Alsew Napisano 19 Marca 2016 Udostępnij Napisano 19 Marca 2016 Tematem wstępu. Śmigam 90 proc po lesie. Jak na Wlkp przystało nie są to jakieś trudne warunki, raczej piaszczyste tereny wiec nawet jak popada to szybko obsycha. Obecnie mam na przenie kole tytułowego Geax a na tyle Race Kinga 2.2 RS . Opony są w zasadzie nowe i szukam 3 do kompletu. Idea jest taka żeby na wiosnę i lato nowa opona była na przodzie a RK z tył, wiec przód ma lepiej trzymać od RK ale nie generować takich oporów i ciężaru jak Saguaro, a na jesień i zimę opona wyląduje na tyle a Saguaro na przodzie, chciałbym żeby mniej się ślizgaly w trudniejszych warunkach od RK. Wstępne propozycje to Racing Ralph, Crossmark i Mezcal z bieżnikiem na 2016. Rozmiar 27.5 x 2,1 Co myślicie? Jakieś propozycje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kemot1974 Napisano 19 Marca 2016 Udostępnij Napisano 19 Marca 2016 cześć, podobnie jak Ty śmigam po wlkp, tereny Swarzędza są mi dobrze znane , odnośnie Twojej propozycji opon to w swoim rowerze mam z przodu Racina Ralph, a z tyłu Geax Saguaro. Obie opony 27,5 x 2,25. Na tym zestawie jeżdżę od wakacji 2015 po wlkp i jestem zadowolony. W zeszłym roku byłem kilka razy w górach i wtedy stosowałem 2 x Saguaro. PS. Jutro jadę przez Swarzędz, Kobylnica do Puszczy Zielonka ( Dziewicza Gora) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lewocz Napisano 19 Marca 2016 Udostępnij Napisano 19 Marca 2016 Mam kilka sztuk Rubena Scylla 27,5 x 2.25 Mogę lunąć stówa za sztukę. Nóweczki, w kartoniku zapakowane firmowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 19 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2016 @kemot1974 - Piękna trasa! Ja bym raczej dał Saguaro na przód a Racing Ralph na tył patrząc na bieżnik , chociaż z punktu widzenia ścieralności Twoja kombinacja jest lepsza... Kusi ten Racing Ralph i korci ten nowy Mezcal... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kemot1974 Napisano 19 Marca 2016 Udostępnij Napisano 19 Marca 2016 Racing Ralp miałem załozone w nowym rowerze, wcześniej użytkowałem Nobby Nic. Osobiście jestem przekonany do opon z firmy Schwalbe. Racing Ralph są rzeczywiście szybkie, mają małe opory toczenia, wg mnie są równiez ciche i całkiem dobrze radzą sobie w lasach. W zeszłym roku na Racing Ralph z plecakiem na plecach byłem trzy dni w Jurze Krakowsko- Częstochowskiej i tam przy bardzo zróżnicowanym podłożu ( piach , kamienie, itp) radziły sobie bardzo dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malutki Napisano 19 Marca 2016 Udostępnij Napisano 19 Marca 2016 A myślałeś nad modelem vittoria barzo? Kupiłem teściowi i póki co nie narzeka ja jeżdżę na modelu Aka, też bardzo fajna opona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 19 Marca 2016 Udostępnij Napisano 19 Marca 2016 Jak ma być lekko i dobrze, to może być Vittoria Barzo (dobra guma, na przodzie trwała, spory grip nawet na mokro, w górach nie zawiodła), Peyote (lżejsza i mniejsze opory od Barzo, ale tylko na sucho z przodu się nadaje, wilgotne coś i o glebę łatwo). RoRo wydaje się także ciekawy, na pewno lżejszy od Saguaro, a z tego co wiem bardziej przyczepny. RaRa fajna, ale także jak Peyote na suche warunki, na mokro naprawdę jest Tańczący Rafał. XK RS, jeśli RK RS na tyle daje radę, to XK RS może być fajnym uzupełnieniem przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 20 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2016 Ten X-King tez fajna opcja... Na przód wydaje się być idealny... Latem z RK na tyle a zimą z Saguaro na napędzie... Myślicie że XK ma mniejsze opory od Saguaro??? W tych saguaro wkurza mnie to że strasznie lepi się do nich piach i jak wracam z lasu gdy jest wilgotno(1,5km dojazd) to w domu patrząc na opony RK czysty a na Saguaro skorupa piasku... i człowiek płaci za zwijanki żeby było lżej a tu dostaje pół kilo piasku w pakiecie :-( Myślicie że Racing Ralph bardziej tańczy na mokrym niż Race King??