce na pełne obagażnikowanie i komfortowa pozycja do połykania kolejnych i kolejnych setek kilometrów. Gumy 700x40C. - Giant Anyroad 2 - 4 999,00 zł - 10,2 kg - alu, gumy 700x32C, wypoczynkowe geo - kapkę droższa alternatywa dla takiego Gestalta 1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolsla Napisano 25 Marca 2016 Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 Marin Gestalt 1 i Marin Lombard - 3 750,00 i 3 500,00 zł - 10,06 i 11,38 kg - oba bardzo sympatycznie się prezentują, mimo, że aluminaki. Dobrze w tekście opisana różnica między nimi - sam wybierzesz, czy trochę zrywniejszy na szosie Gestalt, czy trochę bliższy Roninowi Lombard. Oponki 700x30C i 700x35C. Mamy w kraju sprawdzonego dystrybutora Marin'ów? Skąd wziąłeś przykładowe ceny, przeliczone z EUR? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pitof Napisano 25 Marca 2016 Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 Oficjalnym dystrybutorem Marina w Polsce jest firma Motor-Land: http://www.motor-land.com.pl/# Ceny pochodzą z testu, do którego dałem link. Wystarczy spojrzeć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PanPiotr Napisano 25 Marca 2016 Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 fajny gravel ale za 5k http://www.bike4race.pl/product-pol-877-Rower-gravel-RIDLEY-X-TRAIL-A40-kolor-XTA-01DM-Tiagra-.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
perqsista Napisano 26 Marca 2016 Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 Miałem podobny dylemat i mniejszy budżet i na tym forum polecono mi frameseta jak poniżej: http://www.planetx.co.uk/i/q/FRPXLONROD/planet-x-london-road-frameset Też rozważałem rower przełajowy i przerabianie go na turystyka ale mi przeszło jak się okazało że są fajne ramy za dobre pieniądze z mocowaniem na tarcze, błotniki i bagażnik, takie do których da się spokojnie wsadzić w razie potrzeby oponę 35C -40C.Ponieważ rowerem jeżdżę na codzień, zwykle z sakwą, mocowanie bagażnika "po Bożemu" było dla mnie istotną cechą. Z tego co widzę można też kupić cały rower na tej ramie w cenie od 699 GBP czyli mieścisz się w budżecie. Ja uwielbiam oprócz jazdy grzebać w rowerze (nie wiem co bardziej) więc wybrałem drogę składactwa i druciarstwa Na chwilę obecną wpakowałem w projekt ok 2300PLN: frasmeset, szosowe hamulce tarczowe i klamki, piasty, obręcze, szprychy, stery i parę innych pierdół. Cały napęd (MTB)kierownicę, sztycę, siodło i bagażnik przeszczepiłem z roweru trekingowego. Waga roweru bez bagażnika i błotników (z pedałami ) ok 9 kg. Od kilku tygodni jeżdżę na tej mojej hybrydzie i bardzo sobie chwalę. Docelowo chcę oczywiście doprowadzić do stanu z napędem szosowym i szosową kierownicą. Kompletuję części, częściowo używki czyli docelowo jeszcze wydatki ok 1000 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolsla Napisano 26 Marca 2016 Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 Oficjalnym dystrybutorem Marina w Polsce jest firma Motor-Land: http://www.motor-land.com.pl/# Ceny pochodzą z testu, do którego dałem link. Wystarczy spojrzeć. Rzeczywiście Dzięki serdecznie za namiar na dystrybutora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2016 Chciałbym wszystkim serdecznie podziękować za propozycje i uwagi. Przeklejam wpis, który umieściłem na wykopie. Wklejam też link do dyskusji (może się komuś przyda, jako takie kompedium): http://www.wykop.pl/wpis/17235419/to-prawdopodobnie-ostatni-wpis-z-pytaniami-jestem-/ To prawdopodobnie ostatni wpis z pytaniami, jestem na etapie wybierania. Miesiąc szukałem i pytałem pewnie do znudzenia nie tylko tutaj, ale i na forach i grupach facebookowych. Moja wiedza zdecydowanie się powiększyła - wiadomo, że do wymiataczy równika to mi daleko, ale jednak wiem już czego szukam. Podziękowania przede wszystkim dla @GryfnySzac, @fixie, @shusty i @byczys _________________http://rower.com.pl/fuji-cross-1-5-28-520985 4999zł(+) plusy: karbonowy widelec, grupa Shimano 105, korba 46/36, hamulce TRP Spyre-C, waga <11kg, otwory pod bagażnik(-) minusy: cena o 500zł więcej, niż zakładany budżet** podobno da się targować_________________http://rower.com.pl/focus-mares-ax-4-0-20-biegowy-484288 4490zł(+) plusy: grupa Shimano Tiagra, chwalona rama, otwory pod bagażnik, błotniki i lampki na przód i tył, ten rower mi się po prostu podoba - taka miłość od pierwszego