Skocz do zawartości
  • 0

Budowa piasty rowerowej

Gość Monika

Pytanie

Gość Monika

Witam! Jestem studentką pierwszego roku studiów inżynierskich. Otrzymałam od profesora projekt, który polega na wykonaniu rysunku wykonawczego, każdego z elementów piasty rowerowej. Problem w tym, że nie mam pojęcia jak dana część się nazywa :( Bardzo by mi to pomogło, ponieważ mogłabym porównać swoje prace z rysunkami zamieszczonymi w internecie, książkach, instrukcjach... Proszę o pomoc :)

aksono.jpg

5 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Drobna praktyczna porada od inżyniera z nieco większym doświadczeniem :)

Skoro masz robić formatki wszystkich elementów takiej piasty, to proponuję się wybrać na najbliższy targ staroci czy złomowisko i kupić piastę torpedo od starego PRL-owskiego składaka (poznasz ją po tej dźwigni z napisem torpedo, Romet itp) ew. całe koło. Nie powinno to kosztować więcej niż 20 zł, może być mocno zardzewiałe. W hipermarkecie budowlanym typu Castorama kupić butelkę benzyny ekstrakcyjnej, ręcznik papierowy i najtańszą suwmiarkę. Rozkręcić piastę na czynniki pierwsze (jak nie masz narzędzi, to zanieś do serwisu rowerowego), umyć wszystko w benzynie i ładnie wysuszyć ręcznikiem. I po prostu mierzyć i rysować każdy kawałek. Zaoszczędzisz mnóstwo czasy nad zastanawianiem się np. czy dany element ma mieć 20 czy może 25mm średnicy. Konstrukcja różnych piast może się wprawdzie troszkę różnić od tej z rysunku, ale to już łatwiej będzie rozgryźć.

Swoją drogą to dawanie na 1 roku takiego zadania to ostre tempo. Przerobiliście już rysunek techniczny i PKM-y? Ja podobne ustrojstwa zaczynałem rysować chyba na 3 roku.

"Sprzęgło kołowe" będzie pierwszym krokiem do zostania bohaterką anegdoty wydziałowej :002:

To oczywiście literówka i powinno być "kłowe", ale błąd popełnił nie Mslonik a zecer który składał instrukcję obsługi roweru. Bo w oficjalnej instrukcji Rometa jak wół stoi, że poz. 8 to właśnie "sprzęgło kołowe"