Alpina Napisano 21 Marca 2016 Napisano 21 Marca 2016 Witam! Taki problem pojawił się w moich kołach WTB Stryker, że minimalnie lata oś góra dół a także jest luz przy założonych kołach na boki. Przednie i tylne koło mają niemalże identyczny luz... No cóż łożyska juz trochę mają ale nadal oś kręcona ręką kręci sie jak nowa ( ) nie czuć kulek, zgrzytów, trzasków ani zacięć, kręcą sie po prostu jak nowe...I teraz pytanie czy to wina łożysk czy coś w tych piastach sie zrypało... Kolejne pytanie... Jak rozebrać w ogóle. tą przednią piastę? Na osi nie ma żadnych miejsc gdzie by to można było złapać kluczem.. Jutro podrzucę zdjęcia.
piciu256 Napisano 21 Marca 2016 Napisano 21 Marca 2016 jak nie ma gdzie chwycić kluczem to na początek spróbuj zdjąć końcówki piast (tam gdzie się opierają o ramę/ amor), możliwe że pod nimi są jakieś nakrętki/ miejsce na imbusy. jak nic nie będzie to znaczy że budowa piasty jak dt swiss- wszystko na wcisk, jeśli przednie koło jest 9mm to łożysko się wybija zwyczajnie uderzając w końcówkę osi wystającą z piasty (po zdemontowaniu tego jakby kołnierza uszczelniającego) oczywiście młotkiem gumowym lub przez drewienko
tobo Napisano 21 Marca 2016 Napisano 21 Marca 2016 Osie mają wejścia na imbus, albo wciskane końcówki.
Alpina Napisano 21 Marca 2016 Autor Napisano 21 Marca 2016 Osie mają wejścia na imbus, albo wciskane końcówki. Gdyby tak było, to by nie było pytania Niby na necie są rozebrane Light Laser Disc-i ale coś mi tu nie pasi... Możliwe, że faktycznie oś jest na wcisk
piciu256 Napisano 21 Marca 2016 Napisano 21 Marca 2016 jak nie ma miejsca na imbus to na pewno są końcówki na wcisk zobacz sobie jak to wygląda w dt swiss, u ciebie pewnie jest podobnie
Alpina Napisano 23 Marca 2016 Autor Napisano 23 Marca 2016 Tak więc pozwole sobie odkopać temat :> W przednim kole lewa część "osi" kręci sie niezależnie od prawej strony- można obracać lewą stroną a prawa stoi w miejscu i na odwrów, więc chyba patent wybicia tu wychodzi z gry
SlezaFanatic Napisano 24 Marca 2016 Napisano 24 Marca 2016 Końcówki są wciskane w korpus identycznie jak w novatecach , wyjmujesz i masz dostęp do łożysk
Roxorloops Napisano 24 Marca 2016 Napisano 24 Marca 2016 Jakiej firmy wsadziłeś łożyska? Muszę zmienić w swoich kołach, oryginalne są za drogie a tematu łożysk kompletnie nie ogarniam.
Alpina Napisano 25 Marca 2016 Autor Napisano 25 Marca 2016 Jeszcze żadnych, lecz te piasty są na tyle dobrze uszczelnione, że chyba pokuszę sie o łożyska z kulkami ceramicznymi
tobo Napisano 25 Marca 2016 Napisano 25 Marca 2016 Wg mnie dopłacanie do takich łożysk mija się z celem. Chyba że walczysz o waty.
Alpina Napisano 26 Marca 2016 Autor Napisano 26 Marca 2016 Nikt nie mówi o dopłacaniu :> Umiejętne rozebranie zwykłych łożysk i zaaplikowanie do nich kulek ceramicznych
Alpina Napisano 26 Marca 2016 Autor Napisano 26 Marca 2016 Hm trzeba będzie sprawdzić Chociaż polemizowałbym czy aby bieżnie w hybrydach się jakoś specjalnie różnią od tych w zwykłych łożyskach...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.