osis25 Napisano 20 Marca 2016 Napisano 20 Marca 2016 Witajcie. Tak jak w temacie szukam nowych gum do mojego rowerku. Obecnie mam tam założone Schwalbe Maraton Supreme RaceGuard 700x40C / 28""x1,6"". Zastanawiam się nad oponami węższymi.... Głównie jeżdżę po mieście (asfalt, kostka) Czasem z żoną na jakąś wycieczkę po lesie ale 98% asfalt. Czy po zmianie opon na węższe poczuję różnicę w jeździe ? Co polecacie cena do 100zł max za sztukę i jaką szerokość. Moja waga to 105kg.
Gość Napisano 20 Marca 2016 Napisano 20 Marca 2016 Czy po zmianie opon na węższe poczuję różnicę w jeździe ? Co polecacie cena do 100zł max za sztukę i jaką szerokość. Moja waga to 105kg. Tak, poczujesz, bedzie bardziej czuc nierówności. Przy tej wadze, najwęższe na których będzie się dało w miarę bezpiecznie (dobicia na nierównościach itp) jeździć po mieście to 622x32C. Co do wiekszych szybkosci, mniejszych oporów toczenia, supreme to dość szybka guma, wiec na moje ta zmiana niewiele wniesie do szybkosci, PO Twojej wadze wnosze ze najwiekszy "zapas " i pole do poprawy jest w Twoich parametrach wydolnosciowych...No chyba ze to 105kg masz przy 210cm wzrostu. ;-) A tak z innej beczki, jakie Cisnienie masz w tych oponach ?
Kajus23 Napisano 20 Marca 2016 Napisano 20 Marca 2016 Continental Contact II polecam, w rozmiarze 700-37 siedzi u mnie w rowerze i musze przyznać ze przyjemna opona na asfalt i polne drogi.
osis25 Napisano 20 Marca 2016 Autor Napisano 20 Marca 2016 Fakt lekką nadwagę mam nie pamiętam ile pompuję powietrza ale tyle ile jest mniej wiecej zalecane na oponach.
Gość Napisano 20 Marca 2016 Napisano 20 Marca 2016 Zostaw te opony i zacznij krecic wiecej...np codziennie 2x30min ;-) A co do cisnienia...je sie chyba dmucha od min 50 do 80 max PSI, dobij pod max i ognia...
osis25 Napisano 20 Marca 2016 Autor Napisano 20 Marca 2016 35 minut to ja dziennie jadę do pracy także mimo swojej wagi kondycji mi nie brak
Gość Napisano 20 Marca 2016 Napisano 20 Marca 2016 Najlepsze dodatki jakie dokupilem do roweru to licznik kadencji i pulsometr. Tez smigam do biura na rowerze 10km w jedną strone. Wczesniej zainstalowalem endomondo, zajelo mi rok czasu zeby nauczyc sie jezdzic na rozsadnej kadencji ;-) i tak juz jezdze 4ty rok. Edit dodaje do najlepszych dodatkow rowerowych pompke z manometrem ;-)
CentrumRowerowe Napisano 20 Marca 2016 Napisano 20 Marca 2016 Marathony Supreme to świetne opony, jedne z najszybszych trekkingowo - miejskich. Przy wadze powyżej 100 kg nie polecałbym gum węższych niż 35C bo trzeba będzie je pompować do bardzo wysokich ciśnień. Trochę szybciej jeździłoby się na oponach w rozmiarze 32C, ale to byłyby już wrażenia jak z jazdy szosówką.
osis25 Napisano 21 Marca 2016 Autor Napisano 21 Marca 2016 Na takie 35c jeszcze bym sie skusił, to jest rozmiar 1,35 ?? Jakie polecacie w takowym rozmiarze ?
Gość Napisano 21 Marca 2016 Napisano 21 Marca 2016 Jeśli już kupujesz, to wez 32C, może wtedy poczujesz różnice, a powinny spokojnie wytrzymac Twoja wagę dmuchnięte do 70PSI i więcej. Nie wiem tylko jak z rzeczywistą szerokością danej opony po nadmuchaniu, bo z tym bywa różnie i trzeba to sprawdzić przed, Continental trzyma swoje wymiary, np CityRide II 622x32c nadmuchana jak trzeba ma dokładnie 32mm szerokości, a np Panaracer 622x28C ma np 25mm, na miasto to już jest mało ;-) Ja przy prawie 100kg smigam aktualnie na Schwalbe Delta Crusier 622x28C (jest to powiedzmy sredniak od Schwalbe, zeby nie to że były na rowerze od nowosic to bym ich nie kupił) i jeszcze sie nie przebiłem, ale muszę uważać jeżdżąc po mieście, nie sprawdzałem czy trzyma wymiar wydaje się żę tak :> przy 622x32c generalnie miałem komfort i się nie przejmowałem dziurami.
osis25 Napisano 21 Marca 2016 Autor Napisano 21 Marca 2016 Czyli co 32c będzie odczuwalna różnica i da rade pod moją wagę ? Co myślicie o tych ? http://allegro.pl/continental-touring-plus-700x32c-opona-reflex-i6047623354.html
CentrumRowerowe Napisano 23 Marca 2016 Napisano 23 Marca 2016 Da radę pod wagę, trzeba jeszcze uwzględnić szerokość wewnętrzną felgi przy zakładaniu węższej opony. Jeśli masz tam od 15 do 19 mm możesz zakładać oponę 32C. Będzie szybciej. ale na początku będziesz odczuwał każde ziarenko piasku na drodze;). Z czasem można się przyzwyczaić. Continental Touring Plus to bardzo pancerna i ciężka opona, efekt zmiany byłby wątpliwy, raczej celuj w oponę przypominającą szosowe, Continental Ultra Gatorskin - byłaby świetna, jest wytrzymała i lekka, warto dopłacić do wersji zwijanej. Schwalbe Kojak - opona często używana w rowerach singlespeed, b szybka i dosyć wytrzymała, Będzie trochę wygodniejsza od Gatroskina bo jest nieco szersza. Trochę przekroczysz limit wagowy, co może oznaczać, że odrobinę szybciej opona się zużyje, ale wcale tak nie musi być.
Gość Napisano 24 Marca 2016 Napisano 24 Marca 2016 Wszystko fajnie ale przy Gatorze w razie lekkiego deszczyku, to trzeba zdrowaski klepac w zakretach, a jak lekko piaskiem podsypane, mokry liść, lub slalomy po mokrej kostce są na trasie to wypada opanować techniki żużlowe ;-) Kojakiem nie jezdzilem ale pewnie jest podobnie. Jesli smiga się na codzień, to lepiej jakiś bieżnik mieć, nawet takie płytkie coś jakie jest w Delta Crusier jest dużo bezpieczniejsze.
Alsew Napisano 24 Marca 2016 Napisano 24 Marca 2016 Najlepiej te Kojaki będą się spisywać na rodzinnych wycieczkach po lesie o których autor pisze w pierwszym poście. ;-)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.