ryszard233 Napisano 18 Marca 2016 Udostępnij Napisano 18 Marca 2016 Cześć. Od paru dni jestem posiadaczem roweru z tym amorkiem. Chciałbym sie was zapytać o podstawowy serwis tego amorka. Czy wystarczy odkręcić dolne nakrętki , rozłożyć lagi(rozdzielić) wyszyscic i nasmarować? Jakiego smaru-preparatu użyć do serwisowania... Dziękuję za pomoc........... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 19 Marca 2016 Udostępnij Napisano 19 Marca 2016 Tak, to serwis podstawowy i jedyny jaki można zrobić w tym widelcu. Smaru możesz użyć dowolnego jaki masz pod ręką. W tym przypadku nie ma to najmniejszego znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryszard233 Napisano 19 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2016 A jesli chodzi o lagi to używać po kazdej jeździe jakiegoś preparatu? Mówisz że obojętnie jaki smar, taki zwykły tawot nie popsuje uszczelek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 19 Marca 2016 Udostępnij Napisano 19 Marca 2016 Uszczelki są z gumy olejoodpornej. Preparaty możesz używać ale na szmatkę i przecierać golenie. Czysto ma być - to podstawa. Nie lej wody na amortyzator. Poza tym to amor za 100zł więc za bardzo się nim nie przejmuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 19 Marca 2016 Udostępnij Napisano 19 Marca 2016 To jest tylko atrapa a nie prawdziwy, działający amortyzator. Pewnie się naczytałeś o jakichś brunoksach, ale IMHO szkoda czasu w tym przypadku na preparaty których koszt szybko przekroczy wartość tego widła i nic w sumie nie da. Rozkręcić, wyczyścić, nasmarować, złożyć i tyle. Na jutubie masz filmiki o serwisowaniu takich prostych widelców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryszard233 Napisano 19 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2016 (edytowane) Szkoda że firma kross wkłada takie amory do roweru za 2200zl. Amor w sklepie kosztuję 250zl. Edytowane 19 Marca 2016 przez ryszard233 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 19 Marca 2016 Udostępnij Napisano 19 Marca 2016 (edytowane) W rowerze w tym przedziale cenowym to niestety norma, sensowny wideł to w detalu koszt około połowy tego całego roweru. Ten xct i podobne wynalazki są tańsze niż sztywne aluminiowe widelce i to też o czymś świadczy. 250zł za to coś to chyba czyjeś pobożne życzenia Tak BTW co Ty chcesz serwisować po paru dniach od kupna, bo rozumiem że rower jest nowy..? Edytowane 19 Marca 2016 przez modrzew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryszard233 Napisano 21 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2016 (edytowane) Czy ślizgi, uszczelki w dolnych laga h mogę posmarować wazeliną techniczna? Edytowane 21 Marca 2016 przez ryszard233 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SlezaFanatic Napisano 28 Marca 2016 Udostępnij Napisano 28 Marca 2016 Jasne że tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 28 Marca 2016 Udostępnij Napisano 28 Marca 2016 Najlepszy do takich amorów jest smar na bazie olejów o niskiej lepkości (poniżej typowych "tovotowych" 200). Mam dobre doświadczenia z syntetycznym shelem o lepkości 40. Próbowałem raz użyć wynalazku o lepkości 1000 i amora nie dało się nawet zmontować (opór jaki stawiały golenie w ślizgach był taki jakby ktoś tam szybko schnącego kleju nawalił). Jeśli nie masz takiego użyj uniwersalanego/technicznego/łożyskowego. Wazelina na ślizgi to nie jest najlepszy pomysł (słabe właściwości smarujące). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 28 Marca 2016 Udostępnij Napisano 28 Marca 2016 Ja dzięki kumplowi mam smar sprowadzany z holandii. Jest rewelacyjny co do amorków i sam go używam na serwisie. Gdyby ktoś chciał to pisać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryszard233 Napisano 28 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2016 A smar motorex na bazie wapnia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 28 Marca 2016 Udostępnij Napisano 28 Marca 2016 Jak najbardziej. Z praktyki swojej nie polecam smarów litowych do amorków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fala77 Napisano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2016 (edytowane) Czyli zwykły łt 4s3 odpada?a czemu bo dobrze wiedzieć? Sorka.chyba sam znalazłem "Nie stosuje smaru litowego gdyż pod wpływem niskich temperatur osłabia pracę amorka" Edytowane 11 Kwietnia 2016 przez fala77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.