Skocz do zawartości

[rower] Który z tych trzech rowerów full ?


fridgeplock

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam dylemat dotyczący zakupu roweru górskiego full.

Który z tych trzech poniższych waszym zdaniem byłby godny polecenia:

 

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/trance.27.5.3.2015/17688/76336/

http://www.kross.pl/pl/2015/enduro-275/moon-z1

http://www.decathlon.pl/rockrider-720-s-275-id_8326408.html

 

Zastosowanie w moim przypadku:

- weekendowo - typowy fun enduro (żadne zawody czy takie tam:) )

- podjazdy, zjazdy - większe i mniejsze (wyjazdy w góry raz/dwa do roku)

- szybka jazda po leśnych ścieżkach, szutrach, trochę skoków - enduro a nie dh

Jestem zdecydowany na 100% na full a nie ht - stawiam na wygodę.

Zastanawiam się tylko czy na moje potrzeby jest sens ładowania kasy w GIANT czy KROSS - czy ten ROCKRIDER 720 by nie wystarczył (osprzętowo wygląda ciekawie jak za tą kwotę) ?

 

A może zaproponujecie mi jakąś ciekawą alternatywę do powyższych modeli/marek ?

Napisano

sam osobiście mam moona v1 to to samco z1 tylko koła 26 cali i skok z tyłu 160mm, mam również specializeda xc fsr pro rama jak w giancie... tylko w specu mam blokadę skoku tył i przód,  a kross i giant nie mają blokady, ale rama w krosie mniej buja niż w specu czytaj giancie... BLOKADA w specu na podjazdy  JEST NIEZBĘDNA w krosie ta zawiecha daję rade na podjazdach aczkolwiek kross jest cięższy pewnie od gianta niewiele to zmienia(giant będzie bardziej skoczny czytaj łatwiej oderwać od ziemi bo ma mniej skoku) , ale kross to pełnokrwista maszyna enduro  w porównaniu do speca, w krosie amor x fusion pracuje spoko i ma skoku w pytę.. tylko uwaga na odkręcające się śruby w krosie w zawieszeniu!!! trzeba zakleić loctite mi osobiście pękła i odsyłąłem na gwarę ale w zetkach nie pękają. jest temat o tym na enuro trophy forum, bitwin to bardziej xc... w krosie łańcuch ci nie spadnie nigdy jest spoko napinacz... osobiście uważam jak chcesz enduro to bież krossa:) jego rama jest potężna mam mocne obręcze wtb które bez problemu zalejesz mlekiem i bedziesz cieszył się bez dętką  sam tak mam taśma i wentyle no tubbles:))) koła lżejsze, kros ma fajną geometrię... jak ci odbije i będziesz chciał zjechać sobie jakiś feeride to giant może być za mało.. osobiście na speca już nie WSIADAM choć z przodu mam rs revelationa 140 mm. Jak masz kasę to bież krossa pozdrawiam nie namawiam, ja jestem zadowolony to samo mi pisali jak otworzyłem temat czy kupić, tylko ja kupiłem za 5 k w promo i jetem zadowolony się powtórzę,  (jak kupiłem pierwszego fula {speca} to po czasie było mi mało skoku więc zmieniłem amor i małooo... skoku więc kupiłem krossa teraz tylko umiejętności za mało:)))) pozdro mam nadziej że da ci to do myślenia 

Napisano

Do jazdy, którą opisałeś wystarczy w zupełności w zupełności 100mm skoku i full XC. Kupno Trance czy Moon to przerost formy nad treścią i będziesz się męczył, bo to nie są rowery do szybkiej jazdy po szutrach. Do tego co opisałeś poważnie bym się zastanowił nad Giant Anthem. Pozwolę sobie zacytować fragment wpisu z blogu 1enduro.pl:

"1. Czy można jeździć enduro na rowerze do rekreacyjnego XC za 1000 zł? Można.

