MikeSkywalker Napisano 21 Marca 2016 Udostępnij Napisano 21 Marca 2016 Poszukuję korby która będzie współpracowała z piastą Shimano Alfine. Co to oznacza - korba będzie obsługiwała tylko jedną zębatkę a ta musi mieć 35/36/39/40/45/46 zębów tak żebym dobrał sobie odpowiednie przełożenie. Korba o długości 175 mm. W grę wchodzi albo poszukiwanie odpowiedniej korby pod te zębatki albo jakieś ciekawej korby do której ew dorobię sobie zębatki (ale to może być droższa opcja). Wydaje mi się że najsensowniejsza opcja to dwurzędowa korba szosowa i pozostawienie zębatki 39T. Marzy mi się jeszcze "osłona" zębatki, podobna do tej jaka występuje w dedykowanej korbie Alfine czy w nowych korbach szosowych 105/Tiagra/Ultegra, bo rockringów do zębatek szosowych raczej nie ma Jakieś pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 21 Marca 2016 Udostępnij Napisano 21 Marca 2016 zdecydowanie korba z alfina- ładna, seksowniejsza i ma sensowny rozstaw, a co za tym idzie masz lepszą możliwość podmiany zębatek. Opcje od 39 do 45. Ma wszystko czego potrzebujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 21 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2016 Wszystko byłoby fajnie tylko korba z Alfine występuje jedynie w wersji 170mm. We wszystkich rowerach mam 175, jeździ mi się dobrze i nie wiem czy nie odczuję niekorzystnie zmiany na mniejszą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Marca 2016 Udostępnij Napisano 21 Marca 2016 Tez mam podobne rozkminy, chodzi mi po glowie dodanie do mojego zektorka jednej tarczy z przodu lub wymiana korbki na jakaś sztywniejsze singlowe coś, aktualnie mam tam 1x8 z wielkim blatem 46T , no i ramiona 170mm, do tego na kwadracie, wszystkie inne pomykacze maja 175mm, ht2 i 3 tarcze . Widze jak to korbiszcze sie gnie ;-) Mysle czy by tam nie wsadzic deorki M591 lub m590 bo mam luzne ale...jakos one wygladem tam mi sredio pasują, a po drugie to rower ten jest do jazdy gdy pogoda brzydka, wiec ten ht2 slabo chyba bedzie dawal rade w zimie, na plus ze mam te korbki z osłonami ...Najbardziej podoba mi sie korbka alfine czarna...tylko własnie to ramie 170...wolałbym 175mm ;-) Powazka ze do tych nowych korbek szosowych mozna dostac osłonke? Ciekawosc jsk to wygląda.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CentrumRowerowe Napisano 22 Marca 2016 Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 Miałem podobne dylematy i ostatecznie założyłem kompaktową korbę Tiagra (34,50T) starej generacji(4600). Co prawda mam w rowerze przednią przerzutkę, co wymusza używanie napinacza łańcucha, ale całość jest dalej prawie bezobsługowa i nigdy nie brakuje przełożenia. Idealne rozwiązanie w rowerach miejsko - trekkingowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 22 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 Tyle że nie dopisałem że chciałbym czarną korbę a Tiagra 4600 jest dostępna tylko srebrna. Aczkolwiek celuję w tę grupę choć i Sora by mi wystarczyła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 22 Marca 2016 Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 niezła wydaję się cx 50.... choć trzeba by blaty bezsystemowe załatwić (singlowe) Choć mały blat jest bez pinów, ale ma płytkie zęby ;-( ale od biedy .... chyba żeby korby z ostrego/torowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 22 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 Blaty tak naprawdę decydują o wyborze. Chyba że faktycznie pójdę w bezsystemowe. Sensowną wydaje się Sora 3550 tylko żeby załatwić do niej zębatkę 39T i używać z zębatką 20T z tyłu. Ewentualnie w wersji 46T i z 23T na tyle ale jakoś podświadomie wolę nieco mniejszą ilość zębów na korbie. A CX50 - ramiona ma takie same jak 3550 więc ta sama sytuacja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 22 Marca 2016 Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 FC-5703? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 23 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2016 Tak się właśnie zastanawiam czy odległość mocowania większych zębatek w korbach dwurzędowych jest taka sama jak w trzyrzędowych? Bo to w jakiś sposób może wpłynąć na linię łańcucha. Aczkolwiek myślałem właśnie nad 5700/5800 i pozostawieniu 39T albo 4700 i wymianie zębatki bo od 105 5800 powinna podejść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CentrumRowerowe Napisano 28 Marca 2016 Udostępnij Napisano 28 Marca 2016 Linia łańcucha w 2 i 3 rzędowych korbach jest różna dla każdej z zębatek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 29 Marca 2016 Udostępnij Napisano 29 Marca 2016 pozostawienie zębatki 39 jest dość sensownym posunięciem z racji braku systemów. Jest ona niestety nieco płytsza od dedykowanych singlowych. Sam taką od szosy(34 na rozstaw 110) używam w połączeniu z łańcuchem singlowym (taka akurat mi w łapki wpadła) i jest dobrze. Co do lini łańcucha to zamontował bym ją po zewnętrznej stronie korby - linia powinna być na poziomie 46mm . Linia łańcucha alfine to jakieś 46,8 http://newwheel.net/questions/pages/viewpage.action?pageId=57671795 . Można to jeszcze wyregulować podkładkami suportu aczkolwiek dla singla ta linia nie musi być idealna co do 1mm ;-)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 29 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2016 Zastanawiam się jak Shimano mierzy linię łańcucha podawaną w specyfikacji korb. Bo wartości dla kilku które mnie interesują wynoszą odpowiednio 43,5 dla dwurzędowych i 45 mm dla trzyrzędowych. Aczkolwiek jeśli zębatka będzie po zewnętrznej stronie to jeszcze lepiej, problem mniej estetycznych podkładek przeniesie się na wewnętrzną część korby. Co do samej korby to o wyborze zdecyduje chyba tylko dostępność zębatki 39T i wygląd. Bo czy będzie to Sora czy 105 w praktyce chyba nie zrobi mi to większej różnicy (choć mogę się mylić). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.