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertos102 Napisano 20 Marca 2016 Udostępnij Napisano 20 Marca 2016 A może coś z nowej kolekcji Vee Rubber. Sporo ciekawych rozwiązań,nowe mieszanki,duży wybór rozmiarów,wzmocnienie przed przebiciem,nowy oplot 185tpi. Stosunek ceny do jakości bije na głowę popularne "szmaty" . Sam będę chciał zmienić swój komplet "16" na coś nowszego do xc. pozdr. R/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 20 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2016 Raczej nie będę eksperymentować z takimi wynalazkami. Nie chodzi też o jakieś oszczędności bo w końcu szukam jednej sztuki... Jak juz miałbym wybierać z nowości to tylko nowy Mezcal... Szukam czegoś pomiędzy Race Kingiem a Saguaro, a ten Mezcal wydaje się być dokładnie po środku i pewnie z trwałością będzie lepiej niż u Racing Ralph a. Widział ktoś chociaż tego nowego Mezcala na żywca? ???? Patrzyłem jeszcze na Hutchinson Python... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertos102 Napisano 20 Marca 2016 Udostępnij Napisano 20 Marca 2016 Vee Rubber akurat do wynalazków bym nie zaliczył. Wystarczy poczytać testy,że to całkiem solidne opony, no ale oczywiście wybór marek mamy duży, więc jest w czym szperać . Co do Geax'ów to raczej z trwałością jest u nich bardzo dobrze, więc nowy mezcal powinien swoje wytrzymać. Faktycznie bieżnik ma ciekawy, może ktoś potestuje i opisze jak się sprawuje w praktyce.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 20 Marca 2016 Udostępnij Napisano 20 Marca 2016 Jak czytam, że Saguaro to za duże opory, a jednocześnie na nowej gumie ma być dobrze w piachu i ma nie ślizgać się na mokrym, po czym wybór znowu wraca do jakichś wynalazków, których jedyną chyba zaletą są niskie opory toczenia na twardym, to uważam że nic z tego nie będzie. Albo polubicie gumy na teren mieszany/trudniejszy albo w kółko będziecie kręcić się między jakimś densing ralfem a rejskingiem pisząc peany jakie one są super i w sumie dobrze sobie radzą, tylko jednak tu w jakimś błotku byscie chcieli lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 20 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2016 Jak czytam, że Saguaro to za duże opory, a jednocześnie na nowej gumie ma być dobrze w piachu i ma nie ślizgać się na mokrym, po czym wybór znowu wraca do jakichś wynalazków, których jedyną chyba zaletą są niskie opory toczenia na twardym, to uważam że nic z tego nie będzie. W moim przypadku akurat tereny na których śmigam nie są na tyle wymagające żeby się pchać w jakieś typowo terenowe laczki. Wszechobecny piasek sprawia że nawet jak popada solidnie to po kilku dniach sucho jak pieprz, a błota to trzeba szukać ;-) Ostatnią "zimę" przelatałem po lasach na zestawie Saguaro i RK (2.2), przód był jak najbardziej ok, na tyle brakowało trochę kopyta... Saguaro zostaje na zimę i może nawet pojawi się druga bo do drogich nie należy ;-) Natomiast nie widzę za bardzo potrzeby użytkowania ich wiosną-latem... Dlatego na przód szukam czegoś bardziej przyczepnego od RK ale bardziej lightowego od Saguaro. Czytając ten artykuł można odnieść wrażenie że nie jest to Dancing Ralph, o ile nie jest to kolejny sponsorowany chłam... http://blogrowerowy.pl/zawodnicy/test-opona-vittoria-mezcal-29x2-0/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Corally Napisano 20 Marca 2016 Udostępnij Napisano 20 Marca 2016 Ktoś tam mówił że x King to idelna opona na przód, nic bardziej mylnego to opona to jedna z Gorszych opon na jakiej Jeździłem, opory toczenia może nie były duże, ale trzymanie boczne w zakrętach... Tragedia. Aktualnie jeżdżę na saguaro i nie ma porównania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jgrabowski Napisano 20 Marca 2016 Udostępnij Napisano 20 Marca 2016 Ktoś tam mówił że x King to idelna opona na przód, nic bardziej mylnego to opona to jedna z Gorszych opon na jakiej Jeździłem Miałem podobne wrażenia. Trzymanie boczne przy nominalnym ciśnieniu - bardzo marnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