 2. Czy wjeżdżając na pełnokrwistym rowerze enduro do lasu pod stolicą jeżdżę enduro? Nie."

 

Dodatkowo polecam też wpis http://www.1enduro.pl/ile-skoku-zawieszenia-rower-enduro/

 

Generalnie nie wychodź ze stwierdzenia, że im więcej skoku tym lepiej, nie tędy droga.

 

Poza tym, musisz sam przemyśleć czy jadąc raz w roku w góry będziesz miał umiejętności żeby wykorzystać tam w pełni sprzęt enduro.

Napisano

No jakby się bardzo upierać przy tych trzech z pierwszego postu, to ten Rockrider, ale ja bym szukał jednak czegoś innego. Nie ma co się kierować tym, że tam jest Sram bo to niska grupa, Avidy DB1 to też żadna rewelacja, więc akurat w tym przypadku nie kierowałbym się osprzętem, nie ma w nim też tappera. Poczytaj również o systemach tylnego zawieszenia czy akurat podpasuje Ci to co jest Rockriderze.

Napisano

Nie ma co ukrywać że x7 to niska grupa ... u SRAM`a bo pod nią jest tylko x5 :D.

 

Tylko ze kolega @@Rafal_P, chyba nie ma obeznania w tym jak ta grupa ma się do grup Shimano ...

Wmoim odczuciu x7 działa lepiej jak Deore, wiec tak jak Rulez pisze x7 to bardziej niż przyzwoita grupa.

 

Co do wyboru roweru ... do opisanego zastosowania jak musi być FS, to jak najbardziej ładuj się w Full`a do XC 100 - 120 mm skoku... dla 2 wyjazdów w góry nie ma sensu się katować maszyną FS enduro na nizinnych szlakach. 

Ja w Beskidach bywam 5 - 7 razy w roku i latam tam na sztywniaku XC ...

Mimo ze czasem myślę o jakimś "ścieżkowo-endurowym" FS, to zawsze mi wychodzi że musiałby to być mój trzeci rower a nie rower zamiast HT.

 

Pozdrawiam

 

Napisano

720 z Deca jest lepiej osprzętowo poskładany już na napędzie 10sp. Ma już piasty na maszynach a nie jakąś padlinę jak ten podstawowy model Trance. I co istotne jak pisali wyżej bardziej sprawdzi się do takiego zastosowania. 

Napisano

Zauważalne różnice miedzy Giant`em a RR`em to" 

Geometria - Giant od RR teoretycznie lepiej pojedzie w dół ...

Napęd - 2x9 (12 - 36 WDF ?) w Giancie gdzie wyraźnie może brakować szybkiego przełożenia na nizinach.

Koła - "maszyny" w RR są potencjalnie mniej problematyczne w serwisie - nowe łożyska (o ile są standardowe) to praktycznie nowa piasta. U Gianta jak faktycznie są na "kontrę", to jak sypnie się bieżnia albo konus musisz się liczyć z wymianą całej piasty.  

 

Amortyzatory w pracy mogą okazać się porównywalne.

 

Kup RR`a a resztę kasy wydaj na kilkudniowy pobyt w górach :D

 

Pozdrawiam

 

Napisano

Szybkie przełożenie na nizinach... czy to wybór szosówki czy MTB? Ile chcesz ciąć, 40km/h? Może 50km/h? Przez jaki czas, kilka minut, sekund? Chyba, że ktoś lubi dusić korbę z niziutką kadencją, to mu będzie mało póki kolanka nie siądą. Albo jakiś magik od tego mitycznego „dokręcania na zjazdach”, oczywiście asfaltowych.

Napisano

32x11 to mało przy prędkości 30km/h więc wcale nie trzeba pędzić 40...

edit nie patrzyłem na specyfikację gianta- prędkości nie zabraknie, ale w góry może zabraknąć młynka...

Napisano

To sie kręcić naucz. Przy 90 obrotach i 32/11 na kole 26” bez problemu wyciągniesz 30km/h. A w tym Giancie masz z przodu 38T i koło 27,5”. Ten rower nie zmieni się w szosówkę po wjechaniu na asfalt, więc skąd takie dziwne oczekiwania? Serio chcesz poginać fullem na terenowych kapciach po asfalcie więcej niż te 3 dychy przez dłuższy czas?