wejrzenia(-) minusy: hamulce shimano r517 (nie znalazłem o nich dobrych opinii), korba 52/36,konia z rzędem temu, kto mi powie ile on waży_________________http://rower.com.pl/fuji-cross-1-5-disc-28-493660 4149zł(+) plusy: karbonowy widelec, grupa Shimano Tiagra, korba 46/36, waga <11kg, otwory pod bagażnik, cena(-) minusy: hamulce BB5, które są najsłabszą częścią tego roweru_________________http://primal.pl/pl/p/Szosa-gravel-bike-MARIN-Gestalt-1-nowosc-2016/769 3750zł(+) plusy: bardzo dobra rama, hamulce TRP Spyre-C, waga <11kg, otwory pod bagażnik(-) minusy: korba 50/34T, osprzęt Shimano Sora, linki prowadzone w ramie (z tego co czytałem, jest to raczej minus i więcej z tym zabawy, niż to warte)Ogólne wnioski z tego wszystkiego co się dowiedziałem:- brak konkretnych opinii w temacie używania bagażników z zaczepem na sztycy i wspornikiem na śrubach tylnego trójkąta sugerują, że jeśli jesteś z tych, co to używają bagażników, to szukaj ramy z otworami montażowymi i nie kombinuj z niesprawdzonymi rozwiazaniami;- rama stalowa wcale nie jest takim dobrym pomysłem, a informacje o prostocie spawania, to mit - jeśli uważasz, że mało jest propozycji typu roweru który ci się podoba, to znaczy, że nie pytałeś o to ani na mikroblogu, ani na www.forumrowerowe.org- jest sporo ciekawych rowerów, ale jednocześnie bardzo mały wybór z możliwością zamontowania bagażnika, a bagażnik => sakwy => niespocone plecy latem...- pełna hydraulika w hamulcach jest nierealna i dostępna dopiero w dużo droższych rowerach (<6000zł).Linki i dyskusje, którymi wspierałem się w poszukiwaniach - być może komuś się przyda:1) http://roweroweporady.pl/f/topic/353-przelajowka-kilka-opcji-ktora-najlepsza/2) http://roweroweporady.pl/f/topic/247-zakup-roweru-przelajowego-ciekawa-oferta/page-23) http://roweroweporady.pl/grupy-osprzetu-rowerowego-shimano/4) http://www.wykop.pl/wpis/15258733/co-myslicie-o-takim-rowerku-na-wyprawowca-z-sakwam/5) http://www.wykop.pl/wpis/16798835/miroslawy-rowerowe-szukam-przelaja-nadajacego-sie-/6) http://mtb-xc.pl/2015/03/21/przelaj-dobry-na-wszystko-merida-cyclo-cross-300-test/7) http://szosa.org/topic/13585-stealth-cx-homemade/ I dodam już na koniec, że ostatecznie zdecydowałem się na opcję pierwszą, czyli Fuji Cross 1.5 rocznika bieżącego. Udało mi się zejść z ceną do 4400zł, czas oczekiwania wyniesie prawdopodobnie 2tyg. Można próbować ze sprowadzaniem tego roweru np. z UK, ale nie znalazłem lepszej oferty (licząc z wysyłką, która w kilku przypadkach wynosiła 60 funtów). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pitof Napisano 12 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2016 konia z rzędem temu, kto mi powie ile on waży no niby 11,30 kg: http://www.bunnyhop.de/de/fahrraeder/rennrad/focus-mares-ax-4-0-black-grey-2015 - pełna hydraulika w hamulcach jest nierealna i dostępna dopiero w dużo droższych rowerach (<6000zł). To akurat możliwe, że się zmieni, ponieważ Shimano wprowadza do sprzedaży nowe klamkomanetki hydrauliczne z grupy Tiagra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mismic Napisano 13 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2016 W Pro Tour tarcze to wciąż szok, niedowierzanie i protesty w środowisku. Oj, konserwatywni są szosowcy. Czas najwyższy, żeby hydraulika pojawiła się w niższych grupach. To dobra informacja @Pitof. Musiało to w końcu nastąpić, bo mtb z hydraulicznymi hamulcami kupisz za 2000, a szosy, jak już wcześniej wspominano, nie znajdziesz za mniej niż 6000. Próżnia nie mogła trwać wiecznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skwarek2 Napisano 17 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2016 - rama stalowa wcale nie jest takim dobrym pomysłem, a informacje o prostocie spawania, to mit Dobra to powiedz ile ram połamałeś, albo Twoi znajomi? W stali nie chodzi o łatwość spawania na 2 końcu świata, tylko o tłumienie drgań. Jak nie miałeś okazji porównania na żywo jazdy po wertepach stalówką i potem aluminiowym rowerem to nikt Ci dobrze tego nie wytłumaczy, to na żywca wychodzi. Zresztą Pan na filmie mówi o ramach 25letnich. Kto o zdrowych zmysłach jeździ dziś na retro bajku? Dzisiejsze ramy stalowe są rewelacyjne do odpowiednich zastosowań, a do turystyki rowerowej tym bardziej i oczywiście nie dla wyznawców Wagomira - choć są wyjątki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.