endrzer Napisano 21 Marca 2016 Udostępnij Napisano 21 Marca 2016 Aktualnie jeżdżę na saguaro i nie ma porównania. na saguaro geax zdarzało mi się pojechać w zakrętach na samych bocznych klockach i utrzymały mnie (i na asfalcie i na szutrze) choć moment przejścia na z centralnych na boczne może być "straszny" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 21 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2016 No to X-King odpada. Zostaje nowy Mezcal, Racing Ralph I Hutchinson Python... Ten ostatni wydaje mi się trochę za bardzo 'rejskingowy'... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zazi Napisano 21 Marca 2016 Udostępnij Napisano 21 Marca 2016 Michelin Wild Grip R - jeżeli nie przeszkadza Ci waga i opory toczenia na twardych nawierzchniach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertos102 Napisano 21 Marca 2016 Udostępnij Napisano 21 Marca 2016 Michelin Wild Grip R - jeżeli nie przeszkadza Ci waga i opory toczenia na twardych nawierzchniach Zapewne będzie przeszkadzać. Z wpisu w pierwszym poście, wnioskuję iż utorowi tematu chodzi o opony do lightowej i szybszej jazdy...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Corally Napisano 21 Marca 2016 Udostępnij Napisano 21 Marca 2016 To może saguaro na Przód i mezcel na tył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 21 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2016 Chyba poczekam na opinie w temacie Mezcala 2016 a chwilowo będę jeździć na tym co mam Saguaro+Race King (2.2)... A tymczasem poszukam jakiejś dętki w wersji Light , chociaż nie widzę żeby w przypadku 27.5 szło dużo urwać w porównaniu do 190 g od Maxxis a. .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 21 Marca 2016 Udostępnij Napisano 21 Marca 2016 Zamlecz opony. Lepsza trakcja i niższa waga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 21 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2016 Śmigam na ciśnieniu w okolicach 2,5 bara, do tego RK na tyle jest w wersji RaceSport i gdzieś tam czytałem że jest mleko oporny wiec cała zabawa dla jednego koła przy takim ciśnieniu użytkowym chyba mija się z celem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertos102 Napisano 21 Marca 2016 Udostępnij Napisano 21 Marca 2016 Zamlecz opony. Lepsza trakcja i niższa waga. To ma sens jeżeli naprawdę potrzebujesz dobrej trakcji, czyt. ściganie się, niskie ciśnienie itepe... Co do dętek to może te opcje: http://allegro.pl/foss-detka-26-1-95-2-25-av-samochodowy-i4941807760.html ( zakładałem na koło 29er) http://biketires.pl/product-pol-111-Detka-Eclipse-24-x-1-25-2-25.html ( nigdy nie korzystałem ) Ewentualnie jakaś butylówka, ultralekka, o odpowiedniej szerokości w rozm. 26, spokojnie wejdzie na Twoje koło, Ty masz chyba 650? pozdr. R/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 6 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2016 Pozwolę sobie odkopać i zapytać czy kolega się może skusił na nowego Mezcala? I mnie lekko kusi. Na jesieni planowałem Saguaro, ale teraz zastanawiam się właśnie nad oponą na tył i zostało zasiane ziarno zwątpienia tym bardziej, że Mezcal lżejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.