Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć. Od paru dni jestem posiadaczem roweru z tym amorkiem. Chciałbym sie was zapytać o podstawowy serwis tego amorka. Czy wystarczy odkręcić dolne nakrętki , rozłożyć lagi(rozdzielić) wyszyscic i nasmarować?

Jakiego smaru-preparatu użyć do serwisowania...

Dziękuję za pomoc...........

Napisano

Tak, to serwis podstawowy i jedyny jaki można zrobić w tym widelcu. Smaru możesz użyć dowolnego jaki masz pod ręką. W tym przypadku nie ma to najmniejszego znaczenia.

Napisano

A jesli chodzi o lagi to używać po kazdej jeździe jakiegoś preparatu?

Mówisz że obojętnie jaki smar, taki zwykły tawot nie popsuje uszczelek.

Napisano

Uszczelki są z gumy olejoodpornej. Preparaty możesz używać ale na szmatkę i przecierać golenie. Czysto ma być - to podstawa. Nie lej wody na amortyzator. Poza tym to amor za 100zł więc za bardzo się nim nie przejmuj.

Napisano

To jest tylko atrapa a nie prawdziwy, działający amortyzator. Pewnie się naczytałeś o jakichś brunoksach, ale IMHO szkoda czasu w tym przypadku na preparaty których koszt szybko przekroczy wartość tego widła i nic w sumie nie da.

Rozkręcić, wyczyścić, nasmarować, złożyć i tyle. Na jutubie masz filmiki o serwisowaniu takich prostych widelców.

Napisano (edytowane)

Szkoda że firma kross wkłada takie amory do roweru za 2200zl.

Amor w sklepie kosztuję 250zl.

Edytowane przez ryszard233
Napisano (edytowane)

W rowerze w tym przedziale cenowym to niestety norma, sensowny wideł to w detalu koszt około połowy tego całego roweru. Ten xct i podobne wynalazki są tańsze niż sztywne aluminiowe widelce i to też o czymś świadczy. 250zł za to coś to chyba czyjeś pobożne życzenia ;)

 

Tak BTW co Ty chcesz serwisować po paru dniach od kupna, bo rozumiem że rower jest nowy..?

Edytowane przez modrzew
Napisano

Najlepszy do takich amorów jest smar na bazie olejów o niskiej lepkości (poniżej typowych "tovotowych" 200). Mam dobre doświadczenia z syntetycznym shelem o lepkości 40. Próbowałem raz użyć wynalazku o lepkości 1000 i amora nie dało się nawet zmontować (opór jaki stawiały golenie w ślizgach był taki jakby ktoś tam szybko schnącego kleju nawalił). Jeśli nie masz takiego użyj uniwersalanego/technicznego/łożyskowego. Wazelina na ślizgi to nie jest najlepszy pomysł (słabe właściwości smarujące).

  • 2 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Czyli zwykły łt 4s3 odpada?a czemu bo dobrze wiedzieć?

 

Sorka.chyba sam znalazłem ;) "Nie stosuje smaru litowego gdyż pod wpływem niskich temperatur osłabia pracę amorka"

Edytowane przez fala77

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...