 

Co do młynka jest 24T, może 22 byłoby zgrabniej i tyle.

Napisano
Ile chcesz ciąć, 40km/h?

 

Przy tym rozmiarze koła i przełożeniu 12/38 jak w specyfikacji stoi ... 40 km/h to bardzo zdrowa kadencja około 100 obr/min.

Dla ludzi preferujących twardszą jazdę z kadencją 80 - 90 to przełożenie nie ma racji bytu ...

Co za problem na nizinach znaleźć w lesie odcinek o spadku na poziomie 0,5 - 1% na dystansie 1 km gdzie z uśmiechem na twarzy można ciąć właśnie w okolicy tych 35 - 40 km/h ... nie problem.

Z opisu zastosowania rower ma być rowerem uniwersalnym ... a napęd w tym  tym Giancie uniwersalny NIE JEST.

Mam wrażenie ze marketingowcy na siłę starali się zrobić modny napę 2x coś tam minimalnym możliwym kosztem. 

 

Najtwardsze 3,16 na niziny za miękko, najmiększe 0,66 w góry dla większości za twardo aby przyjemnie jeździć.

 

 

Pozdrawiam

Napisano

Panowie sory ale jednak w takim rowerze wolę napęd 2x  niż patelnię 44T w 3 blatowej korbie jak w tym 720. Jak ktoś chce poginać i mało mu blatu 38T to niech się nie bawi w fulla nawet xc tylko kupi efektywniejszego sztywanika w tym 29er. A już, że niby 24 korba i 36 kaseta to za twardo to ja już nie mam więcej pytań. To niech się ktoś taki wcale w góry nie wybiera bo to zwyczajnie nie ma sensu.  

Napisano

 

 

Wmoim odczuciu x7 działa lepiej jak Deore, wiec tak jak Rulez pisze x7 to bardziej niż przyzwoita grupa.

 

Tylko, że z odczuciami i opiniami to wiadomo jak jest, jak z dziurą w ... - każdy ma swoją. A fakty są takie, że jest to niska grupa Sram'a.

 

Jak już tak się upierać przy początkowych propozycjach to faktycznie lepiej ten RR 720. Chociaż patrząc dalej to 740 jest fajniejszy osprzętowo.

Napisano

Żeby ci uzmysłowić jak "niską grupą" jest x7 nadmienię tylko że ma kółeczka na łożyskach maszynowych a cena jej bliżej do XT ...

Fakt odczucia odczuciami ale niektórych faktów nie da się spławić rzucając taki argument ...

Niestety ale realnie x7 trzeba porównywać do SLX'a a to jak wiadomo solidny górny poziom środka stawki.

 

Pozdrawiam

Napisano

Rower ma być uniwersalny, a wypad w góry sporadyczny, napęd z korbą 3 tarczową w niczym mu nie będzie przeszkadzał.

Ale zawsze znajdzie się ktoś kto musi wiedzieć lepiej i udowadniać swoje racje,do niedawna wszyscy jeździli na takich napędach i nikomu to nie przeszkadzało, a teraz nagle wielki problem. Dajcie sobie na wstrzymanie z tymi poradami, będzie lepiej jak nie będziecie na siłę naprawiać świata.

 

Napisano

oczywiście giant na stronie wagą się nie "chwali" ;) osprzęt nie powala.

ale nie jest jakoś specjalnie słabo. no i rama już tapered więc jak się zechce lepszego amorka to nie będzie problemu. tylko waga niewiadoma więc pewnie koło 15 waży.

Napisano

 

 

,do niedawna wszyscy jeździli na takich napędach i nikomu to nie przeszkadzało
 

 

Jest takie powiedzenie, przed wojną ludzie umierali na tyfus i bronchit i komu to przeszkadzało?

 

A tak na poważnie to moim zdaniem powinieneś wybrac HT z nowoczesnymi bajerami, 29er, geometria trail typu 68 główka, opony 27,5+.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...