Bartek222 Napisano 17 Marca 2016 Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 Witam zakupiłem używany rowerek z amortyzatorem Rock shox Recon 100mm SL (Cube LTD Team) Jednakże amortyzator jest ciągle zablokowany, nawet odkręciłem linke od blokady aby sprawdzić czy to coś da, ale niestety ugina sie na max 2-3cm (oczywiście po całkowicie spuszczonym powietrzu) Czy ktoś może doradzić ile taka naprawa może kosztować, oraz jak ją przeprowadzić. Mam nadzieje że podołam, jednakże chciałbym usłyszeć pare słów od kogoś kto przechodził podobny problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Marca 2016 Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 Nie wiem czy czasem blokada tam nie dziala tak, ze linka ma wlasnie ja naciagnac i wtedy jest odblokowany. Zakladajac, ze tak jest to moze miales luzno linke i nie odblokowalo go z manetki, a odkrecajac tym bardziej jest zablokowany. Istnieje tez mozliwosc, ze poszedl oring z komory z tlumikiem i olej sie zlal na dol. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 17 Marca 2016 Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 Rozwalona uszczelka na dole kartusza blokady, olej przelał się do dolnej goleni. Do wymiany oring. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek222 Napisano 17 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 (edytowane) Dziękuje za odpowiedź, a jakie są orientacyjne koszta naprawy ? Nie wiem czy podjąć się samemu tego, może jest gdzię na forum jakiś manual, oraz gdzie można dostać taki oring, na allegro są tylko uszczelki górne. https://www.sram.com/sites/default/files/techdocs/gen0000000004444_rev_b_sektor_recon_xc32.pdf Czy ten oring na 11 stronie to ten o którym mowa ? Sory Panowie za tyle pytań ale jeszcze nigdy nie miałem do czynienia z naprawą powietrznego amorka. znalazłem również coś takiego: http://www.sram.com.cn/sites/default/files/techdocs/tm_my102.pdf#page=19&zoom=auto 25 strona tyczy się motion control w Reconie, prosiłbym tylko o informacje o który oring chodzi, i czy cała operacja polega tylko na wymianie oringu i wylaniu starego oleju oraz zalaniu nowym ? Edytowane 17 Marca 2016 przez Bartek222 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 17 Marca 2016 Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 W instrukcji masz tylko serwis sprężyny. Problem jest w drugiej goleni z tlumikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek222 Napisano 17 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 Czyli zapewne chodzi o to : Zatem pozostaje mi zakup oleju 5w (kolejne pytanie czy może być zwykły silnikowy ?) Oraz może macie Panowie jakieś źródła gdzie można te oringi znaleźć do tłumika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SlezaFanatic Napisano 17 Marca 2016 Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 (kolejne pytanie czy może być zwykły silnikowy Nie , nie może być . Musi być taki do amortyzatorów . macie Panowie jakieś źródła gdzie można te oringi znaleźć do tłumika Sklep z uszczelkami , uszczelnieniami techniczymi . Wyjmujesz rzeczony oring , idziesz z nim do rzeczonego sklepu i dostajesz taki sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek222 Napisano 17 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 Dziękuje wszystkim za odpowiedź w temacie, zatem spróboje sie za to wziąć samemu, najwyżej będe później szukał serwisanta na szybko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Corally Napisano 18 Marca 2016 Udostępnij Napisano 18 Marca 2016 Tak jak kolega pisał, w nowych Rs musi być linka naciagnieta(mocno)aby blokada puściła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek222 Napisano 18 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2016 Niestety po wykręceniu śruby imbusowej z dolnej lagi (w ladze z tłumikiem) niestety nawet kropla oleju nie zleciała czyli przyczyna zapewne jest inna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Corally Napisano 18 Marca 2016 Udostępnij Napisano 18 Marca 2016 Nie leci prawdopodobnie bo trzpień z tłumika mocno siedzi w lagach, weź wkrec delikatnie śrubę i stuknij parę razy młotkiem przez jakąś deseczkę aby lagi zeszły i wtedy zobacz czy leci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 18 Marca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Marca 2016 Wpisz sobie w google sklep: Uszczelka-Łódź. Mieści się on na Kasprzaka naprzeciwko Makro. Kupisz tam tai o-ring za około 2 zł. Co do samej naprawy tego, to mogę Ci z tym pomóc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 24 Marca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Marca 2016 Po pierwsze to recon wiec ma TK. Po drugie w nowych widelcach RSa nie wiedzieć czemu zaczęli robić na odwrót, i manetka jest potrzebna do odblokowania nie do zablokowania. przekręć ręką pełny zakres pokrętła. Jak nie pomaga padła blokada TK. bodajże mam nawet ze 2 takie blokady ale nie wiem czy by pasowały gwintem. Sama naprawa może być kłopotliwa bo to plastikowe badziewie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kolmark Napisano 25 Marca 2016 Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 (edytowane) (...) Zatem pozostaje mi zakup oleju 5w (kolejne pytanie czy może być zwykły silnikowy ?) (...) A kto Ci zabroni wlać? Do nowego amortyzatora może bym nie wlewał, ale moje dwa mają 6 lat (SID) i 8 lat (Reba) i chodzą na mobilu 1 5W40 (wlanym do tłumika) że hej SID pracuje tak trzy lata, Reba 6 lat. Nic się nie dzieje bo dziać nie może, olej silnikowy również musi być odporny na wysokie temp. pracy, tak samo zawiera dodatki ograniczające pienienie itd. jedyny problem jest taki, że niekoniecznie tłumik będzie działał tak samo, zależy jak trafisz z lepkością. Niemniej działał będzie, blokada pracuje prawidłowo, flood gate również, regulacja tłumienia tak samo. Do smarowania ślizgów wlewam olej przekładniowy i też pięknie to działa, choć bywa, że przy niższych temperaturach w okolicy +5 amor robi się strasznie tępy, w końcu olej ten przeznaczony jest do pracy w temp. bliżej 100 stopni niż 5-ciu. Zresztą i tak nie mam z tym problemu, bo zimą używam stalowego sztywnego widelca, szkoda amora wystawiać na działanie słonej wody. Edytowane 25 Marca 2016 przez Kolmark Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 25 Marca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 Niemniej działał będzie, blokada pracuje prawidłowo, flood gate również, regulacja tłumienia tak samo. Może cie zaskoczę ale wlanie wody tez spowoduje działanie Jednak nie takie jaki było przewidziane do tego widelca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 25 Marca 2016 Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 akurat woda by mu zaszkodziła bo woda nie ma właściwości smarujacych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 26 Marca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 Co nie znaczy ze by nie działało, nie pisałem jak długo na pewno do najbliższej zimy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moorzyn Napisano 26 Marca 2016 Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 Może się podłączę pod temat, bo też dotyczy tłumika. Czy zbyt mała ilość oleju może powodować to, że przy zablokowanym amorku ugina się więcej niż 1cm i uderzenie nie musi być wcale takie mocne, żeby zadziałała ta ochrona przed uszkodzeniem? Tłumik motion control bez regulacji floodgate. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 26 Marca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 Jest to możliwe, Jednak na miękkość czyli flood level na to nie wpływa, on sie otwiera od sily nie poziomu oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Marca 2016 Udostępnij Napisano 30 Marca 2016 To takie subiektywne wrazenie, ze wplywa, wiekszy ruch jalowy zanim nastepuje blokada, wiec wrazenie mniejszej sily do jej przelamania. Natomiast juz 0.5cm roznicy w poziomie lustra oleju przy Rebie 100mm daje odczuwalna roznice w blokadzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.